arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۸۹

تحصیل همزمان دو رشته، بلامانع شد

رييس دانشگاه پيام نور گفت: دانشجويان تمام‌وقت دانشگاه‌ها مي‌توانند همزمان با رشته تحصيلي خود در يك رشته نيمه حضوري در دانشگاه پيام نور تحصيل كنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس دانشگاه پيام نور گفت: دانشجويان تمام‌وقت دانشگاه‌ها مي‌توانند همزمان با رشته تحصيلي خود در يك رشته نيمه حضوري در دانشگاه پيام نور تحصيل كنند.

دكتر حسن زياري در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه كليات تحصيل همزمان دانشجويان در دو رشته مورد تصويب قرار گرفته است گفت: نحوه اجراي اين موضوع و آيين نامه آن در معاونت آموزشي وزارت علوم در حال تدوين است.

وي افزود: پيشنهاد ما اين است كه تمام دانشجويان تمام وقت دانشگاه‌هاي دولتي بدون شركت مجدد در كنكور بتوانند در رشته‌اي ديگر در دانشگاه پيام نور به صورت نيمه حضوري ادامه تحصيل دهند.

همچنين دانشجويان دانشگاه‌هاي غيردولتي تمام وقت نيز با شركت در دوره‌هاي فراگير دانشگاه پيام نور بتوانند در رشته دومي به صورت نيمه‌حضوري ادامه تحصيل دهند.

رييس دانشگاه پيام نور با بيان اينكه چگونگي و نحوه پذيرش اين دانشجويان و تحصيل همزمان آنان در دو رشته هنوز مشخص نيست و آيين نامه آن در دست بررسي است، گفت: اين پيشنهاد مطرح است تا دانشجوياني كه در آينده كنكور شركت مي‌كنند، بتوانند علاوه بر رشته خود رشته دومي را به صورت نيمه‌حضوري براي تحصيل در دانشگاه پيام نور انتخاب كنند.

به گفته وي، امكان تحصيل همزمان در دو رشته در مرحله اول براي دانشجويان كارشناسي در نظر گرفته مي‌شود و اين موضوع به دليل ظرفيت بالا در دانشگاه است.

زياري اظهاركرد: تحصيل همزمان در دو رشته موجب افزايش كارآفريني و بازاريابي مي‌شود ودر اين روش دانشجو خود هزينه تحصيلش را تامين مي‌كند.
نظرات بینندگان