arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۸۲۸۹
تعداد نظرات: ۱۰۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۲

اندر گاف های باسوادترین عضو منتقدین توافق ژنو!/ استقبال گسترده از سخنان نماینده "پایداری" در مجلس علیه ژنو: از رادیو فردا تا ارگان منافقین

این نماینده نزدیک به آیت الله مصباح و جریان پایداری که از تهران به مجلس راه یافته و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم نیست، در سخنرانی خود اظهار می کند که یکی دو جلسه با ظریف و عراقچی داشته و 30، 40 ساعت هم روی توافقنامه ژنو وقت گذاشته و کار کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنان اخیر حجت الاسلام سید محمود نبویان، علیه توافقنامه ژنو که در یک جمع دانشجویی بیان شده، با استقبال و پوشش گسترده در رسانه هایی چون رادیو آمریکایی فردا و نیز ارگان سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار «انتخاب»، این نماینده نزدیک به آیت الله مصباح و جریان پایداری که از تهران به مجلس راه یافته و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم نیست، در سخنرانی خود اظهار می کند که یکی دو جلسه با ظریف و عراقچی داشته و 30، 40 ساعت هم روی توافقنامه ژنو وقت گذاشته و کار کرده است.


به نظر می رسد این استاد موسسه آیت الله مصباح، با این میزان کار، یکی از باسوادترین منتقدان توافقنامه ژنو در جریان اصولگراست، چرا که یافته های خود در نقد این توافقنامه را در چند سخنرانی که دعوت شده، بیان کرده و بر خلاف برخی منتقدان این توافقنامه که صرفا تخریب می کنند، بندهای این توافقنامه را به  انگلیسی خوانده و معنی و نقد می کند، هر چند پیگیری های خبرنگار «انتخاب» نشان می دهد ادعاهای وی صحت ندارد.

اندر اشتباهات باسوادترین عضو منتقدین!

نبویان گفته است: در مورد مدت زمان اجرای توافقنامه اگر این مدت زمان ۲۰ ساله را در توافقنامه قید می کردند خیلی بهتر بود اما در توافقنامه نوشته اند long term. یعنی ممکن است اگر امروز مسئول آمریکایی بگوید بیست سال طول می کشد، اما اگر مسئول عوض شود و بگوید پنجاه سال و ما هیچ حرفی برای گفتن نداریم.

در Joint Plan of Action(طرح اقدام مشترک)، دوبار به واژه Long Term، یکبار در «مقدمه» و دیگری در «عناصر گام نهایی یک راه حل جامع» اشاره شده است که با گفته ی ایشان چندان تطابق ندارد.

در «مقدمه» آمده است: هدف از این مذاکرات دستیابی به راه حل جامع(توافق نهایی) طولانی مدت مورد توافق دوجانبه است که اطمینان می دهد برنامه هسته ای ایران منحصرا صلح آمیز خواهد بود.

همچنین در بخش «عناصر گام نهایی یک راه حل جامع» اینگونه آمده است: دوره ی طولانی مدت مشخص شده ای که بر روی آن توافق شود.

وی در ادامه می گوید: در رابطه با طول مدت مذاکرات و مقدار زمانی که نیاز است بگذرد تا اصل تحریم برداشته شود از عراقچی سوال پرسیدم که عراقچی پاسخ داد: ما داد و بی داد کردیم و گفتیم بیست سال خیلی زیاد است. حداکثر پنج سال ولی آن ها در پاسخ گفتند: نه حداقل باید دو رقمی باشد.

این درحالی است که در مقدمه Joint Plan of Action آمده است: این راه حل جامع(توافق نهایی) براساس این اقدامات ابتدایی صورت می گیرد و منجر به گامی نهایی برای طول مدتی می شود که روی آن توافق می شود.این راه حل جامع(توافق نهایی) پروسه ای متقابل و گام به گام است و باعث لغو جامع تمامی تحریم های شورای امنیت سازمان ملل و همچنین تحریم های یکجانبه و چند جانبه کشورها می شود.

البته نبویان در بخشی دیگر تبحر خود در ادبیات انگلیسی را به رخ همگان کشانده و آنطور که خبرگزاری «نسیم» منتشر کرده، می گوید: هدف از این مذاکرات رسیدن به یک راه حل جامع مورد توافق ۲ طرف بوده است و باید یقین پیدا شود که برنامه هسته ای ایران منحصرا صلح آمیز است و جای این سوال است که آمریکا چه زمانی یقین پیدا می‌کند ؟! هرچه به این مملکت ضربه زده‌ شده بخاطر واژه "mutheri”است به معنای دوطرفه است.

این درحالیست که واژه ی مورد اشاره نبویان را تنها می توان در زبان های آسیای شرقی یافت، چراکه در زبان انگلیسی هیچ نشانی از این کلمه وجود ندارد.

این عضو جبهه پایداری در بخشی دیگر بیان می کند: در مقدمه آمده این راه حل جامع متضمن یک برنامه هسته ای است که ازناحیه دوطرف تعریف شده باشد یک طرف ما هستیم و یک طرف هم آمریکا. یکی از صاحب نظران زبان به من گفت این "یک” که در توافق نامه مطرح کردند معنی تحت اللفظی آن نیست.

با این حال در متن مقدمه اینگونه آمده است: این راه حل جامع(توافق نهایی) شامل یک برنامه غنی سازی مورد تعریف طرفین است.

اما نظر نبویان به نقل از یک زبان شناس بی نام و نشان هم چندان درست نیست، چراکه می توان تفسیرهای متفاوتی را در این خصوص ارائه داد اما آنچه در جمله آمده و اهمیت دارد، عبارت «مورد تعریف طرفین» است که به معنای توافق ایران و 1+5 است. با این حال تمامی اشکالات وارده این نماینده مجلس، به توافق جامع(توافق نهایی) است که هنوز مذاکره ای در مورد آن میان ایران و غرب صورت نگرفته است.

استقبال گسترده: از رادیو فردا تا ارگان منافقین!

فایل صوتی سخنرانی او نیز از سوی جریان "جنگ نرم" به صورت گسترده منتشر شده و به عنوان نقد کارشناسانه توافق ژنو به افراد بسیار زیادی ایمیل شده است؛ این جریان که با پشتیبانی برخی مراکز و با هدف مقابله با فتنه فعال شد و برخی فعالان اصولگرای فضای مجازی چند سال قبل، از اعطای ساعتی 7هزار تومان به اعضای این جریان خبر دادند.

علت استقبال ارگان منافقین از این اظهارات روشن است. چرا که منافقین در کنار رژیم اسرائیل، از بزرگترین بازندگان این توافقنامه بودند و این توافقنامه که زمینه ساز بهبود روابط کشورمان با کشورهای مهم دنیا شد، عملا فلسفه وجودی این گروه تروریستی را با چالش مواجه کرد.



این گروهک نیمه جان که با سقوط رژیم صدام به سختی ادامه حیات می دهد، تنها در مقاطعی از سوی سیاسیون تندرو آمریکایی و اروپایی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی مورد استفاده ابزاری قرار می گرفت و اکنون که توافقنامه ژنو، حتی نمایندگان تندرو و ضد ایرانی کنگره آمریکا را به حاشیه رانده، به طریق اولی دلیلی برای اعانه رساندن به این تروریست های ورشکسته باقی نمانده و از همین روست که احساس خطر این گروهک در خصوص توافقنامه ژنو، از اسرائیل هم بیشتر است.

اما آنچه باعث استقبال رادیو فردا از اظهارات نبویان شده، پررنگ و ملموس نشان دادن تحریم ها در دوره احمدی نژاد بوده که با اشاره به "گریه کردن وزرای احمدی نژاد از تحریم ها" در تیتر رادیو فردا برجسته شده است.


این رسانه نوشته: سيدمحمود نبويان، نماينده تهران در مجلس شورای اسلامی و از نزديکان محمدتقی مصباح يزدی، در سخنانی گفته است که چندین وزیر محمود احمدی‌نژاد در جلسات غیرعلنی مجلس از فشار تحریم‌ها اشک می‌ریختند.

به گزارش روز چهارشنبه ۲۳ بهمن خبرگزاری فارس، آقای نبويان در جمع دانشجويان «اتحاديه انجمن‌های اسلامی مستقل سراسر کشور» به مسائل مختلفی مانند گريه کردن وزرای دولت محمود احمدی‌نژاد بر اثر تحريم‌ها، علت افزايش قيمت مرغ در سال‌های اخير، آموزش نيروهای سوری در خاک ايران، انگليسی حرف زدن محمدجواد ظريف، توافق‌نامه ژنو و موارد ديگر پرداخته است.
 
او درباره تاثير تحريم‌های بين‌المللی بر اقتصاد ايران گفته که «در اواخر دولت احمدی‌نژاد چند تن از وزيران در جلسات غيرعلنی اشک می‌ريختند».
 
نماينده تهران در مجلس علت «تغيير قيمت مرغ در ماه رمضان سال پيش» را هم به اين شکل توضيح داده است: «ما مرغ خريده بوديم و کشتی حامل آن به آب‌های خليج فارس آمده بود و شش ماه می‌چرخيد و از ما حق دموراژ که روزانه ۲۵ هزار دلار است می‌گرفت ولی در ‌‌نهايت کشتی را نتوانستيم تخليه کنيم چون پول را نتوانستيم دست فروشنده‌اش برسانيم.»
 
محمود نبويان همچنين درباره ارتباط ايران با بحران سوريه گفته که «ما برای سوريه هزينه نمی‌دهيم بلکه سوريه برای ما هزينه می‌دهد» اما افزوده است: «۱۵۰ هزار سوری را به ايران آورديم و به آن‌ها آموزش نظامی داديم و ۱۵۰ هزار را همان جا آموزش داده و ۵۰ هزار نيروی حزب‌الله را به آنجا فرستاديم و حزب‌الله هم اعلام کرد که ۸۰ هزار موشک آماده پرتاب شدن به اسرائيل است و اين شد که آمريکا در سوريه شکست خورد.»
 
سيدمحمود نبويان با تاکيد بر اينکه «سوريه برای ما مهم است»٬ اين پرسش را طرح کرده که «پس چرا ما به ترکيه که عليه سوريه کار می‌کرد اقدامی نکرديم؟» و پاسخ داده که «چون يک بانک در ترکيه برای ما کار می‌کرد که آن هم به اسم ما نبود به اسم خودشان بود. اما آمريکا اکنون که با ترکيه يک‌دست نيست به اين بانک گير داده است که تو برای ايران کار می‌کردی.»
 
صادرات نفت: روزانه ۷۰۰ هزار بشکه
 
سيدمحمود نبويان در سخنرانی خود، به تحريم خريد نفت از ايران نيز اشاره کرده و گفته است: «بدون مبالغه از تير ماه سال ۹۱ تا اکنون آمريکا اجازه نداده است که يک کشتی خارجی به اسکله ما بيايد و يک قطره نفت بخرد» و «از تير ماه سال ۹۱ آمريکا همه بانک‌های دنيا را بر روی ما تعطيل کرد در نتيجه ما نمی‌توانيم حتی يک دلار را به صورت بانکی جابه جا کنيم.»
 
اين نماينده مجلس با اشاره به وزير نفت در دولت محمود احمدی‌نژاد گفته است: «آقای قاسمی می‌گفت ما مجبوريم خودمان نفت ببريم، به کشتی‌های خارجی اجازه نمی‌دهند و جمهوری اسلامی هم بيشتر از يک کشتی ندارد که اين باعث شد زمانی که می‌خواستيم يک محموله نفت به کره جنوبی برسانيم تا زمانی که برگردد دو ماه طول بکشد.»
 
او همچنين ميزان «صادرات» نفت ايران در حال حاضر را «۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه در روز» عنوان کرده است.
  
«زبان انگليسی با کلاس است»
 
بخش ديگری از انتقادات آقای نبويان، متوجه انگليسی حرف زدن محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران شده است.

 اين نماينده مجلس گفته است: «آقای ظريف می‌دانيد چه پيامی را به دنيا منتقل می‌کنيد؟ زبان انگليسی با کلاس است، اين‌ها بحران هويت است.»
 
محمود نبويان از وزير امور خارجه ايران نقل قول کرده که در پاسخ به اين انتقاد گفته است: «وقتی خبرنگاری انگليسی سوال می‌کند، من اگر فارسی جواب بدهم حرف من منتقل نمی‌شود. {من} گفتم مترجم ببريد. گفت حاج آقا خيال‌تان را جمع کنم اصلا با ترجمه ۵۰ درصد حرف منتقل نمی‌شود. گفتم اجازه هست من نکته ديگری بگويم از‌‌ همان اول حضرت آقا، هاشمی، خاتمی رفته‌اند و مترجم برده‌اند پس اصلا مشکل ما با دنيای غرب اين است که آن‌ها ۵۰ درصد حرف‌های ما را نمی‌فهمند. گفت اتفاقا حاج آقا همينطور است.»
 
آقای نبويان افزوده است: «پس ما هم ۵۰ درصد حرف اوباما را نمی‌فهميم. در جمع ۱۰۰ درصد حرف هم را نمی‌فهميم.»
 
توافق ژنو؛ سر تا پا تعهد
توافق‌نامه ايران با گروه ۱+۵ که به توافق ژنو مشهور شده، بخش ديگری از سخنرانی عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس بود.
آقای نبويان اين توافق‌نامه را «سر تا پا تعهد» دانسته و گفته است: «در رابطه با طول مدت مذاکرات و مقدار زمانی که نياز است بگذرد تا اصل تحريم برداشته شود، از {عباس} عراقچی {معاون وزارت امور خارجه ايران} سوال پرسيدم که عراقچی پاسخ داد ما داد و بيداد کرديم و گفتيم بيست سال خيلی زياد است. حداکثر پنج سال ولی آن‌ها در پاسخ گفتند: نه حداقل بايد دو رقمی باشد.»
 
عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس با تمجيد از تيم مذاکره کننده هسته‌ای ايران در دوران رياست سعيد جليلی، گفته است: «زمانی ما در اوج بوديم که مکان و زمان توافق را ما تعيين می‌کرديم و آمريکا تابع بود و می‌پذيرفت. در يک مذاکره کا‌ترين اشتون گفت که ديگر فايده‌ای ندارد. اين شماره تماس من، شما خيلی سرسخت هستيد.»
 
«ما هم شماره خود را داديم و گفتيم اين هم شماره تماس ما. اين اشتون که ناز می‌کرد، ۲۵ روز بعد همين خانم اشتون نه که زنگ بزند سه بار نامه زد که چرا ديگر مذاکره نمی‌آييد. آقايان کلاس‌شان اين است که کری به ما زنگ زده است. کلاس داره؟»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰۶
در انتظار بررسی: ۹۸
غیر قابل انتشار: ۱۳۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
35
406
اين كارشناسا هستند كه وضع مملكتو به اينجا رسوندن و متاسفانه حمايت هم مي شوند آنهم با پول بيت المال!
پاسخ ها
ناشناس
| Sri Lanka |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
اینها از فرصتی که مردم به آنها داده اند سوء استفاده می کنند در انتخابات مجلس تماً جبران میشه و امثال ایشان دیگر بلندگوئی برای تشویش اذهان نخواهند داشت
رسول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
پيامبر ميفرمايند بزرگترين گناه ترس است.
محمود
|
India
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
33
339
هم بايد خندىد هم بايد گريه كرد بحال اين افراد و احمدى نژاد جبهه پايداري.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
فعلا باید به حال مملکت گریه کرد !
به این راحتی نمیتوانید منتقدان را به سخره بگیرید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
22
213
اين جنگ نرم خوب نوندوني شده برا اين جماعت تندرو نوش جونتون دمشون گرم اونائي که اين نون رو تو کاسه تون گذاشتن.
meysam
|
United Kingdom
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
13
144
مردم ایران با هوش هستند و معنی حرفهای ایشان را خوب می فهمند۰ به هر حال مردم جنگیدندو از آب و خاک پدر ی شان دفاع کردند۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
14
145
واقعا متاسفم ای هموطنان در انتخاب خود دقت بیشتری بخرج دهید که کشور عزیزمان ایران با نمایندگان سیاسیش شناخته می شود
کیوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
15
116
از خداوند برای مسئولان ارشد نظام صبر و شکیبایی و برای آقای ظریف سعه صدر و زبان تفهیم و برای مردم پایداری و قدرت تشخیص در عرصه های تصمیم گیری سرنوشت ساز مسئلت میکنم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
89
20
بنده با اين كه با كم سواد بودن اين آقايان موافق هستم ولي اين نحوه حمله به ايشان را درست نمي دانم. در اين نوشته از همان شيوه افراطيون براي كوبيدن آنها استفاده شده است يعني مثلا گفتن اين كه رسانه هاي بيگانه و دشمنان حرفشان را دست گرفته اند و خوراك پيدا كرده اند.
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
9
142
از mpt ها بیش از این توقعی نیست
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
15
127
این بنده خدا تقصیری نداره .
مقصر آنهایی هستن که به ایشون رای دادن !! مثل مقصرین ۸ سال گذشته !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
82
15
شما هم چیز خاصی در مورد له یا علیه سخنان این آقا نگفتید.فقط به رسانه های آمریکا و مجاهدین اشاره کردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
123
24
اگه در توافق ژنو ما پیروز شدیم دولت بره با اساتید و دانشجویان دانشگاه شریف مناظره کنه ببینیم همین جوریست؟؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
حتما شوخی می کنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
دوست عزیز دانشکاه شریف دانشگاه صنعتی هستش!
واسه مناظره باید با یک کار بلد مناظره کرد!!!!
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
مطمئنم که حتی نمیدونی دانشگاه شریف دقیقا کجاست و توش چیا درس میدن...
رسول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
قربون دهنت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
عزیزم من بعنوان یک استاد تمام دانشگاه شریف و هم نظر با بسیاری همکارانم دیپاماشی دوات در خصوص هسته ای و توافقات ژنو را کاملا تایید می کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
78
12
درست ميگه
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
واقعا ممنون.همه منتظر افاضه فیض این نماینده محترم و تاییده شما بودیم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
7
69
به نظر من ما چه به توافق برسیم یا نرسیم هیچ چیزی رو از دست نمیدهیم و باید به رای اکثریت احترام گذاشته و کار رو به کاردان یعنی آیت الله روحانی و همراهانش بسپریم و اینقدر با احساسات مردم بازی نکنیم با تشکر
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
7
57
بله جریان التماس کردن اشتون برای مذاکره هم شبیه به همان داستان معروف زنبیل گذاشتن در صف دنیا برای برقراری رابطه با ماست یادتان که هست ؟
alidad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
9
64
آقای روحانی خیلی متانت به خرج دادند که به بعضیا گفتن کم سواد در واقع اونا در این حیطه بیسوادن
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
7
39
انتقادها وبررسی ها واقعاًسطحی می باشد.
MAJID
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
6
52
تیتر خوبی زدین با سوادترین !!!! با سوادشون که این باشه وای به حال بی سوادشون .
بيسواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
81
9
شما با چند سفسته كه كاره هميشگي تون هست از كجا ثابت كرديد كه ايشان باسواد ترين هستن يك كلمه اگه ريس جمهورتان عذرخواهي كند فكر كنم بد نباشه
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
سَفسَطه درسته عزیزم
سواد و بیاض
| United States |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
نام خوبی برای خودت انتخاب کردی؛ بیسواد!...
از سفسطه نوشتنت پیداست.
دلسوز
|
-
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
9
51
جناب نبویان ! بینهم و بین الله کلاه خودتان را قاضی کنید توافق زنو برنامه هسته ای کشور و امنیت و مصلحت ایران را از بین برده یا برنامه جناحی شما و دوستانتان را ؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
10
53
اگر آقای نبویان و دوستانی همچون ایشان (رسایی، بذرپاش، کوچک زاده و دیگرانی که خیلی صدایی بلندو حتجره ای پاره از فریاد دارند) حاضر باشند یک ماه، فقط یک ماه با حقوقی یک میلیونی و بدون استفاده از هیچیک از امکانات مادی و معنوی موقعیت شغلی شان و درست مانند یکی از افراد عادی جامعه (مثل همه ماها) زندگی کنند، و آنوقت بازهم طرفدار تحریم و جنگ باشند، ما مخلص ایشان هستیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
7
33
زبان بین المللی انگلیسی است اگر می خواهی فارسی سخن بگوید شما میتوانی زبان فارسی را بین المللی کنی تا حتی اوباما هم به زبان فارسی صحبت کند البته همه دنیا گوش به حرف شما می دهند.
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
6
28
اینا دنبال چی هستن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
اينا دنبال رانت از دست رفته خود هستن مرتضوي هم رفت کسي براي آنها هديه کارت نميفرسته گمانم دولت هم سبد کالا به آنها نداده ولي احمدي نژاد سبد کالا گرفته هيچ حرفي هم نميزند
arash
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
31
8
دمش گرم
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
6
35
مسوولان کشور مرتب میخواهند وجهه کشور را در مقابل تحریمها حفظ کنند، آن وقت این آقا در جلسه عمومی میگوید: وزرای احمدی نژاد از فشار تحریم گریه میکردند!

گل به خودی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
والا ما نفهمیدیم اینکه بگیم خزانه کشور خالی هست میشه مصداق گل به خودی و پالس ضعف فرستادن برای استکبار جهانی ولی اینکه بگیم وزرا از شدت تحریم گریه می کردن میشه بصیرت و پایداری و ...
بلبل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
6
21
نمایندگانی که با یک‌دهم رأی واجدین شرایط رأی‌دهر وارد مجلس می‌شوند، همین می‌شود! نماینده پایتخت باید فردی سرشناس و به لحاظ پختگی در سطح اساتید برجستۀ دانشگاه و حوزه و وزرا و یا دیپلمات‌ها باشد. اما در پایتخت ایران داستان چیز دیگری است!
زن ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
13
فکر کردیم از این به بعد روی آرامش را خواهیم دید....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
13
بد برداشت نکنید رادیو فردا قصد استناد به حرفهای این آقا را در مورد پر رنگ و ملموس بودن تحریمها در زمان احمدی نژاد نداشت (هر چند که تحریمها پررنگ بودند) بلکه حتی در تفسیری که گذاشت قصد تمسخر آنها را داشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
5
23
متاسفم برای افرادی که به این آقا رای دادند.........
پسر خوب
|
United States
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
5
18
بعضی آقایان برای تخریب دولت هرکاری می کنند حتی به قیمت شاد کردن و همسویی با دشمن
احمد
|
United Kingdom
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
4
18
آقای نبویان کم به ملت ایران ونمایندگان مذاکره کننده توهین کنید؛مگر توی پارک قدم میزدند که خانم اشتون با آقای جلیلی شماره تلفن ردوبدل کردند و....!!!!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
3
28
آقای نبوی بهتر است بدانید که برخی کلمات در یک فرهنگ و زبان همیشه معنای دقیق و عینی در یک زبان دیگر را ندارد. چون شما با این مسئله خیلی سخت مشکل دارید مثالی می زنم تا روشن شوید. یکی از دلایلی که سیاستمداران در مذاکرات رسمی از روی نوشته حرف می زنند به این دلیل است که روی تک تک واژه ها کار شده است تا هنگام ترجمه برای مخاطبین دیگر عینا همان منظور و معنا منتقل شود. آقای محمود احمدی نزاد در دوران ریاست جمهوری و هنگام تهاجم آمریکا به عراق؛ در پاسخ به یک خبرنگاری که پرسید آیا فکر نمی کنید بعد از عراق نوبت ایران باشد؟ گفت: «به قول ما ایرانیها اونکه زائیدی اول بزرگش کن و...
آیا به نظر شما اگر این ضرب المثل را عینا برای یک انگلیسی ترجمه کنیم همان معنی موجود در زبان فارسی (یعنی تاتوانی) را می دهد؟ مسلما خیر!! در اینجا مترجم باید از ترجمه لفظ خوداری کند و خود یک ابتکاری به خرج دهد که همیشه هم موفق نیست!! ای کاش می شد و مجاز بود چند خاطره در این باره بنویسم تا امثال شما روشن شوند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
4
20
شرم بر من از این گونه نماینده
ناشناس
|
Canada
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
4
16
هیچی نگم بهتره تا بتونی منتشر کنی انتخاب جان.چون همه چیز عیان است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
3
13
اگه به فکر مملک هستید خواهش می کنیم حرف نزنید چون حرف نزدن شما تاثیر بهتری داره ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
3
13
آب در آسياب دشمن ريختن يعني چي؟ غير از همين كاريه كه نبويان داره ميكنه؟ اونوقت هميشه نوك پيكان اين تهمت كه "آب در آسياب دشمن ميريزند!" به طرف رسانه هاي اصلاحات بوده...
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
21
متن مذاکرات سعید جلیلی را منتشر کنید تا ببینیم در این چند سال چه گفته . غیر ازاین بوده که پول بیت المال را هدر دادند وآخرش هم معلوم نشد که چی شده فقط حاصل کارش بدبختی ملت ایران بوده از اثر تحریم ها ، آقای نبویان شما که خیلی بهتون فشار اقتصادی نمی آید به هر که دلتون میخواد تهمت بزنید وناسزا بگویید . ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
20
فقط یک جمله میتوان نوشت و اونم اینه که رضای خدایی در کار نیست و متاسفانه حسادت و کینه از اقای ظریف و حس کوچکی در مقابل چنین شخصیتی اتش انداته بر دلهای ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
17
تمام دستاورد اینها همین بود :
" عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس با تمجيد از تيم مذاکره کننده هسته‌ای ايران در دوران رياست سعيد جليلی، گفته است: «زمانی ما در اوج بوديم که مکان و زمان توافق را ما تعيين می‌کرديم و آمريکا تابع بود و می‌پذيرفت. در يک مذاکره کا‌ترين اشتون گفت که ديگر فايده‌ای ندارد. اين شماره تماس من، شما خيلی سرسخت هستيد.»

«ما هم شماره خود را داديم و گفتيم اين هم شماره تماس ما. اين اشتون که ناز می‌کرد، ۲۵ روز بعد همين خانم اشتون نه که زنگ بزند سه بار نامه زد که چرا ديگر مذاکره نمی‌آييد. آقايان کلاس‌شان اين است که کری به ما زنگ زده است. کلاس داره؟»
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
27
وقتی جناب آقای دکتر روحانی اشاره می کنند عده ای بیسواد منتقدین توافق ژنو هستند از جانب جبهه پایداری و عوامل وابسته به این گروه افراطی شدیدا مورد هجمه قرار می گیرند .
این موارد سند صحت صحبت های رئیس جمهور هستند .
متأسفانه تربیون و رسانه هم در اختیار این جریان انحرافی و خودرسر قرار داره .
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
17
به نظر من این مطلب رو با تیتر " طنز تلخ " میزاشتین حق مطلب ادا میشد !!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
15
مقصر دوستان دولت (و نه دولتی) هستند که از این توافق دفاع حقوقی نمی‌کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
5
26
انشالله در مجلس بعدي از شر بعضي ها راحت مي شيم. يكيش همين اقاي با سواد است
راد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
4
27
بدبختي ما از روزي شروع شد که در کاري دخالت کرديم که تخصص نداريم.
وقتي دکتر احمدي نژاد درباره «رجعت» چاوز همراه با امام زمان «عج» صحبت کرد از آقاي نبويان انتظار داشتيم که از اعتقادات شيعيان دفاع کند چون اين حرف هيچ جاي دفاع ندارد و روحانيون تنها کساني هستند که بايد اين مسأله را روشن کنند.
متأسفانه آن زمان يا انتقادي نشد يا خيلي کم رنگ حرف زده شد. اگر آن زمان با تمام قدرت جلوي اين حرف باطل ايستاده بوديد حالا باور مي کرديم که احساس تکليف کرده ايد که از انقلاب دفاع کنيد.
به عنوان يک روحاني از اين سياسي کارها بسيار آزرده ام. مردم عادي هم خيلي اين چيزها را به ما گفته اند. اما برخي از روحانيان وظيفه اصلي شان يادشان رفته است.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
تازه اون موقع مسابقه فرار از محمود توبورس بود اگه 88 این حرف و میزد مثل پروژه هاله نور مورد استقبال قرار میگرفت
سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
16
برای خنده بود؟! یا جدی جدی این حرفها را زده؟؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
16
هر کس با اندکی هشیاری وقتی بعضی مطالب را می خواند یا می شنود به میزان سواد سیاسی اکثریت منتقدین پی می برد
این حرف دل همه مردم است
روحانی عزیز و شجاع حرف دل مردم را زد
ایشان منتخب مردم هستند و وظیفه دارند از مردم دفاع کنند
این احساس و دریافت تمام مردم است که اکثریت افراد گروه منتقد چیزی برای گفتن ندارند و شاید هم اینقدر بی توشه نیستند و از شدت بغض و از سر مخالفت مطالب دم دستی و بی اساس و غیر کارشناسانه می گویند
ملت از رئیس جمهور عزیز و شجاع حمایت می کند و عاشق رفتار و منش ایشان است
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
1
12
واقعا هیچ ابهامی رو برای ما باقی نگذاشت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
1
9
عزیز من متن رادیو فردا نگاه انتقادی داره به سخنان نبویان.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
3
7
فکر کردید بقیه باسواند....همه از یک جنس هستید..
milad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
16
من دلم به حال خودم و دور و بريام ميسوزه كه اين نماينده هاي ... دارن برا من تصميم ميگيرن ... اي خداااااااااااااااااااااااااااااااا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
15
واقعا متاسفم برای خودم که کسی با این سطح دانش از پایتخت کشور نمایند شده باشد!چند تا رای داری آقای نبویان از تهران 12 میلیونی؟
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
این دوره رای به ایشون نمیدیم
توافق تا تفاوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
3
13
این حرفها که اصلا ریختن آب به آسیاب دشمن و پرکردن پازل آنها نیست!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر این توافق از سوی اصولگرایان افراط گرا انجام می شد تاکنون در نعت آن چه ها که نگفته بودند.
کاراینها من بعد فقط تضعیف توافق ژنو و زنده کردن فتنه 88 است. میگی نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
3
11
خدايا منو ببخش که دفعه قبل تو انتخابات نمايندگان مجلس شرکت نکردم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
13
چرابااينگونه افرادكه خواسته ياناخواسته به منافع وامنيت ملي كشورضربه ميزنند؛برخوردنمي شود؟
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
12
عرض تسلیت بخاطر افکاری که مطرح کردنش کلا بزیان کشور و دارنده افکارش می شود پتک بیگانگان برای کوبیدن ایران
كارمند شركت پتروشيمي نوري در عسلويه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
3
19
روزنامه وطن امروز در تخريب وزير محترم نفت تيتر زده بود" فصل سرد . وعده هاي بي بخار."
خواستم بگويم واقعا آدم شوكه مي شه از اين همه بي انصافي و بي شرمي روزنامه اي مثل وطن امروز. آقايان عزيز. قطع گاز در برخي شهرها نتيجه 8 سال ندانم كاري و بي كفايتي و بي تدبيري و عدم تخصص دولت محبوب شما بود! نتيجه 8 سال خواب و ركود در علسويه و عدم برداشت از منابع مشترك پارس جنوبي و عدم شروع و اتمام حتي يك فاز پارس جنوبي علي رغم سرازير كردن دهها ميليارد دلار از پول اين ملت بود كه معلوم نشد كجا و چگونه خرج شد كه حتي يك فاز به توليد رسمي و واقعي نرسيد...! شايد بتوانيد عده اي عوام و بي اطلاع را گول بزنيد اما با اگاهان امر چه مي كنيد؟ بالاتر از همه اينها چشمان ناظر خداوند كه بر اسرار دلها آگاه است از اين هم ... و رياكاري و فريبكاري چه مي كنيد؟!
خواستم بگيم آقايان آزادي بيان و انتقاد وجود دارد اما قرار نيست براي مخالفت با دولت به هر ... و فريبكاري متصل شويم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
9
این ها واقعی بود یا طنز تلخ؟! واقعا تلخ ..............
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
4
15
مطمئنا حتي جزئيات و ريز مذاكرات هسته اي را مقام معظم رهبري اطلاع داشته و به قول نايب رييس مجلس . اشراف داشته اند. چرا اين اقليت تندرو كه اتفاقا خود را ولايتمدارتر از همه مي دانند و جار مي زنند به اين مذاكرات انتقاد مي كنند و به ... مي گويند ما تركنچاي داشتيم يا هولوكاست هسته اي يا از اين تعابير زشت به كار مي برند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
منافعشون به خطر افتاده.......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
5
12
مملکت را همان دولت مورد حمایت شما به این روز انداخت که مجبور به مذاکره با "لولوهای سر خرمن" شدیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
34
9
من فیالش را گوش کردم. گفته میوچوال mutual که در متن انگلیسی توافق هم هست.
ظاهرا برخلاف فرموده رییس جمهور دکتر باسواد، موافقان ژنو بیسواد هستند نه مخالفان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
تو همون فیالش رو گوش کنی بهتر. تحلیل کار تو نیست .
1
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
فیالش کجاست ما هم گوش بدیم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
11
جناب یک کم مطالعه کنیداز تحولات دنیا.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
3
18
«زبان انگليسی با کلاس است»
بخش ديگری از انتقادات آقای نبويان، متوجه انگليسی حرف زدن محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران شده است.
اين نماينده مجلس گفته است: «آقای ظريف می‌دانيد چه پيامی را به دنيا منتقل می‌کنيد؟ زبان انگليسی با کلاس است، اين‌ها بحران هويت است.»
...
یکی به ایشون بگه زبان انگلیسی زبان بین المللی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
14
محمود نبويان همچنين درباره ارتباط ايران با بحران سوريه گفته که «ما برای سوريه هزينه نمی‌دهيم بلکه سوريه برای ما هزينه می‌دهد» اما افزوده است: «۱۵۰ هزار سوری را به ايران آورديم و به آن‌ها آموزش نظامی داديم و ۱۵۰ هزار را همان جا آموزش داده و ۵۰ هزار نيروی حزب‌الله را به آنجا فرستاديم و حزب‌الله هم اعلام کرد که ۸۰ هزار موشک آماده پرتاب شدن به اسرائيل است و اين شد که آمريکا در سوريه شکست خورد.»
نکته سنج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
10
این زبان شناس ای آقای باسواد را سر کار گذاشته!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
11
انتخاب، بسيار آگاهي بخش بود. اين روش را در موضوعات مختلف كه افراطيون برد مي كنند ادامه دهيد.
Pouria
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
22
خدا وکیلی با کی شدیم 70 میلیون....
amir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
12
به جاي اينكه به نظر افراد در باره توافق ژنو حمله كنيد برداشت خودتونو از اين توافق نامه مطرح كنيد مردم خودشون ميفهمن كه نظر كداميك درسته و اين توافق به نفع مردمه يا به ضررشون.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
3
13
خيلي خيلي متاسفم . براي مجلسي كه ...
بانو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
3
19
برادران، آقایان، حرف زدن بلد نیستید، حرف نزدن که بلدید. چند صباحی روزه ی سکوت بگیرید لطفا.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
17
بترسید از خدا ...
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
24
نماينده تهران در مجلس علت «تغيير قيمت مرغ در ماه رمضان سال پيش» را هم به اين شکل توضيح داده است: «ما مرغ خريده بوديم و کشتی حامل آن به آب‌های خليج فارس آمده بود و شش ماه می‌چرخيد و از ما حق دموراژ که روزانه ۲۵ هزار دلار است می‌گرفت ولی در ‌‌نهايت کشتی را نتوانستيم تخليه کنيم چون پول را نتوانستيم دست فروشنده‌اش برسانيم.»

این طور اصلا نبود واز 4 ماه زودترش مرغداران به علت گران شدن نهاده های دامی توسط وزیر بسیار قوی آقای احمدی نژاد اصلا جوجه نریختند و همه کارشناسان هشدار شهریور را به دولت وفت دادند و متاسفانه بی تدبیری آنها منجر به آن آشوب و گرانی مرغ شد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
8
32
... تنها گیری که می‌توانند به ظریف بدهند انگلیسی حرف زدنش است که آن هم حسن ظریف است.
leila
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
8
19
برادران باسواد جبهه پايداري نمي توانند بي سوادي و باكلاسي كابينه ي جناب روحاني را تحمل كنند، بهشان حق بدهيد!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
10
26
متاسفم براي پايتخت نشينانِ به قول خودشان متمدن باكلاس باكمال بافرهنگ !!!!!!! شما مي گفتيد شهرستاني ها براي سيب زميني به احمدي نژاد راي دادند و ما را بدبخت كردند...
شما با كدام عقل و سواد و شعور و به چه قيمتي چنين دسته گلهايي را روانه مجلس شورا كرديد.؟؟؟؟؟؟؟
بايد از مردم ايران عذر خواهي كنيد براي اين هنرنمايي
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
آفرین به ناشناس عزیز: بنده هم از استانی هستم که کمترین رای را به احمدی نژاد دادیم. در حالیکه تهرانی ها نمایندگانی چون پروین احمدی نژاد را روی چشمشان گذاشته بودند.
leila
|
United States
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
2
6
عزيزاني كه مدام به ما سركوفت مي زنند كه اين چه نمايندگانيه كه وارد مجلس كرديم، عرض كنم خدمتتون كه اينها نتيجه ي رأي ندادن ما هستند، اگه مي رفتيم و رأي مي داديم نتيجه شبيه انتخابات رياست جمهوري مي شد. انشاالله انتخابات مجلس هيچ اصلاح طلب يا معتدلي حق خونه نشيني نداره. همه باهم پيش به سوي مجلسي با نمايندگان واقعا مردمي و دلسوز.
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
17
7
اولا: آقاي نبويان مسلط به زبان انگليسي است.
ثانيا: در نظر شما اگر کسي نقد بکنه و در سايت هاي بيگانه با استقبال مواجه بشه بسيار کار بدي است، اينکه کار هر روز شما در سالهاي گذشته بود!!!!!
ثالثا: مگر قرار آقاي روحاني اين نبود که انتقاد آزاد است؟!!!!
ترشیزی
|
United States
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
1
13
من باور نمی کنم که وزرای احمد نژاد جهت برقراری تحریم ها گریه کرده باشند .مگر احمدی نژاد تحریم ها راکاغذ پاره نمی خواند .ونمی گفت اینقدر قطعنامه بدهند که قطع نامه دانشان پاره شود. دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را.این اقا جهت منافعی که از تحریم ها داشته داد وبیداد ووا اسلاما می کند
حامد قزوینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
1
7
کدام سواد؟
شرفخانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
1
6
خدای ما را ببخش که از کسانی حمایت کردیم که ندانسته به مردم عزیزم آسیب رساندم خدایا ما راببخش جانباز اگر هستم بخاطر کشورم است نه گروه خواست و عزیزان خواننده مراببخشید انشالله در مجلس بعدی جبران خواهیم کرد
ظریف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
2
12
... نماینده مجلس یا مسئولی که بخواهد برای مقاصد سیاسی و لج و لجبازی جناحی اسرار سیاسی و نظامی کشورش را افشا کند و تهیه کننده خوراک خبری رسانه های دشمن بشود
برای مردم تهران بخاطر داشتن چنین نماینده ای متاسف و متاثرم و از خداوند متعال طلب صبر و شکیبایی برایشان دارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
5
20
جبهه پایداری فقط اطلاعات محرمانه کشور را لو می دهد.
البته نیتشان خیر است!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
6
5
از توافق ژنو غربی ها بیشتر سود بردند تا خود ما
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
3
9
آقای نبویان اگه ظریف عربی صحبت می کرد نظرت چی بود ؟
منصف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
3
5
یه بار دیگه بخونید . بابا گول تلیغاتا نخورید . چرا شما نمیرید سخنرانی خودشو گوش بدبد. امان از تبلیغات
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
1
5
هروقت شما نقد كنيد، درسته ، اما اگه ديگران به شما نقد كنند بيسواد هستند، عقب افتاده و تندرو و خنگ هستند
خوشم مياد كه ديدگاهتون اينه
دلمون تنگ شده واسه يه رسانه بي طرف
همه تون دنبال منافع خودتون هستيد
ستایش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
4
5
بله دیگه وقتی مردم تهران به بهانه هایی که شاید حق هم داشتند تو انتخابات مجلس حضور کم رنگی داشتند واین باعث رای آوردن یه همچین آدمایی شد . امیدوارم از عذاب وجدان خواب راحتی کنید که اینچنین سرنوشت شهرتونو به دست ایادی ..... سپردید وحالا واویلا واویلا میکنید .منتظر جبران مافات مردم این شهر دردور بعد وپاک کردن مجلس ایران از وجود چنین .....انشاالله
ممدهادی
|
-
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
14
10
;کارت درسته آقای نبویان
ما ملت هم پشتتیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
1
11
بالاخره ما نفهمیدیم
تحریمها کاغذ پاره بود
مرغ خریده بودیم نمیتونستیم پولشو بدیم
قطعنامه دان غربیها پاره شد
یا اینکه وزیران جبهه پایداری اشک می ریختند
!!!!
نظرات بینندگان