arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۲

هاشمی: برای نزاع های خونین در کشورهای اسلامی باید چاره اندیشی شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اختلافاتی که دامن جهان اسلام را گرفته است، گفت: اختلافات تاریخی به نزاع های خونین در کشورهای اسلامی رسیده است که باید چاره اندیشی شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در دیدار جمعی از نمایندگان ادواری مجلس و جمعی از فرزندان شهدا از مناطق اهل سنت کشور در استان های کردستان، سیستان و بلوچستان و گلستان، با تبریک عید نوروز سال 93 به همه قومیت­ها و مذاهب کشور، اسلامیت و ملیّت را نقطه اشتراک همه کسانی دانست که در جغرافیای ایران زندگی می کنند.

آیت الله هاشمی با بیان نمونه هایی از اختلافات شیعه و سنی در کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، عربستان، یمن، مصر و سوریه، گفت: نتیجه این برادرکشی، توجیه حضور اشغالگران در مناطق اسلامی است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه به موارد فراوان اشتراکات مذاهب، اقوام و ادیان را باعث نزدیک تر شدن دانست و گفت: نظام اسلامی از فداکاری های اهل سنت و رهروان ادیان دیگر در مقاطع مختلف، مخصوصاً دفاع مقدس آگاه است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به ابراز نگرانی های بعضی از افراد نسبت نگاه افراطی به اهل سنت، اظهارداشت: رهبری نظام در جمع خبرگان که مجتهدین همه استانهای کشور هستند، همین نگرانی را داشتند که افراطی ها بلای جان مسلمانان در کشورهای اسلامی هستند.

وی با تشریح نظرات خویش در خصوص وحدت شیعه و سنی، افزود: در کنفرانس وحدت اسلامی که علمای شیعه و سنی از همه کشورهای اسلامی حضور داشتند تأکید کردم که دامن زدن به اختلافات ، ریختن آب به آسیاب دشمنان مسلمانان است.

در آغاز این دیدار رئوف قادری، نماینده فعلی مردم شهرهای پاوه و اورامانات و چند تن از نمایندگان ادوار و چند تن از یادگاران شهدای اهل سنت، با ارایه گزارشی از اوضاع سیاسی و اجتماعی مناطق خود، مطالبات مردم اهل سنت را بیان کردند و خواستار یادآوری شعارهای قبل از انتخابات ریاست جمهوری، به آقای دکتر روحانی و دولت شدند.
نظرات بینندگان