arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۱ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۳

مرکز جذب سرمایه‌گذاری در تهران تشکیل می‌شود

استاندار تهران ضمن اشاره به اتفاقاتی که در شش ماه نخست ریاست جمهوری دکتر روحانی رخ داد در ذهن هیچ‌کس نمی‌گنجید. گفت: این نشان می‌دهد که امید مردم نسبت به وعده‌های رئیس‌جمهور بالا رفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار تهران گفت: اتفاقاتی که در شش ماه نخست ریاست جمهوری دکتر روحانی رخ داد در ذهن هیچ‌کس نمی‌گنجید و این نشان می‌دهد که امید مردم نسبت به وعده‌های رئیس‌جمهور بالا رفته است.

به گزارش انتخاب، سیدحسین هاشمی در حاشیه مراسم ترحیم مادر معاون سیاسی وزیر کشور، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره برنامه استانداری تهران برای تحقق شعار امسال گفت: پایتخت کشور باید در این راستا پیشتاز باشد زیرا نصف افرادی که دارای کارت بازرگانی در کشور هستند، در استان تهران حضور دارند.

وی ادامه داد: حدود 33 درصد از مالیات کشور را استان تهران تأمین می‌کند و تمامی افرادی که نخبه، دانشمند و کارآفرین محسوب می‌شوند در استان تهران حضور بسیار قوی دارند و برای اینکه بتوانند اقتصاد مقاومتی را در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی عملی کنند، باید اولویت را به استان تهران بدهند و این استان پیشتاز باشد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان تهران اولین جلسه خود را در اسفند سال گذشته برگزار کرد و ما خواهان این هستیم که این جلسات ادامه داشته باشد. بنابراین یکی از راه‌های ارتباط مستقیم با این مجموعه، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی است که در قانون نیز آمده است.

هاشمی تصریح کرد: مقدمات ایجاد یک مرکز جذب سرمایه‌گذاری در تهران با همکاری سازمان اقتصاد و دارایی فراهم شده است که مقدمات آن فراهم شده و مکان مستقلی را نیز برای آن در نظر گرفته‌ایم که تمام دستگاه‌های اجرایی که در سرمایه‌گذاری ذی‌ربط هستند به آنجا مراجعه کنند.

وی در برابر پرسشی مبنی بر اینکه "تحقق وعده‌های رئیس‌جمهور از ابتدای تصدی ایشان تاکنون چگونه بوده است؟" پاسخ داد: در سال 92 شش ماه که از شروع کار رئیس‌جمهور در رأس دولت گذشت، برخی اتفاقات رخ داد که در ذهن هیچ‌کس نمی‌گنجید که از جمله آن می‌توان به کنترل تورم، کاهش تورم و تثبیت نرخ ارز اشاره کرد و اینها حرکت‌هایی بود که کسانی که در اقتصاد فعالیت دارند، معنای آن را به خوبی درک می‌کنند.

استاندار تهران در پایان تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که امید مردم نسبت به وعده‌هایی که رئیس‌جمهور داده، بالا رفته است.


 
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان