arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲

میرزاده از اجرای طرح تجمیع 5گانه دانشگاه آزاد طی چهارسال آینده خبرداد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : حمید میرزاده باتاکید بر توجه ویژه به امور رفاهی کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: چاره کار ما در دانشگاه همدلی، همراهی، همگامی وهمکاری است.

به گزارش آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امروز در جشن بزرگ همدلی و همراهی که با حضور معاونان، مدیران و کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، با ابراز خرسندی از این که توفیق حضور در جمع همکاران دانشگاه آزاد را بدست آورده است،گفت: شما حلقه توسعه و پیشرفت دانشگاه را رقم می زنید و این دانشگاه به عنوان بزرگترین دستاورد علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی به دلیل نوع گسترش دانشگاه و خدمات ، آثار آن بر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور بر کسی پوشیده نیست.

وی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار اصلی دانشگاه در دوران جنگ، علی رغم اینکه به نیابت از امام خمینی(ره) فرماندهی جنگ را بر عهده داشت، دانشگاه آزاد اسلامی را در دوران جنگ تحمیلی تاسیس کرد.

میرزاد ادامه داد: در واقع در دورانی که اولویت یک کشور مبارزه با دشمنان انقلاب و ایران بود، این مسأله یعنی توسعه فرهنگی و اجتماعی از طریق یک دانشگاه فراگیر معادل توجه و پشتیبانی از جبهه های جنگ تحمیلی تلقی می شد و نشان از آینده نگری و فراست هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه است.

وی با بیان اینکه بزرگانی نظیر آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب، مرحوم حاج احمد آقا یادگار امام از بنیانگذاران اصلی دانشگاه آزاد اسلامی بودند و خدمت بزرگی را برای توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی ایران کردند.

وی به انتشار گزارش سازمان های وابسته به سازمان ملل در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: طبق این گزارش تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی موجب توسعه اقلیم جغرافیایی ایران شد و همه این ها با پایداری دکتر جاسبی و خدمات 30ساله وی همراه بود که آن ایده اولیه، امروز تبدیل به امانتی در دست ما شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: خوشبختانه توسعه کمی و تشکیلاتی و به کارگیری نیروهای متخصص به عنوان اقدامات زیر بنایی به حق در این دانشگاه انجام شده و وظیفه ما توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه تولید علم و فناوری در توسعه ناخالص ملی کشورها تاثیرگذار و با آن رابطه مستقیم دارد، گفت: در دوره پنج ساله چهارم قرار بود 30 درصد تولید ناخالص داخلی به امر پژوهش اختصاص یابد اما این میزان به کمتر از 0/36 درصد کاهش یافته است و اگر دانشگاه آزاد نبود همین مقداری که ایران در تولید علم مشارکت داشته به نصف آن هم نمی رسید.
وی با بیان اینکه 40 درصد آموزش های کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: طبق اعلام مرکز آمار، ایران دارای 10 میلیون فارغ التحصیل است که پنج میلیون آن متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

میرزاده به تأثیر 50 درصدی دانشگاه آزاد در ارتقای فرهنگ، علم و اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: مطالعات نشان می دهد که قیمت تمام شده پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی یک هفتم قیمت تمام شده آن در سیستم دانشگاه های دولتی است.

وی با بیان اینکه بودجه این دانشگاه در سال 92، سه هزارو 200 میلیارد پیش بینی شده است، گفت: این در حالی است که بودجه آموزش عالی شش هزار میلیارد است و اگر میزان دانشجویی که ما تربیت می کنیم مطابق با نورم دانشگاه های دولتی باشد این مبلغ باید به بیش از 18 هزار میلیارد تومان برسد.

وی ادامه داد: متأسفانه تنگ نظری هایی وجود دارد که امکان واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی و غیر دولتی را نمی دهند.

میرزاده تصریح کرد: از زمانی که بعداز توکل به خدا و با رأی اعضاء هیأت مؤسس و هیأت امنا عهده دار این مسئولیت شدم طی شش ماه گذشته ،  30جبهه کار بزرگ را برای توسعه کیفی دانشگاه به طور موازی شروع کردم و تمام تلاشم ایجاد یک فضای دولتی، همراهی، همدلی و مشورتی در دانشگاه است.

وی به همکاری 693 نفر از فرهیختگان و صاحب نظران در 10 شورای عالی راهبردی آموزش، پژوهش، فرهنگی، حقوقی، فناوری اطلاعات و ... اشاره کرد و گفت: تنها با فکر و برنامه ریزی ، تصمیمات درست اتخاذ می شود.

میرزاده از کلیه همکاران خواست تا به جای چهار سال با جدیت و پشتکار به اندازه 8 سال کار کنند تا جایی که هر کس در دانشگاه آزاد کار می کند، درس می خو اند و  درس می دهد به این برند افتخار کند.

وی اضافه کرد: باید با جدیت کار کنیم تا دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه پر افتخار باشد و اعتقاد من در مدیریت دانشگاه توجه جدی به رفاه کارکنان و اعضای هیأت علمی است.

وی توجه به کارکنان به عنوان اعضای مؤثر در توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی را از مهم ترین برنامه های در دستور کار دانست و گفت: به منظور توجه به امور رفاهی و معیشتی کلیه همکاران قرار داد و تفاهم نامه ای را با بانک ملی ایران منعقد کردیم تا دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه از اول سال  93، وام با بهره پایین دریافت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار امیدواری کرد: در صورت اضافه شدن به درآمدهای دانشگاه ، معادل سازی حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی همانند دستگاه های دولتی امکان پذیر شود.

میرزاده با تاکید بر ارتقای دانشگاه در عرصه های ملی، منطقه ای و بین المللی به تاسیس شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی و توجه به توسعه علمی، در دستور کار ما قرار دارد و 30 نفر از برجستگان اقتصادی کشور در شورای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد عضو هستند.

وی از اجرای طرح تجمیع 5 گانه دانشگاه آزاد طی چهار سال آینده توسط محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه خبر داد و گفت: این تجمیع شامل سازمان مرکزی دانشگاه و واحدهای دانشگاهی مستقر در تهران می باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به تشکیل شورای بانوان فرهیخته دانشگاه اشاره کرد و گفت: این مجموعه آموزش عالی دارای هفت هزار استاد خانم است و بیش از 45 درصد دانشجویان این دانشگاه دختر هستند.

وی با اشاره به اینکه پروژه های عمرانی که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، تکمیل می شوند، گفت: پروژه هایی که به هر دلیل تعطیل شده بودند ، فعال می شوند.

وی با بیان اینکه جذب نخبگان برای توسعه کیفیت در دانشگاه اولولیت است، گفت: امیدوارم این دانشگاه به یک برند بین المللی تبدیل شود.

میرزاده در پایان ضمن تبریک سال نو به تمامی همکاران سالی پر خیر و برکت و سلامتی برای آنان و خانواده هایشان آرزو کرد.
نظرات بینندگان