arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۳

هاشمی درگذشت آیت الله دستغیب و باستانی پاریزی را تسلیت گفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی درگذشت دکتر محمد ابراهیم باستانی پاریزی را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در پیام خود آورده است: درگذشت دکتر محمد ابراهیم باستانی پاریزی موجب تاسف و تالم خاطر گردید.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این پیام افزوده است: بدون تردید ایرانیان هیچگاه نقش این اندیشمند و پژوهشگر تاریخ را که تالیفات، مقالات و کتب متعددی به یادگار گذاشته است فراموش نخواهند کرد.

هاشمی رفسنجانی در این پیام مصیبت وارده را به جامعه دانشگاهی و بزرگان علم و ادب تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم مغفور علو درجات و برای بازماندگان بویژه خانواده محترم ایشان اجر و صبر مسالت کرده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی درگذشت آیت الله سید محمدمهدی دستغیب را تسلیت گفت.

 آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در این پیام آورده است: درگذشت عالم ربانی آیت الله سید محمد مهدی دستغیب که عمر پربرکت خود را صرف کسب علوم اسلامی، تربیت شاگرد و خدمت به مردم کرد باعث تاسف و تالم خاطر گردید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پیام تسلیت خود افزوده است: مصیبت ارتحال آن عالم جلیل القدر و از مبارزین قبل از انقلاب را در جوار حضرت امیرالمومنین علی (ع)، به مردم شریف استان فارس، عموم علاقه مندان، شاگردان و خاندان ایشان تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم مغفور علو درجات و برای بازماندگان بویژه بیت معزز ایشان اجر و صبر مسالت می کنم.

آیت الله سید محمد مهدی دستغیب که هفته گذشته برای زیارت اعتاب مقدسه وارد کشور عراق شده بود، پس از زیارت ائمه بزرگوار در نجف، کربلا و کاظمین، مجددا دیشب به نجف اشرف بازگشت اما با بروز علائم اورژانسی و انتقال اولیه به درمانگاه و سپس به بیمارستان حکیم در نجف اشرف دارفانی را وداع گفت.

وی متولد 1303 و برادرِ کوچک تر شهید محراب آیت الله دستغیب بود و سال ها در کسوت تولیت آستان مقدس احمدی (شاهچراغ) و اشراف بر مدارسه علمیه قوام، به خدمات دینی و اجتماعی اهتمام داشت.
نظرات بینندگان