arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۲

ایوبی: رهبر انقلاب پای سینما ایستاده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه چرا برخی می گویند جشنواره فیلم فجر ربطی به دهه فجر ندارد، گفت: سینمای ایران کارنامه انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی رنسانس هنر است. این حرف ها ضد انقلابی است که می گویند سینما و هنرهای دیگر را باید از دهه فجر خارج کنیم.

به گزارش مهر، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم اختتامیه تجلی اراده ملی در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: وقتی می شود شاد بود و می توان غم را رها کرد چرا غم را بپرستیم. من هم مانند آقای رضاداد همیشه تصمیم می گیرم در بین این جمع درد و دل کنم اما همیشه فکر می کنم ممکن است که شما از شنیدن این حرفها خسته شوید. امیدواریم تا پایان سال و یا اوایل سال آینده شرایطی پیش بیاید تا بتوانیم با هم گفتگو کنیم.

وی افزود: از همه کسانی که در این جشنواره شرکت کردند تشکر می کنم و با برگزاری این برنامه پرونده جشنواره سی و دوم بسته می شود و به زودی پرونده جشنواره سی و سوم را باز خواهیم کرد. خوشبختانه امسال دستگاهها و نهادهای مختلف دولتی در کنار ما قرار دارند و شب خوبی را برای ما فراهم کرده اند.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: سینما یک امر ملی است و آثار آن نیز جهانی و ملی است. سازمان سینمایی بدون کمک نهادها و سازمانهای دولتی کاری از دستش ساخته نیست. من نگرانم از اینکه خنده هایی که امروز بر روی لبان اهالی سینماست تبدیل به ناامیدی شود. کار من سخت است و آرزو نمی کنم جای من باشید. باید دست به دست هم دهیم و کار کنیم.

ایوبی خاطرنشان کرد: اینکه در این مراسم شرکت کرده اید و به فیلم ها جایزه می دهید خوب است اما کافی نیست. تجلیل از کارگردانان برجسته کار خوبی است و اگر چه تجلیل و تقدیر از عوامل فیلم در جهت تشکر از زحمات آنهاست اما تقدیرهای ما نهادین است و باید کار بیشتری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه اکثرا فیلمنامه هایی که به دستش می رسد را با اشتیاق می خواند، گفت: امیدوارم خیلی زود یک فیلمنامه خوب از شمس و مولانا به دست من برسد. ایران باید اولین کشوری باشد که این دیدار افسانه ای میان شمس و مولانا را که اسرار آمیزترین ملاقات تاریخ است، بسازد. اگر هم شما این فیلمنامه را ننویسید آنقدر از شمس و مولانا حرف می زنم تا مجبور شوید فیلمی در این رابطه بسازید.

ایوبی با اشاره به اینکه نهادها و سازمان های دولتی می توانند در حمایت و توسعه سینما تاثیرگذار باشند، گفت: یکی از کارهایی که نهادهای دولتی می توانند در حمایت از سینما انجام دهند این است که کارکنان خود را به سمت سینما بکشانند. در این رابطه کارت سینما از ما و شارژ آن برای کارکنان نهادها از شما، تا کارمندان شما بتوانند در کنار خانواده های خود از سینمای ایران لذت ببرند. متاسفانه خیلی از مردم هنوز سینما رفتن را تجربه نکرده اند. طرح سینما سلام نشان داد که مردم دوست دارند به سینما بروند و ما این طرح را ادامه می دهیم.

رئیس سازمان سینمایی گفت: ما باید سینماروها را بیشتر کنیم و بگذاریم صنعت سینما به طور طبیعی راه افتد. در حال حاضر دخل و خرج سینما با هم نمی خواند. برای تولید یک فیلم سینمایی 100 میلیارد تومان هزینه می کنیم اما فروش آن در گیشه تنها 30 یا 40 میلیون تومان است که از این فروش 12 درصد توسط شهرداری برداشته می شود که البته قول داده اند این بخش را از ما کم نکنند. چنین فروش هایی نشان می دهد که از فروش گیشه چیزی برای تولید در سینما باقی نمی ماند.

وی بیان کرد: امروز صد و شصت و نهمین سالن سینما دیجیتالی شد، امیدوارم این پروسه دیجیتال کردن سالن های سینما به گونه ای پیش برود که بتوانیم در آن موفق باشیم.

ایوبی با اشاره به اینکه بسیاری از نهادها و سازمان ها هنوز جشنواره فیلم فجر به پایان نرسیده آن را رصد می کنند و بولتن های مختلفی برای آن می سازند، گفت: رصد کردن سینما کافی نیست، ما خودمان بلدیم نقد کنیم و بولتن بنویسیم اما اینها به سینما کمک نمی کند، آن هم نوشتن بولتن هایی که تنها نگرانی و اضطراب را برای سینمای ایران ایجاد و بسیاری از افراد را نسبت به سینما نگران می کنند این در حالی است که زمانی که ما با کریمان حرف می زنیم و در رابطه با مسائل سینما توضیح می دهیم آنها گوش می دهند و حرف های ما را قبول می کنند. شنیدم که در یکی از این بولتن ها آمده است که در جشنواره امسال در 23 فیلم سیگار کشیده شده است اگر شخصیت های این فیلم ها سیگار کشیده اند، شخصیت های بد داستان بوده اند و هیچ تبلیغی در سینما برای استفاده از سیگار نبوده است.

رهبر معظم انقلاب پای سینمای ایران ایستاده است

ایوبی توضیح داد: رهبر معظم انقلاب پای سینمای ایران ایستاده است. در دل این سینما همه جور گفتمان وجود دارد اما متاسفانه در دوره ای نگاه منحرفی شکل گرفت با این مضمون که سینما را خراب کنیم و آن را از نو بسازیم، این کار شدنی نیست. سینمای ایران شریف و نجیب است و در آن می توانیم همه نگاهها را جای دهیم.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: کدام سینما در جهان است که تمام خانواده چشم بسته و بدون آنکه بدانند فیلم چگونه است در کنار هم به سینما می روند. سینمای ایران، سینمای نجیب و پاک است و ما فیلم هایی می سازیم که همه می توانند آن را ببینند. این سینما، سینمای انقلاب است و سینمای دفاع مقدس و همه برای دفاع مقدس و ارزش های انقلاب احترام قائلند.

وی گفت: چرا برخی می گویند جشنواره فیلم فجر ربطی به دهه فجر ندارد. سینمای ایران کارنامه انقلابی اسلامی است و انقلاب اسلامی رنسانس هنر است. این حرف ها ضد انقلابی است که می گویند سینما و هنرهای دیگر را باید از دهه فجر خارج کنیم. این هنرها کارنامه انقلاب اسلامی است و امیدوارم دستگاههای مختلف باور کنند که سینما می تواند به همه اولویت های جمهوری اسلامی ایران کمک کند.

ایوبی در پایان گفت: همه کارگردانان و تهیه کنندگانی که می خواهند برای سال 93 کار کنند و به هر کارشناس حقوقی، دینی، روانشناسی و ... برای فیلم خود نیاز داشته باشند ما هزینه دستمزد آنها را پرداخت می کنیم تا بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که شما فیلم هایتان را با عمق بیشتری بسازید. رویکرد اصلی سینمای ایران حمایت از فیلم بعد از تولید در سینماست.

نظرات بینندگان