arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۲

تورهای عاشقانه ولنتاین به بهانه برف بازی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

14 فوریه، همان 25 بهمن‌ماه خودمان که از راه می‌رسد فقط خیابان‌ها و فروشگاه‌ها نیستند که از نمادهای عشق، شکلات و عروسک‌های قرمز پر می‌شوند،‌ بلکه این عشق با طعم فرهنگ غربی‌، دامن تورهای گردشگری را هم می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، امسال «ولنتاین»، در ایران با تعطیلی جمعه همزمان شده‌، برای همین بسیاری از تورها آن را بهانه‌ی سفرهای یک روزه‌ی خود کرده‌اند،‌ تورهایی با عنوان «شاد‌ِ شادِ خیلی شاد» که پشت نام جشن آدم برفی یا برف‌بازی در آخر هفته، پنهان شده‌اند.

نمونه‌ تبلیغات این تورهای مهرورزی و عاشقانه را این روزها در پیامک‌ها و شبکه‌های اجتماعی زیاد می‌توان دید، پیام‌هایی با محتوای «تور ویژه‌ی مهرورزی، 25 بهمن‌ماه‌»، «تور یک روزه‌ی آدم برفی مهربون‌، شاد همراه با جایزه»، مسوول فروش تور هم با خوش‌رویی می‌گوید که تور خیلی اکتیو و شادِ شاد است‌، از بزن و بکوب گرفته تا مسابقه‌ی رقص در اتوبوس ...

این‌ها تبلیغات دفاتر به اصطلاح مسافرتی بدون مجوز است،‌ از همان دفترهایی که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم آن‌ها را غیرمجاز می‌داند و ظاهرا چند باری اسامی برخی از آن‌ها را به اداره‌ی اماکن نیروی انتظامی داده تا برخوردهای لازم را با آن‌ها داشته باشد؛ ولی تا به حال خبری از آن برخوردها نشده‌؛‌ اما همین نیروی انتظامی که در مقابل درخواست سازمان متولی گردشگری برای برخورد با گروه‌های غیرمجاز، واکنش صریح و سریعی نداشته،‌ در جاده‌ها طور دیگری با تورهای گردشگری برخورد می‌کند و حساب این تورهای شادِ شاد را که در اتوبوس‌های‌شان دنیای متفاوتی را تجربه می‌کنند، با تورهایی که مجوز دارند و هدف‌شان واقعا سفر رفتن با حفظ هنجارهای محیط‌های بومی است‌، یکی می‌کند و این‌طور می‌شود که تر و خشک یک‌جا با هم می‌سوزند.

خبرنگار ایسنا از آژانس‌های گردشگری‌ که مجوز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را دارند و همیشه نسبت به فعالیت گروه‌های غیرمجاز که مانع کار آن‌ها می‌شوند و در این چند سال رفتارهای ناهنجارشان سبب محدود و مسدود شدن برخی مسیرها و مقاصد گردشگری شده‌، شاکی بوده‌اند،‌ موضوع این تورهای مهروزی را که به بهانه‌ی روز «ولنتاین» و با عنوان جشن برف‌بازی برگزار می‌شوند، جویا شد که پاسخ آن‌ها این بود: ظاهرا این تورها براساس نیاز مردم طراحی می‌شوند. در شبکه‌های اجتماعی هم تبلیغات‌شان به وفور دیده می‌شود‌، بیشتر هم با عنوان مسابقه‌ی برف بازی در روز ولنتاین؛‌ اما این گروه‌ها همیشه برای تورهای ما دردسر بوده‌اند،‌ ما سعی می‌کنیم لذت بردن از سفر و شادی را با رعایت ضوابط و حفظ هنجارها داشته باشیم‌، اما آن‌ها می‌خواهند فقط و فقط خوش باشند و معمولا هم برای‌شان مهم نیست که دفعه‌ی بعد نتوانند به آن مقصد بروند. با همه‌ی این‌ها نیروی انتظامی تورهای ما را با آن‌ها یکی می‌داند و با همه به یک شکل برخورد می‌کند، ما به جرم مختلط بودن و آن‌ها به جرم بزن و برقص.

یکی از این آژانس‌دارها که ید طولانی هم در برگزاری تورهای یک روزه دارد نیز گفت: این روزها تماس‌هایی را از طرف مردم دریافت می‌کنیم که تقاضای تورهای یک و نیم روزه یا یک روزه را به‌مناسبت ولنتاین دارند‌. این موضوع ما را متوجه کرد که انگار خبرهایی است و ظاهرا گروه‌هایی دوباره دست به کار شده‌اند و چنین تورهایی را راه انداختند که حالا مشتریان ما چنین درخواستی دارند، این یعنی دردسر، یعنی قرار است دوباره تر و خشک یک‌جا بسوزند.
نظرات بینندگان