arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۸۹

نگراني‌هاي خود را روي كاغذ بنویسید!

مردم اغلب در آستانه يك وضعيت استرس زا دچار نگراني‌ها و پيامدهاي آن مي‌شوند. اين نگراني‌ها روي منابعي كه بايد در حين انجام كار از آنها استفاده كنيم تاثير مي‌گذارند و با مداخله عملكرد ما را كاهش مي‌دهند اما اگر از روش حلقه كاغذ استفاده كنيم نگراني‌هايمان روي كاغذ جاري مي‌شود و ذهنمان پاك خواهد شد اين ذهن اكنون آماده تمركز كردن است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روانشناسان مي‌گويند اگر نگراني‌هاي خود را روي كاغذ بياوريد و آنها را بنويسيد، مي‌توانيد بر اضطراب خود غلبه كنيد.

به گزارش ايسنا، اين روانشناسان در يك مطالعه گسترده تاييد كردند كه نوشتن اضطراب‌ها و نگراني‌ها قبل از قرار گرفتن در يك موقعيت تنش زا و استرس آور مثل شركت در آزمون يا ارائه سخنراني مي‌تواند تا حد زيادي از استرس شما بكاهد و در عين حال امكان موفقيت و بازده شما را افزايش دهد.

روانشناسان معتقدند: نوشتن به شما امكان مي‌دهد كه ذهن خود را پاكسازي كرده و بتوانيد بهتر روي كاري كه در دست انجام داريد، تمركز كنيد.

اين تكنيك به اندازه‌اي قدرتمند است كه اگر دانشجويان پيش از نشستن سر جلسه امتحان آن را به كارگيرند، بازده آنها افزايش يافته و نمرات تحصيلي كه كسب مي‌كنند 20 درصد بيشتر مي‌شود.

به گزارش روزنامه تلگراف، پروفسور سيان بيلوك، استاد دانشگاه شيكاگو در اين باره تاكيد كرد: مردم اغلب در آستانه يك وضعيت استرس زا دچار نگراني‌ها و پيامدهاي آن مي‌شوند. اين نگراني‌ها روي منابعي كه بايد در حين انجام كار از آنها استفاده كنيم تاثير مي‌گذارند و با مداخله عملكرد ما را كاهش مي‌دهند اما اگر از روش حلقه كاغذ استفاده كنيم نگراني‌هايمان روي كاغذ جاري مي‌شود و ذهنمان پاك خواهد شد اين ذهن اكنون آماده تمركز كردن است.

به گزارش ايسنا، اضطراب عبارت از يك احساس ناخوشايند و مبهم هراس و دلواپسي با منشا ناشناخته است كه به فرد دست مي‌دهد و پيامدهاي آن شامل عدم اطمينان، درماندگي و برآشفتگي فيزيولوژيكي است. هم چنين وقوع مجدد اتفاقاتي كه قبلا باعث بروز استرس و آسيب به فرد شده‌اند، مي‌تواند عامل ايجاد اضطراب باشد. اغلب افراد در دوران حيات خود دچار اضطراب مي‌شوند اما اضطراب مزمن، شديد و دائمي مي‌تواند مشكل ساز و بيمار گونه باشد. بنابراين گزارش، بروز اضطراب در زنان، ‌افراد كم درآمد و افراد سالخورده و ميانسال بيشتر است.

روانپزشكان توصيه مي كنند كه براي پيشگيري از حملات اضطرابي از خوردن كافئين مثل قهوه، چاي، كولاها ‌و شكلات خودداري كنيد چون كافئين شما را در يك حالت تحريك پذير قرار مي‌دهد.

از كشيدن سيگار خودداري كنيد چون نيكوتين موجب تشديد تحريك پذيري فيزيكي و فيزيولوژيكي مي‌شود و با تشديد انقباض عروقي، فعاليت و كاركرد قلب را افزايش مي‌دهد.

انجام تمرينات ورزشي روزانه نيز در پيشگيري از اضطراب بسيار موثر است به طوري كه حتي يك پياده‌روي كوتاه در اطرف آپارتمان مي‌تواند شما را آرام نگه دارد. به علاوه درمانهاي شناختي رفتاري تا حد زيادي در كنترل اضطراب و حمله‌هاي ترس موثر هستند.
برچسب ها: اضطراب ، کاهش
نظرات بینندگان