arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۳۵۶۴
تعداد نظرات: ۴۵ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۳

توکلی: اگر حوصله به خرج داده شود، ممکن است شرایط کشور اقتضائاتی داشته باشد که وضعیت "حصر" تغییر کند/ پایداری خودش را ویژه می‌دید و مردم خوششان نیامد

هر حال شناسنامه آقای هاشمی و شناسنامه انقلاب با هم مهر خورده است. در‌خصوص اینکه چرا ایشان وارد میدان شدند، تفاسیر متفاوتی وجود دارد اما من فکر نمی‌کنم که ایشان به میدان آمد تا تایید نشود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
احمد توکلی معتقد است: ورود هاشمی رفسنجانی به انتخابات 92 اشتباه بود و وی نباید می‌آمد چرا که حرمت آقای هاشمی شکسته می‌شد و بیشتر از این لطمه می‌خوردند که من این را برای کشور مناسب نمی‌دانستم.

به گزارش انتخاب؛ احمد توکلی نماینده مردم تهران در گفت وگو با ویژه نامه نوروزی مثلت در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید چرا آقای هاشمی وارد عرصه انتخابات 92 شد، گفت:من تلاش کردم که ایشان نامزد نشود و حوادث تلخی را هم پیش‌بینی می‌کردم.علاوه بر این، سن ایشان برای کارهای سخت اقتضا نمی‌کند؛ یعنی اگر من خودم را برای کارهای سخت نامزد نمی‌کنم، این مساله چند برابر بیشتر در خصوص ایشان صدق می‌کند. حرمت آقای هاشمی شکسته می‌شد و بیشتر از این لطمه می‌خوردند که من این را برای کشور مناسب نمی‌دانستم؛ چراکه ایشان از سرمایه‌های ماست و البته مثل تمام سیاستمداران دیگرمان، اشکالاتی هم دارد. اما در عین حال خدماتی دارد که حیف است ضایع بشود.

عدم تایید هاشمی و برخی دیگر، سوال‌برانگیز بود

وی با بیان اینکه بعد از اینکه آقای هاشمی نامزد شدند، من تلاش کردم که تایید صلاحیت شوند؛ چراکه عدم تایید ایشان و برخی دیگر، سوال‌برانگیز بود و متاسفانه این سوال برانگیخته شد، اظهار داشت: مشروعیت نظامی مثل نظام جمهوری اسلامی که خون آدم‌های پاکی پای آن ریخته شده، دستاوردی نیست که آدم بتواند به‌راحتی صدمه دیدن آن را تحمل کند. هر فعلی که حکومت درباره آن تصمیم می‌گیرد و مردم درخصوص آن توجیه نیستند، از مشروعیت حکومت کم می‌کند. چون سیاست تاریخی شورای نگهبان این است که برای تصمیماتش توضیح نمی‌دهد یا توضیح کمی می‌دهد، معلوم بود که اگر تصمیم این باشد که آقای هاشمی رد شود و آقای جلیلی، آقای غرضی و حتی آقای حداد تایید شوند، حتما قسمتی از سیستم اشکال دارد. حتی اگر به خاطر بیماری آقای هاشمی چنین تصمیمی ‌گرفته شده باشد، باید با صراحت تمام بیان می‌شد.

 نماینده تهران با بیان اینکه این برای من مهم بود که چنین اتفاقی رخ ندهد که منجر به زیرسوال رفتن شورای‌نگهبان شود و اینگونه تلقی شود که تصمیم سیاسی‌کارانه گرفته شده و نه واقعی، خاطر نشان کرد: زمانی که صلاحیت آقای هاشمی تایید نشد، باز هم تلاش کردم که ایشان موضع زیبنده‌ای بگیرند که الحمدلله موضع بسیار خوبی گرفتند و من از ایشان تشکر کردم که شأن خودشان را حفظ کردند.

شناسنامه آقای هاشمی و شناسنامه انقلاب با هم مهر خورده است

وی تاکید کرد:به هر حال شناسنامه آقای هاشمی و شناسنامه انقلاب با هم مهر خورده است. در‌خصوص اینکه چرا ایشان وارد میدان شدند، تفاسیر متفاوتی وجود دارد اما من فکر نمی‌کنم که ایشان به میدان آمد تا تایید نشود. برخی می‌گویند ایشان به میدان آمد تا زمینه برای آقای روحانی فراهم شود اما من اعتقاد ندارم که نیازی بود ایشان چنین هزینه‌ای کند و به جایی برسد که صلاحیتش تایید نشود و آقای روحانی بهره‌اش را ببرند. من فکر می‌کنم ایشان به‌طور طبیعی و با نظر مشاورانی که در اطراف خود دارند، تصمیم گرفتند به میدان بیایند و نامزد شوند.

شورای نگهبان و اصولگرایان با هم ارتباط ارگانیک ندارند

توکلی در پاسخ به اینکه نامزدی آقای هاشمی چقدر در شکست اصولگرایان موثر بود، افزود:در تقسیم‌بندی‌های سیاسی، شورای نگهبان در صف اصولگرایان تلقی می‌شود؛ در حالی‌که چه خوشحال شویم و چه ناراحت، این دو با یکدیگر ارتباط ارگانیک ندارند. احساس عمومی این بود که آقای هاشمی مظلوم واقع شده و این همان مساله‌ای است که من هم می‌خواستم اتفاق نیفتد؛ چراکه ظلم از طرف نظام تلقی می‌شد و مردم ایران به‌طور تاریخی طرفدار مظلوم هستند؛ اگر بدانند کسی مظلوم واقع شده نسبت به او تعلق خاطر پیدا می‌کنند. این مساله از فرهنگ غنی شیعی نشات می‌گیرد و به نظرم در نتیجه انتخابات تاثیر گذاشت.

وی با بیان اینکه حساسیت نسبت به ایشان(هاشمی رفسنجانی) شدید است، تاکید کرد: چه علاقه‌مندی و چه مخالفت. آقای هاشمی سابقه طولانی‌مدت اجرایی داشت و قابل ارزیابی بود اما آقای روحانی اینطور نبود. در نتیجه مخالفت‌های شدیدی که نسبت به ایشان وجود دارد، سبب می‌شد که کارنامه‌اش را حلاجی کنند و راحت‌تر می‌توانستند احساسات را برانگیخته کنند که آرا جابه‌جا شود. باتوجه به تمام این مسائلی که پیش آمد و آقای روحانی سر مرزی برنده شد، احتمال عدم‌پیروزی آقای هاشمی وجود داشت.

حضور جلیلی در انتخابات اشتباه تاریخی بود

توکلی درباره حضور جلیلی در انتخابات هم با بیان اینکه آقای جلیلی فرد محترم و با‌شخصیتی است اما این کار ایشان را اشتباه تاریخی می‌دانم، گفت: فکر می‌کنم مشاوران آقای جلیلی ایشان را قانع کردند که بدون اهلیت کامل وارد صحنه شوند.

وی ادامه داد:این حرف که تکلیف بر نتیجه مقدم است، در امور اجتماعی قابل خدشه است. در امر به معروف و نهی از منکر بنا به حدس نتیجه، تکلیف بر شما بار می‌شود؛ یعنی اگر به لحاظ عقلی احتمال اثر بدهید، تکلیف پیدا می‌شود. اما اگر بدانید که نتیجه منفی است، وظیفه دارید سکوت کنید. بنابراین اگر من فکر می‌کنم تکلیف دارم کسی را برای ریاست‌جمهوری انتخاب کنم که خیال می‌کنم نمره او بیست است، ولو اینکه می‌داند نتیجه را به هم می‌زند و به اندازه دوازده هم رای نمی‌آورد، تکلیفی برای آمدن ندارد. کسانی که اینطور فکر می‌کردند، مثلا به آقای ولایتی نمره هشت نمی‌دادند یا به آقای حداد نمره تجدیدی نمی‌دادند؛ مثلا به آقای حداد نمره چهارده می‌دادند و آقای جلیلی را بیست می‌دانستند. اگر فرد بداند با به میدان آمدن او، کسی که نمره‌اش هشت است پیروز می‌شود، اصلا تکلیف پیدا نمی‌کند. آنها دچار اشتباهات مبنایی هستند و جمع آنها از تجربه کافی سیاسی برخوردار نیست. آنها صحنه را به ضرر اصولگرایان رقم زدند.

 انتقاد از رفتار جبهه پایداری

توکلی در پاسخ به اینکه مردم به خاطر پیروز نشدن جلیلی، به روحانی رای دادند، اظهار داشت:رفتار جبهه پایداری به‌گونه‌ای است که نفی در آن از اثبات شدیدتر است؛ یعنی روحیه «نحن ابناءالله» در رفتارشان دیده می‌شود. این رفتار غیر از اینکه اسلامی نیست، باعث راندن شدید می‌شود. چون نفی در آن شدید است و می‌گوید ما نورچشمی‌های خدا هستیم. البته هیچ‌کدام از این آقایان تفوه به این کلام نمی‌کنند اما اینکه بر تخطئه دیگران و اثبات خود اصرار دارند و گویی اسلام در شکل ناب نزد آنهاست و نزد دیگران وجود ندارد.ممکن است برخی از آنها در دل خود چنین احساسی نداشته باشند اما خودشان را بسیار مسلمان‌تر از دیگران می‌دانند. این مساله باعث می‌شود که دیگران از اینکه مسلمان شناخته نشوند، رنج ببرند.

وی تاکید کرد: مردم از اینکه کسانی خودشان را ویژه بدانند، خوششان نمی‌آید و این براساس فطرت است.

توکلی در تحلیل رای روحانی در انتخابات 92، با اشاره به عملکرد دولت دهم، گفت:آقای احمدی‌نژاد در سال آخر صدارتش نسبت به گذشته خود به سرعت افول کرد. آقای احمدی‌نژاد منتسب به اصولگرایان بود؛ هر چند نه او خودش را اصولگرا می‌دانست و نه من او را اصولگرا می‌دانستم. مردم هم حق داشتند که او را در این اردوگاه ببینند. در نتیجه رقبای اصولگرایان وضع بهتری پیدا کردند؛ یعنی عملی که به احمدی‌نژاد نسبت داده می‌شد، به همه اصولگرایان تسری داده می‌شد. آقای روحانی هم راهبرد خود را نقد احمدی‌نژاد قرار داده بود. نقدهایی که خیلی هم واضح بود؛ مثل عهدشکنی، راست نگفتن، آدم‌های بی‌ربط دور خود جمع کردن، قانون‌شکنی. روی نقاطی دست گذاشت که همه مردم نسبت به آن حس داشتند. اصلاح‌طلبان هم یک رفتار عقلایی نشان دادند و آن این بود که ائتلاف کردند. در حالی‌که اصولگرایان نشان داد که یکدیگر را قبول ندارند و در انتخاباتی که می‌دانند ممکن است شکست بخورند با یکدیگر رقابت می‌کنند. ببینید اگر رئیس‌جمهور می‌شدند با هم چه‌کار می‌کردند. کسانی که در کسب قدرت عقلانیت به خرج نمی‌دهند، در حفظ قدرت به طریق اولی عقلانیت نخواهند داشت.

اصولگرایان دیگر مثل دهه 70 انسجام داخلی خوبی ندارند

توکلی در پاسخ به اینکه الان نسبت غالب اصولگرایان با دولت چگونه است، گفت:اصولگرایان دیگر مثل دهه 70 انسجام داخلی خوبی ندارند که بشود آنها را جریان واحدی تلقی کرد. همین وضعیت را اصلاح‌طلبان هم دارند. در واقع اسباب انسجام گروه‌ها و جریان‌های سیاسی مانند آن دوران فراهم نیست و به همین دلیل، اقتضایی رفتار می‌کنند.

حصر مساله سیاسی -امنیتی است

توکلی در پاسخ به اینکه  با حصرموسوی و کروبی چه باید کرد؟ ، گفت:این پدیده، پدیده حقوقی نیست؛ بلکه سیاسی -امنیتی است. پدیده سیاسی - امنیتی راه‌حل حقوقی ندارد. محاکمه برای این افراد مقرون به صرفه نیست و برای کشور هم مفید نیست.

وی با بیان اینکه نباید آرامش و امید ایجاد شده برهم بخورد و بهتر است برای معیشت مردم کار شود، افزود:اگر این دو نفر محاکمه شوند، مجازات‌های سنگینی برای‌شان در نظر گرفته می‌شود که برای آنها مقرون به صرفه نیست و من از این اتفاق خوشحال نمی‌شوم. اما اگر همان‌طور که سیاسی - امنیتی تصمیم گرفته شده، حوصله به خرج داده شود، ممکن است شرایط کشور اقتضائاتی داشته باشد که وضعیت تغییر کند. من چنین اتفاقی را دور نمی‌بینم.نه از نظر زمانی، بلکه از نظر منطقی. به نظرم چنین مساله‌ای برای این آقایانی که به خودشان و کشور خیانت کردند، مفیدتر است.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۳۴
غیر قابل انتشار: ۲۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
16
201
از نظر تو کدام کار هاشمی اشتباه نیست ؟ لابد اگه خونه بشینه و به کار هیچکی کار نداشته باشه بهتره !! اصلا آدم بدرد بخور بهتره نباشه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
هاشمی اصلا رای مردم و جمهوریت را قبول نداره ! فقط وقتی انتخابات را می پذیره که خودش یا نامزد مورد نظرش رای بیاره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
علت رای دادن مردم به رئیس جمهور محترم ،امیدی بود که در فضا ایجاد کرد (نه دشمنی با این وآن) ...امید است ایشان به وعده های خود جامه عمل بپوشاند
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
8
192
آقای توکلی! خود قضاوت کنید.
پدیده حقوقی نیست؛ بلکه سیاسی -امنیتی است. پدیده سیاسی - امنیتی راه‌حل حقوقی ندارد

در جامعه مدنی و انسانی . این قانون است که حد و مرز را نشان میدهد. این بحث شما در کدام قانون و در کدام سند قانونی مندرج است.

لطفا تعارف را کنار گذارید و روشن سخن بگویید.
پاسخ ها
یک معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
خیلی سخت نیست یه کم دقت می خواهدوالبته انصاف!:
مثلاگوش دادن مکالمات مردم غیرقانونی است،
ولی اگرموضوع امنیتی باشد مشکلی ندارد.
راستی توی آلمان هنوزم نمی شه در مورد هولوکاست حرف زد؟
این روامنیتی می دونن(البته به غلط).
راستی گفتی" قانون" اگه توی آلمان کسی بزنه زیر میزانتخابات چیکارش می کنن؟
یه کم دقت می خوادوالبته انصاف!
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
7
172
جبهه پایداری میخواد هرچی خودشو تصور کنه مردم نمیخواهن اینارو.جز عده ای قلیل و گروهی خاص
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
جبه پایداری که غیر از نظر خود هیچ کس را قبول ندارد چطئر میتواند کشور را اداره کند!!!!!! اداره یک کشور فقط و فقط با خرد جمعی امکان دادرد
hossein
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
درود بر جبهه پایداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
من تند روی را در هر شکل و قیافه محکوم میکنم و پایداری نمونه بارز تند روی است
ناشناس
|
Spain
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
12
137
آقای توکلی اگر آیت ا... هاشمی رد صلاحیت نمی شد تعداد شرکت کنندگان در انتخابات حداقل 40 میلیون نفر می شد و ایشان حداقل 30 میلیون رأی می آورد
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
یه موقع فکر نکنی توعدد وارقامت شک دارم.
فقط خیلی زیادی رند نیستن؟یه کم بشکن نه سیخ بسوزه نه کباب !
خیرشو ببینی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
تا حدودی موافقم ولی اینقدر هم بالا نپر
علی عسک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
کاندید شدن جناب هاشمی یک شور و شوق عجیبی در مردم ایجاد نمود ولی رد صلاحیت ایشان نه تنها از قدر ایشان کم نکرد بلکه بر محبوبیت او هم افزود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
کاندید شدن جناب هاشمی بسیلر بجابود ودر همان چند روز یک امید خاصی در کشور ایجاد کرد !!! ولی متاسفانه کو دیده بینا !!!
یونس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
7
125
آقای توکلی این که گفتند احمدی نژاد کشور رو به سمت نابودی می کشونه خطرناکه؟ این که گفتند اقتصاد کشور داره از هم می پاشه توسط دولت و یاران احمدی نزاد خطرناکه؟ این که گفتند ما نگران زندگی مردم هستیم خیانته؟
آقای توکلی به واسطه سیاست های غلط احمدی نزاد و همکاری های فداکارانه مجلس با اون هیچ می دونید چه بلایی سر کشور اومد؟ چندهزار نفر شغلشون رو از دست دادند؟ چندین نفر به خاطر نداشتن پول دارو جانشون رو از دست دادند؟
جاده های کشور به اشغال خودروهای چینی اعم از اتوبوس، کامیون و سواری شد و به قتل گاه ایرانیان مبدل شد؟
اقای توکلی معنای خیانت رو یا شما بد برداشت می کنید یا ما!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
احمدی نژادهم کارهای خوب داشت هم کارهای بدولی چند نکته لازمه بدونی:
1-مجلس بادولت خیلی هم خوب نبود.
2-آماربیکاری درایران همیشه بین 13-10 بوده وهست.
3-دارو به خاطر تحریم گرون شد.
4-اتومبیل های ایران بهتر شدن.
5-آمارمرگ ومیر کاهش یافته(ماشین چندبرابرشده).
آمارت غلطه فکری کن!
راستی خیانت اونه که به جای دشمن خودی روخائن بدونی ودرزمین دشمن بازی کنی.راستی آمریکاچه خبر؟
اونجاتبلیغات روی توخیلی اثرکرده.نه؟
لیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
5
71
هر کسی قدر و قیمت خودش رو توی انتخابات نشون داد نتیجه اصلا مهم نیست!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
5
122
اهان ! کسی که اقتصاد رو نابود کرد خائن نیست ؟ کسی که تورم 50% درست کرد خائن نیست ؟ کسی که به دانشگاه خودش 16 میلیارد کمک کرد خائن نیست ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
8
103
اقای توکلی لطماتی که شما و دوستانتان به مملکت زدید مصداق بین خیانت هست. شما با استفاده از رانت هر دوره نماینده مردمی هستید که شما را نماینده خود نمی دانند.و در سه دوره مجلس جز نابود کردن شاخص های پیشرفت مملکت کاری نکردید.
پاسخ ها
محمد جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
مگه بارانت می شه نماینده شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
11
98
شما هم دسته كمي از پايداري نداريد مردم شما را هم نميخواهند اينده ثابت خواهد كرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
به غیر ازخودت نماینده چند نفری؟
همه دم از مردم می زنن.
ولی مردم از کسی برای رای دستورنمی گیرن.
مهاجر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
ای خدا زودتر آینده بشه ما راحت شیم به قرآن.....خدا از دهنت بشنوه اگه آینده اینا رسوا بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
8
76
توکلی مردی برای تمام فصول. به هیچ عنوان هم کم نمی اورد چون فکر میکند دانای کل است .
خوب برادر اگر این تمامیت خواهی وخود برتر بینی برای پایداری بد است چگونه اصولگرایان و ازجمله خود ایشان به خود حق میدهند که خودرا مسلمان آنهم دو آتشه بدانند و اصلاح طلبان را دعوت به ایمان کنند درصورتی که مومن بودن و دلسوزی و دوراندیشی اصلاح طلبان از ایشان به مراتب بیشتراست و به کرات ثابت شده است
پاسخ ها
یک معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
آخرشو خراب کردی چون من خودم دیدم عده ای انتخابات روقبول نکردن قانون روقبول نکردن رای مردم رو تفکیک به خوب بد کردن.متاسفانه (از)اصلاح طلب بودن.ایمان ودلسوزی ودوراندیشی هم توش نبود.
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
71
10
پایداری واقعا ویژه بوده و ویژه هست
و احساس خطری که برخی به اصطلاح اصولگرایان از پایداری می کنند - اصلاح طلبان افراطی نمی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
4
61
راست افراطی که در 8سال گذشته می کوشید بصورت کاملا برنامه ریزی شده, آقای هاشمی را از مدار اصلی قدرت سیاسی نظام خارج کند در 24 خرداد 92 شکست سختی را پذیرا شد و در واقع راست افراطی خود به گونه ای از مدار خارج شد!؟؟ رد صلاحیت آقای هاشمی هم پرثمر گشت; چرا که نه تنها ایشان را از مدار اصلی قدرت سیاسی خارج نکرد, بلکه رجل سیاسی هوشمند دیگری که آقای روحانی باشند را با پشتوانه ی عظیم مردمی وارد اصلی ترین مدار قدرت سیاسی در ایران کرد و این موجب هم افزایی بیشتر در مناسبات قدرت در آینده ی کشور خواهد شد!؟
علی
|
Germany
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
5
78
چقدر زود همه رنگ عوض میکنن؛ توکلی همونی بود که سایه ی هاشمی رو با تیر میزد!
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
5
93
اگر قرار بر حصر و محاکمه باشه چرا فقط این دو نفر؟؟
خیلی های دیگه هم باید حصر یا محاکمه بشن
روند کنونی عادلانه نیست...
پاسخ ها
علی عسک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
اگر قرار بر محاکمه اقایان موسوی و کروبی است بهترین نظریه . همان نظر دکتر مطهری است که باید سه نفر موسوی . کروبی و احمدی نژاد باهم محاکمه شوند و هر کدام به تناسب جرمشان مجازات گردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
4
18
جناب محترم هاشمی بیش از پیش عزتمند شد
کاش شما و امثال شما هم لیاقت این رو داشته باشین که مانند هاشمی ها خاتمی ها ... ها و ... ها در دل ملت جای داشته باشین ...
داريوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
3
20
می خواهم یک خاطره جالب را در اینجا بیان کنم از اقای توکلی نماینده معروف مجلس که زمانی می خواست رئیس جمهور شود می دانید که ایشان از طرفداران پر و پا قرص احمدی نژاد و نیز هدفمندی یارانه ها بود. یکبار در یک نشست تلوزیونی در اوائل اجرای فاز اول هدفمندی، مجری تلوزیون از وی پرسید به نظر شما با گران شدن بنزین و گازوئیل مشکل آلودگی هوا حل میشود؟ پاسخ ایشان خیلی جالب بود و گفت: صد در صد. وقتی بنزین را گران کنیم مردم دیگر توان استفاده از اتومبیل شخصی را ندارند که این از یک طرف باعث پاک شدن هوا میشود و از طرف دیگر مابه التفاوت گران شدن بنزین را تند و تند اتوبوس تولید میکنیم و میریزیم توی خیابان و اینها هم وقتی ترافیک نباشد با سرعت مردم را جابجا میکنند و با یک تیر دو نشان زده ایم هم مشکل آلودگی هوا حل شده و هم ترافیک نخواهیم داشت و «به همین سادگی» و با یک نظر کارشناسی، رئیس مرکز پژوهش های وقت مجلس دو مشکل بزرگ تهران حل شد!!! اينگونه افراد آنقدر متكبر و ... شده اند كه همه نظرات خود را كارشناسانه و بهترين مي دانند! شما ببينيد نوع حرف زدن وي را يكجا مي گويد من سعي كردم هاشمي كانديد نشود چون كار اشتباهي بود و بعد مي گويد رد صلاحيت هاشمي توسط شوراي نگهبان اشتباه بود بدين معني كه همه اشتباه مي كنند و فقط طرز فكر من و نظرات من درست است!!!!! خنده دار نيست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
4
23
چطور شما بعنوان نماينده مردم درجايگاه نظارت فقط سال آخر احمدي نژاد را افول ميدانيد!درحاليكه افراد ... در سال 88 (انتخابات دهم رياست جمهوري)گفتند كه مملكت رو به ويراني و افول ميرود وامثال شماها حمايت كرديد وحتي حاضر به استيضاح احمدي نژاد هم نشديد!!
رضاجوانشیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
4
18
آقای توکلی نمی خواهند برای ادامه تحصیلات چند سال هم در انگلستان کبیر حضور داشته باشند؟!!
در ضمن ایشان با مطرح نمودن سن توهین به مقامات بالای مملکتی می نمایند چون سن رهبر انقلاب و اعضای مجلس خبرگان و شورای نگهبان و مجمع تشخیص اغلب بالاست و ایشان نمی دانم در لفافه منظورش چه چیزی بود و با گفتن کبر سن آقای هاشمی به چه کسی اشاره می نمایند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
4
24
خیانت را امثال توکلی کردند که علارغم علم به بی کفایتی احمدی نژاده به او رای دادند
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
4
19
جناب آقای توکلی مظلومیت و محبوبیت آقای هاشمی در انتخابات به خاطر رد صلاحیت ایشان از سوی شورای نگهبان نبود، بلکه بر عکس بخاطر موج بزرگ مردمی بود که بخاطر حضور ایشان در انتخابات شکل گرفته و در ملت شور و امید ایجاد کرده بود. . لطفا تاریخ را وارانه جلوه ندهید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
3
4
خيلي خوب پاشخ داديد
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
5
11
برای ما مثل روز روشنه که اقای توکلی و امثالهم دغدغه حزب دارند نه زندگی مردموای به حال شما!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
3
18
اقاي توكلي ايت اله هاشمي رفسنجاني ثابت كرده كه از همه شما ها سياست را بهتر مي شناسد واز بصيرت بالائي برخوردار است.
gyu
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
3
7
توکلی تو عقل کل.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
3
6
محاکمه ی این دو نفر برای کشور مقرون به صرفه نیست.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
3
14
آقاي توكلي جون هركي دوست داري دست از سر اين مردم و مملكت بردار
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
2
19
خیانت آنست در مجلس هفتم جلوی افزایش تدریجی حاملهای انرژی بمنظور کسب رای گرفته شد و اسمش را عیدی مجلس به مردم گذاشتند که معلوم نشد چرا در سالهای بعد با افزایش چندصددرصدی آن توسط همین مجلس موافقت شد.خیانت آنست که مجلسیون با وجود فجایع اقتصادی و اجتماعی در طول حداقل هفت سال از حکومت احمدی نژاد به به و چه چه سردادند .خیانت انست که اقایان چشم خود را برروی واقعیات انهم بدلیل گروهگرایی بستند و..... خجالت و شرم و حیا ظاهرا در قاموس اقایان معنی ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
2
13
این چه اقتضاواتی است که ریش و قیچی اش فراتر از قانون دست شماهاست! بنازم به این همه خود شیفتگی و ... ! خود بزرگ بینی شما از کبر و ... است و نه ربطی به قواعد حکومتی متعارف دارد و صد البته ربطی هم به دین ندارد. ...! هر چه زودتر از این رسوایی برایت جویید هزینه آن کمتر است
نظرات بینندگان