arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۳

مشاور ابتکار از تاثیر تحریم‌ها بر محیط زیست انتقاد کرد/ باید حقیقت را به مردم گفت

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با انتقاد شدید از تاثیر تحریم‌ها بر محیط‌ زیست و سلامت مردم، اظهار کرد: اکنون دوره گذشته و باید حقیقت را به مردم گفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با انتقاد شدید از تاثیر تحریم‌ها بر محیط‌ زیست و سلامت مردم، اظهار کرد: اکنون دوره گذشته و باید حقیقت را به مردم گفت.

به گزارش انتخاب، اسماعیل کهرم افزود: در دولت قبلی بارها گفته شد که تحریم‌ها مانند نسیمی بر کوه دماوند است، اما بعدها دیدیم که هر چه تحریم‌ها سفت و سخت‌تر شد، تاثیر خود را بر عرصه‌های زندگی مردم بیشتر نشان داد. به طور مثال نتوانستیم بنزین استاندارد را وارد کشور و بنزینی تولید کردیم که به جای پنج درصد، ۵۰ درصد بنزن سرطان‌زا داشت.

وی ادامه داد: این تحریم‌ها از هوا، خاک و آب تا ورود تکنولوژی و داروهای مورد نیاز را تحت تاثیر قرار داد. مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در زمانی که دکتر ابتکارعضو شورای اسلامی شهر تهران بودند، به NGO‌ها پیشنهاد دادند تا به رئیس سازمان ملل در مورد تاثیر تحریم‌ها نامه بنویسند که بعدها این کار انجام شد و به دلیل مردمی بودن آن، بان کی مون شخصا پاسخ این نامه را داد.

کهرم در خاتمه با بیان اینکه هنوز هم ۹۵ درصد تحریم‌ها سر جای خود باقی مانده، افزود: اما با این حال خوشبختانه می‌توانیم اعلام کنیم که دوران بنزین یورو۲ را پشت سر گذاشته‌ایم و در سال آینده سوخت یورو۴ در کشور تولید و توزیع خواهد شد؛ البته در حال حاضر نیز از هشت پالایشگاه کشور، سوخت استاندارد یورو۴ تولید می‌کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان