arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۲

آیت الله هاشمی در صداوسیما چه سهمیه ای دارد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آقای هاشمی در صدا و سیما از یک سهمیه برخوردار است که مطابق آن صدا و سیما علیه آقای هاشمی برنامه پخش می کند و متاسفانه باید اذعان داشت که برخورد جدی ای با این مسائل صورت نمی گیرد!

به گزارش سلام نو، در روز برگزاری اجلاس که شبکه خبر اجلاس بین المجالس را پوشش می دادف به محض ورود آیت الله هاشمی، پخش زنده را قطع کرد و به پخش برنامه های سابق خود ادامه داد. مسوولان برگزاری بین المجالس هم سعی کردند که از صدا و سیما عقب نمانند و در نمایش تاریخ مجالس بعد از انقلاب برای میهمانان بلندپایه این اجلاس، مجلس ششم را از تاریخ ایران حذف کردند! سانسور آیت الله هاشمی توسط صدا و سیما باعث شد تا به سراغ غلامعلی رجایی، از مشاوران آیت الله هاشمی رفسنجانی رفته و در این باره با او گفتگو کنیم.

در ادامه گفتگوی سلام نو با رجایی را می خوانید:

مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی در این رابطه گفت: برخورد افراد و جریانات سیاسی در ایران و خارج از کشور با پدیده پیروزی و شکست در سیاست متفاوت است. متاسفانه پس از انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی آقای روحانی که با حمایت آقای هاشمی و همراهی اصلاح طلبان محقق شد، یک عده به این علت که خود را آماده کرده بودند تا دولت احمدی نژاد را ۸ سال دیگر به شخص دیگری و بعد از آن هم مجددا به فرد دیگری تحویل دهند، نتوانستند شکست در انتخابات را تحمل کنند و رفتارهای نادرستی انجام دادند.
 
شرط عقل و تدبیر را رعایت نمی کنند

غلامعلی رجایی به خبرنگار «سلام نو» گفت: اگر به نوع آرایش کاندیدا ها در ایام انتخابات توجه کنید، متوجه می شوید که جریان اصلاحات و اعتدال شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات نداشتند. به عبارت دیگر ترکیب قابل توجه کاندیدا ها در این انتخابات، ترکیب اصولگرایی بود و حداقل نصف به علاوه یک کاندیدا ها اصولگرا بودند. با کناره گیری دکتر عارف و آقای حداد عادل این ترکیب به وضعیت ۴ به ۲ درآمد که از این دو نفر هم تنها یک نفر کاندیدای اعتدالیون بود. اما در نهایت همه مشاهده کردند که در این کورس، اصولگرایان شکست خوردند. اما متاسفانه شاهد آن هستیم که آن ها هنوز هم نمی خواهند شکست خود را بپذیرند.

رجایی ادامه داد: در کشور ما یک جریان سیاسی وجود دارد که به جای آن که آقای هاشمی را یک نعمت و برکت بداند، برخورد دیگری با وی انجام می دهد.

وی افزود: حتی در آمریکا هنوز هم از کارتر استفاده می شود، اما در کشور ما خاتمی را ممنوع الخروج می کنند. این کار ها شرط عقل و تدبیر نیست.

برخی حذف خود را در وجود هاشمی می بینند

رجایی گفت: آقای هاشمی همان کسی است که از ۱۴ سالگی همراه مرحوم امام بود. اما زمانی که می خواهند از ۸ سال جنگ صحبت کنند به گونه ای برخورد می کنند که انگار ایشان فرمانده جنگ نبوده است. حتی در موارد مشابه نظیر پخش خاطرات افراد از ایام انقلاب در دهه فجر هم صدا و سیما تنها چند ثانیه از خاطرات آقای هاشمی را پخش کرده و به سراغ شخصیت های دست چندم در حزب موتلفه می رود که برای مردم نخ نما شده اند.

این فعال سیاسی ادامه داد: متاسفانه حتی در برخی مکان ها، تابلوهایی را که بر روی آن ها نوشته شده بود که این مکان و یا پروژه به دست آقای هاشمی احداث شده است را هم بر می دارند! به عبارت دیگر یک جریانی در کشور وجود دارد که وجود خود را در حذف هاشمی می بیند در صورتی که آقای هاشمی به حذف هیچ کس اعتقاد ندارد.

هاشمی در صدا و سیما سهمیه دارد!

رجایی گفت: باید از برخی آقایان پرسید که چرا فکر می کنند، وجود هاشمی نفی دیگران است؟ مگر نه اینکه ایشان جز به مصلحت نظام و انقلاب فکر کرده اند؟ اگر غیر از این است پس چرا رهبری ایشان را به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرده اند؟

وی افزود: متاسفانه کشور ما شاهد تندروی های افراطگرایانی شده است که بعضا نتوانسته شکست خود در انتخابات را تحمل کنند و اکنون به رویه افراطی گری های خود ادامه می دهند که بخشی از این افراطی گری هایشان هم در صدا و سیما تبلور یافته است. اگر به بخش های مختلف خبری صدا و سیما توجه کنید، می بینید که یا اخبار آقای هاشمی را انعکاس نمی دهند و یا در صورت انعکاس، اخبار ایشان را به صورت مختصر و بسیار بد پوشش می دهند.

رجایی ادامه داد: وضعیت به شکلی است که گویی آقای هاشمی در صدا و سیما از یک سهمیه برخوردار است که مطابق آن صدا و سیما علیه آقای هاشمی برنامه پخش می کند و متاسفانه باید اذعان داشت که برخورد جدی ای با این مسائل صورت نمی گیرد!

هاشمی به یک جریان تبدیل شده است

وی در پایان به سلام نو گفت: هم اکنون هاشمی به یک جریان تبدیل شده است و تندرو ها نمی توانند این موضوع را تحمل کنند و به دنبال از هم پاشی آقای هاشمی هستند. به بیان دیگر برخی می خواهند انتقام خود را با حذف و نادیده گرفتن آقای هاشمی، بگیرند. اما به قول امام، عقل و قلب مردم در جعبه صدا و سیما نیست. این تلویزیون نبود که امام را محبوب و شاه را منفور کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۳۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
1
4
جای تأسف است. هاشمی یار امام است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
0
3
احسنت
حسن زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
0
4
زنده بادهاشمی روحانی خاتمی
علي اكبراكبري كرمانشاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
1
4
هاشمي زنده است چونهضت زنده است برگرفته اسخنان حضرت اين گونه برخوردها باايت الله هاشمي باعث محبوبيت بيشترايشان شده واين نعمت بزرگي است
معتدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
1
4
صدا و سیما رسانه ملی نیست بلکه رسانه جناحی است. به همین خاطر مردم به ماهواره رو می آورند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
1
1
همون کاری که شما 4 سال پیش انجام دادید رو دارند رو شما تلافی میکنند شما رای آنها رو تحمل نکردید و حالا بر عکس
امير علي ميرزايي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
0
1
نمونه اين برخورد بد با جناب هاشمي در ايستگاه راه اهن بين المللي شهر سرخس قابل مشاهده است .همانطور كه ميدانيد راه اهن سرخس كه تنها معبر اتصال ريلي ايران به اسياي ميانه است با دست با كفايت جناب هاشمي ودر حضور سران 8 كشور افتتاح شد . كه هم اكنون سنگ و لوح يادبود ان را در كنار ايستگاه داخل زباله ها انداخته اند.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
0
3
این شخصیت مزین ومتین اوست که بخاطر انقلاب مثل کوه صبور واستوار ایستاده وبخاطر نظام وخون شهداهر بی مهری دوستان ودشمنان را تحمل میکند واگر درمقام ومنصب هم نباشد بازهم محبوب دلسوزان وسرمایه گزاران نظام بوده وهستند امام و رهبری خود هاشمی را میشناسند .درود خدابرهاشمی وخاتمی وروحانی.
1982
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
0
3
كسيكه بايد بدونه ميدونه هاشمي زنده است انقلاب هم زنده است
صدا سيما رو بايد به صلابه كشيد چون در فساد ولت قبل نقش داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
0
3
رویه صداوسیماباید عوض شود و این رسانه ، باید رسانه ملی شود نه رسانه جناحی و حزبی عده ای تندرو .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
0
3
باب میل رسانه ملی نبوده است
حقيقت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
0
10
متاسفانه حتی در برخی مکان ها، تابلوهایی را که بر روی آن ها نوشته شده بود که این مکان و یا پروژه به دست آقای هاشمی احداث شده است را هم بر می دارند! به عبارت دیگر یک جریانی در کشور وجود دارد که وجود خود را در حذف هاشمی می بیند در صورتی که آقای هاشمی به حذف هیچ کس اعتقاد ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
0
2
برخی حذف خود را در وجود هاشمی می بینند/تیتر را اشتباه زدید
نظرات بینندگان