arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۲

چرا قلعه‌نویی نیمکت استقلال را پر نمی‌کند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استقلال تهران درحالی از جوانانش برای پر کردن نیمکت ذخیره‌هایش استفاده نمی‌کند که از این جوانان، بازیکنان بزرگی در گذشته ظهور پیدا کرده‌اند و علاوه بر کمک به آبی‌پوشان، سال‌ها در رده برتر کشور حضور داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، زیاد نیاز نیست تا به ذهنمان فشار آوریم و اولین سال حضور قلعه‌نویی را در استقلال به یاد آوریم. او تیمی را از کخ و پورحیدری تحویل گرفته بود که از آن 12 بازیکن با نظر خودش یا به دلیل اتمام قرارداد و داشتن پیشنهادهای بهتر از آن تیم جدا شده بود. هادی طباطبائی، جواد زرینچه، مهدی هاشمی نسب، داوود رستمی، احمد مومن زاده، مهدی پاشازاده، سیروس دین محمدی، سهراب بختیاری‌زاده، علی موسوی، احمد فیض کریملو، حمید واعظ و داریوش ایوبی بازیکنانی بودند که از استقلال جدا شده بودند و به ازای آنها قلعه‌نویی 10 بازیکن را به استقلال آورد که جز دو، سه مورد، سایر آنها آینده‌ای عموما درخشان در فوتبال کشور پیدا کردند.

وحید طالب‌لو، سبو شهبازیان، امیرحسین صادقی، کیوان ساجدی، داوود سیدعباسی، گومژ، فابریتسیو، عنایتی، داریوش یزدانی و علی سامره کسانی بودند که به استقلال آمدند و نمایش‌های دیدنی آبی‌پوشان در آن فصل چیزی نبود که از ذهن علاقمندان به فوتبال به راحتی برود. دو نایب قهرمانی در آن فصل برای آبی‌پوشان و رو شدن چهره‌هایی چون صادقی، طالب‌لو، قربانی در این تیم، دستاورد بزرگی بود که هم استقلال و هم قلعه‌نویی از آن منتفع شدند.

استقلال این روزها زیبا بازی نمی‌کند و البته باید به قلعه‌نویی حق داد که وقتی به قول خودش ستون تیمش را از دست داده است، تیمش با افت کیفی زیادی روبه رو شود. جدایی مجیدی، منتظری، نکونام و جباری که در ابتدای فصل اتفاق افتاد، موجب شد استقلال نتواند به کار خودش آنطور که تمایل داشته ادامه دهد و البته در اینجا نباید فراموش کرد که خود مسئولان استقلال و شخص قلعه‌نویی در جذب نفرات عملکرد چندان مناسب نداشته و حضور مهاجمی با تنها یک گل زده در این فصل در نوک حمله این تیم یا جذب مهاجمی خارجی که فصل گذشته تنها دو گل به ثمر رسانده، بی شک مقبول نیست.

آبی‌پوشان مدتهاست که لیستشان حتی به 18 نفر هم نمی‌رسد. آنها در یکی از بازی‌های اخیرشان می‌خواستند تا به جای تیموریان، سیدحسین حسینی، دروازه بان دومشان را به میدان بفرستند! استقلال با چند مصدوم و محروم در همه بازی‌هایش روبه‌رو است و برای هوادارانش یک علامت سوال بزرگ وجود دارد و آن هم اینکه، چرا استقلال از بازیکنان امیدش در رقابت‌های لیگ برتر استفاده نمی‌کند؟ مگر جز این است که آبی‌پوشان هیچ‌گاه از بازی دادن به آنها متضرر نشده‌اند؟ مگر امثال پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، میثم بائو، مجتبی جباری، طالب‌لو و ... در چه سنی به استقلال پیوستند و به صورت فیکس در این تیم بازی کردند؟ حالا که قلعه‌نویی به لحاظ تعداد نفرات با کمبود روبه‌روست و خطر مصدومیت بازیکنان تاثیرگذارش را تهدید می‌کند، آیا زمان آن نیست که دست به تحولی تازه در این تیم بزند؟

علی فتح‌الله زاده و امیرقلعه‌نویی با وجود مشکلات بسیار که مهم‌ترین آنها بی‌پولی است، استقلال را در صدر جدول نگاه داشته‌اند و در هردوجام حذفی و لیگ برتر مدعی قهرمانی هستند. به طور قطع تلاش بازیکنان استقلال برای پر کردن خلاهای این تیم، ستودنی است اما تیمی که در حال حاضر میانگین سنی‌اش بیش از 30 سال است، چیزی برای ارائه به فردای استقلال هم دارد؟ این پرسشی است که به طور قطع در ذهن میلیون‌ها هوادار استقلال نقش بسته است. سوالی که جوابش درحال حاضر خیر است و مطمئنا آنها هم ترجیح می‌دهند تیمشان به جوانانی بها دهد تا از دلش کسانی مثل صادقی، طالب‌لو، بائو، قربانی، خیری، انصافی، جباری، تیموریان و... بیرون بیایند. اکنون بهترین موقعیت است که با توجه به کوچ ستاره‌های استقلال به لیگ‌های عربی، امیر قلعه‌نویی شجاعت گذشته‌اش را رو کند و با استفاده از بازیکنان امید استقلال، حداقل آبی‌های تهران را در چند پست برای سالیان سال بیمه کند.
نظرات بینندگان