arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۲

روحانی در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی: دولت سلامت را اولویت خود می‌داند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تاکید بر اینکه که با روح و بدن ناسالم نمی توان خدمتگزار خوبی برای خانواده و کشور بود، گفت: همه باید برای موفقیت بخش بهداشت تلاش کنیم و سلامت از اولویت های اصلی دولت است.

 رییس جمهوری صبح شنبه در اجلاس روسای دانشگاه و دانشکده های علوم پزشکی کشور، با اشاره به مزایای و معایب زندگی مدرن امروز، گفت: زندگی صنعتی امروز هم انسان را راحت کرده و هم به سختی کشانده است.

وی تصریح کرد: همه باید برای بخش بهداشت و درمان تلاش کنیم و پس از آن به موضوع درمان بپردازیم.

روحانی در هفتاد و ششمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی گفت: توسعه علوم و فناوری علاوه بر اینکه برای ما تسهیلاتی به وجود آورده، مشکلاتی هم ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: اساسا خداوند بدن و روح را نیافریده که صبح از خواب بیدار شود، لباس بپوشد، سوار ماشین شود و به محل کار و پشت میز برود و غروب دوباره با همان سواری یا هر وسیله دیگری به منزل برگردد.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: انسان وقتی می خواهد آب بنوشد حداکثر یک متر فاصله دارد، درحالی که بدن طوری آفریده شده که برای آب خوردن حداکثر 500 متر و یا یک کیلومتر باید حرکت کند.

رییس جمهوری ادامه داد: صنعت و فناروی دنیای امروز و پیشرفت از این جهت زندگی را سخت کرده، ضمن اینکه ظاهرا احساس می شود بدن خیلی راحت است اما مشکلاتی هم برای روی ایجاد کرده است.

روحانی با بیان اینکه انسان نیافریده شده که این همه سرو صدا و بوق ماشین و فریاد را بشنود، گفت: اگر بناست انسان صدایی بشنود صبح با صدای خروس گوش نواز از خواب بیدار شود نه با بوق ماشین.

رییس جمهوری ادامه داد: بدن و روح با شرایط زندگی ماشینی امروز سازگار نیست و این کار را سخت کرده است، برای اینکه در شرایط صنعتی بدن و روح سالم بماند وبتواند درست انجام وظیفه کند.

روحانی افزود: بدن و روح ناسالم نمی تواند خدمتگزار خوبی برای خود، خانواده و جامعه و کشور باشد.

وی افزود: راه های تشخیص بیماری ها امروز متفاوت از دیروز است و امروز فناوری و صنعت به کمک شما آمده است و درمان نیز آسان شده، اما در عین حال این وسایل تشخیص و درمان آثار جانبی هم دارد، ضمن اینکه درمان می کنید داروهای شیمیایی آثار جانبی هم دارد و باید فکر کنیم چگونه آثار جانبی را از بین ببریم.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: اینکه گفته شده بهداشت و درمان، نشان می دهد که بهداشت مقدم بر درمان است و اول همان بهداشت است و باید نیاز به درمان پیدا نکنیم، البته نه برای سلام علیک با پزشک بلکه اینکه برای درمان نزد پزشک مراجعه نکنیم.

هفتاد و ششمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری آغاز به کار کرد.

در این اجلاس که امروز (شنبه) در محل کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسوولان ارشد نظام سلامت شرکت دارند.

روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، رییسان سازمان های تابعه، معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت نیز در این اجلاس حضور دارند.

بحث و تبادل نظر درباره مباحث کلان نظام سلامت از جمله برنامه تحول، اقتصاد سلامت، بودجه و اعتبارات حوزه بهداشت و درمان کشور، پوشش همگانی مراقبت های اولیه بهداشتی در کشور و دیگر مباحث نظام سلامت از محورهای این اجلاس است.

هفتاد و ششمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و سازمان های تابعه از امروز به مدت دو روز در سالن کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان