arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۷ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲

آیت‌الله مصباح‌: نباید فریب ادعاهای دشمنان را خورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  «نسیم» نوشت: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) امروز در دیدار جمعی از دانشجویان مجمع نمایندگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور اظهار کرد:

-یکی از برکات رهبر معظم انقلاب اهتمامی است که ایشان به نسل آینده و رشد معنوی و فکری این افراد دارند و در واقع آینده کشور و انقلاب به این امر بستگی دارد.

-‌ به پیشگاه خداوند شکرگزار هستم که به برکت خون شهدا و رهبری امام و مقام معظم رهبری جوانان در سطح بالای بینش، اخلاص و فداکاری هستند و براساس فرمایش رهبری این جوانان نه تنها از جوانان ابتدای انقلاب کمتر نیستند بلکه از آنها پیشی گرفتند.

-امروز در برخی از تحلیل‌های سیاست‌مداران این امر وجود دارد که گناه خود را به گردن دیگران می‌اندازند. در هیچ حالتی نباید شانه از بار مسئولیت خارج کنیم و حتی در مواردی که احساس می‌‌شود که حضور وی نقشی در پیروی از حق دارد، نباید از تکلیف خودداری کند.

-برخی از دانشجویان در دوران کنونی به صورت نمادین پایشان را جای پای کسی می‌گذارند که فکر می‌کنند راه درست است و البته این کار نمادین است.

-کسانی هستند که رهبر را برای اینکه جا پای رهبر بگذارند قبول دارند و برخی از افراد به درجاتی می‌رسند که تشخیص می‌دهند که پیامبر و امام معصوم از طرف خداست و در همه حرکات و صفات از او تقلید می‌کنند.

-سید حسن نصر الله در بیانی می‌گوید فکر نکنید که حزب الله لبنان منتظر است تا آیت‌الله خامنه‌ای پیامی دهد ولی در فکر است که آقا چه چیزی دوست دارد تا با تمام وجود خواسته ایشان را بپذیرد.

-بصیرت از ویژگی‌های مالک اشتر بود و مقام معظم رهبری نیز روی آن تاکید دارند ولی ما هنوز به ذات این حرکت پی نبردیم و بر اساس وظیفه خود برای کسب بصیرت تلاش نکردیم و قدر آن را نمی‌دانیم. در جنگ با معاویه عمر و عاص دستور داد قرآن سر نیزه ببرند و امیرمومنان(ع) در برابر این ادعا بیان کرد که من قرآن ناطق هستم و در این زمان مالک تنها به دستور ولی خود از میدان برگشت. ایمان، تواضع، اخلاص و اطاعت از رهبر از ویژگی‌های شخصیتی مالک اشتر محسوب می‌شود بنابراین نباید فریب ادعاهای دشمنان را در زمینه پیشنهاد صلح خورد زیرا آنها هیچ‌گاه مصلحت شما را نمی‌خواهند.

-‌ شگرد دشمنان این بود که قرآن را سر نیزه بردند ولی باید پشت صحنه را مشاهده کرد و فهمید که پشت صحنه چه صحبت‌هایی می‌کنند و چه قول‌هایی می‌دهند و در یک کلام بصیرت، ‌ایمان و تقوا را قبول کرد.

-کیفیت را در نظر بگیرید زیرا در پایان نیز کسانی باقی می‌مانند که انگیزه اطاعت از خدا را داشته و پیرو خدا باشند و اطاعت از رهبری را که مورد رضایت امام زمان است همواره سرلوحه امور قرار می‌دهند.

نظرات بینندگان