arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۸۹

بهبهانی از نمایندگان عذرخواهی كرد

وی با اشاره به اینکه برای 10 هواپیمای ایران 140 قرارداد تحویل داریم گفت: 50 میلیارد تومان آن پرداخت شده است و 50 میلیارد تومان دیگر باید پرداخت شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمید بهبهانی پس از گذشت 12 روز از استیضاح خود از وزارت راه و ترابری، از نمایندگان مجلس به دلیل عدم حضور در روز استیضاح عذرخواهی كرد و گفت: نمایندگان روی چشم و قلب من جای دارند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از مهر، حمید بهبهانی امروز شنبه در مراسم تودیع خود از وزارت راه و ترابری كه با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینكه نمایندگان روی چشم و قلب من جای دارند، گفت: از عدم حضور خود در مراسم روز استیضاح در مجلس شورای اسلامی عذرخواهی می‌كنم، ضمن اینكه نمایندگان از علت آن مطلع هستند و این به معنای بی اعتنایی به نمایندگان نبوده است.

بهبهانی با بیان اینكه پس از پیروزی انقلاب تاكنون 14 وزیر و سرپرست وزارت راه و ترابری خدمت كرده اند، اظهار داشت: متوسط خدمت هر وزیر 2 سال و 2 ماه بوده كه فاجعه است، چون هر چه زمان خدمت كوتاه تر باشد به لحاظ اجرایی كارها ناقص‌تر انجام می‌شود.

وی در این مراسم ضمن دفاع از عملكرد دو سال و نیم خود در وزارت راه و ترابری، به بیان جزئیات این عملكرد پرداخت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز 12 بهمن ماه جاری حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری را با 147 رای موافق، 78 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 234 رای ماخوذه از میان 242 نماینده حاضر استیضاح كردند، این درحالی بود كه بهبهانی در روز استیضاح در مجلس حاضر نشده بود.

اظهارات دیگر وزیر سابق

وزیر سابق راه و ترابری با بیان اینکه مدت فعالیت خدمت وی 2،5 سال بود ، گفت: در این مدت 82 فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور اضافه شده که شامل 21 فروند در سال 87 ،تعداد 34 فروند در سال گذشته و 27 فروند نیز در سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری انتخاب حمید بهبهانی در مراسم تودیع خود و معارفه سرپرست وزارت راه و ترابری که با حضور معاون اول رئیس جمهور ؛ علی نیکزاد ( وزیر مسکن و سرپرست وزارت راه و ترابری ) و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شده است ؛با بیان اینکه 214 فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور وجود دارد ،گفت: 50 درصد هواپیماهای شرقی از ناوگان خارج شده است و باید تا پایان سال آینده به 100 درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه برای 10 هواپیمای ایران 140 قرارداد تحویل داریم گفت: 50 میلیارد تومان آن پرداخت شده است و 50 میلیارد تومان دیگر باید پرداخت شود.

وزیر سابق راه و ترابری گفت: میانگین کارکرد 2،5 ساله خدمتم در مقایسه با 11 سال گذشته ؛ طول آزادراه ها - 1،3 برابر ، ‌احداث بزرگراه - 3 برابر ، طول راه اصلی - 1،3 برابر ، طول راه روستایی - 3،3 برابر ، تعداد پایانه های مسافربری - 1،3 برابر و مجتمع های خدمات رفاهی- 3،3 برابر افزایش یافته و تعداد نقاط پرحادثه نیز 9،9 برابر کاهش یافته است.

بهبهانی گفت : در این مدت خط راه آهن 1،4 بر ابر ، سالن های مسافری راه آهن 1،8 ، تعداد لوکوموتیوها 1،3 و تعداد دستگاه های تردد شمار نیز 1،3 برابر افزایش یافته است.

وی افزود : کارخانه لوکوموتیوسازی در کرج آماده افتتاح است و سالانه 20 تا 30 دستگاه لوکوموتیو تولید می کند و وزارت راه برای ساخت 100 دستگاه لوکوموتیو با این کارخانه قرارداد بسته است.

بهبهانی با بیان اینکه 4 هزار و 800 کیلومتر راه آهن در دست ساخت است‌ ، گفت : بزرگترین افتخار دولت نهم و دهم توسعه شبکه ریلی است.

وی با بیان اینکه در 30 سال گذشته 5 هزار کیلومتر راه آهن ساخته شده است ، گفت: سالانه 150 کیلومتر به طور میانگین راه آهن ساخته شده و 3 هزار و 500 کیلومتر راه آهن در دست مطالعه است. وی گفت : برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز در افق سال 1404 باید 25 هزار کیلومتر راه آهن داشته باشیم که در حال حاضر 9 هزار کیلومتر است.

بهبهانی با اشاره به اینکه 1647 طرح ملی را تحویل سرپرست وزارت راه می دهم ،افزود: علاوه بر اینها ؛ 3842 طرح استانی ، 4 هزار و 768 طرح روستایی و در مجموع 10257 پروژه را به سرپرست راه و ترابری تحویل می دهم.

وی گفت: 2016 طرح آماده افتتاح است.

بهبهانی از همه مسئولان دستگاه ها به ویژه نمایندگان ، رئیس جمهور ، رسانه ها و به ویژه صدا و سیما قدردانی کرد.
نظرات بینندگان