arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۳

اهدی 7مدال بین المللی یک کشتی گیر به آستان قدس رضوی

سوخته رایی، قهرمان پیشکسوت کشتی ایران هفت مدال افتخار خود را از مسابقات مختلف ملی، آسیایی و جهانی به آستان قدس رضوی اهدا کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رضا سوخته رایی، قهرمان پیشکسوت کشتی ایران هفت مدال افتخار خود را از مسابقات مختلف ملی، آسیایی و جهانی به آستان قدس رضوی اهدا کرد.

به گزارش انتخاب، منطقه خراسان، سوخته‌سرایی در مراسم اهدای این مدال‌ها که صبح امروز در آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه دارنده 100 مدال در عرصه بین‌المللی است، اظهار کرد: هفت مدال اهدایی نام‌برده جزء با ارزش‌ترین مدال‌های کسب شده وی است.

وی ادامه داد: این هفت مدال شامل چهار مدال نقره تهران، مدال طلای هندوستان، مدال طلای پکن و مدال طلای سئول مسابقات المپیک آسیایی به  ترتیب در سال‌های1974 ،1982، 1986 و 1990 و سه مدال جهانی طلای آمریکا، نقره مکزیک و طلای اسکوپیه به ترتیب در سال‌های 1976، 1978 و 1981 است.

سوخته‌سرایی انگیزه اصلی از اهدای مدال‌های افتخار خود را علاقه قلبی به امام رضا(ع) اعلام کرد.

این قهرمان پیشکسوت کشتی ایران، جهان پهلوان تختی را یکی از اسطوره‌ها و الگو‌های ورزش کشور دانست و افزود: این شخصیت الگوی همیشگی من بوده است و سال به سال نیز بر شهرتش در جهان افزوده می‌شود.

وی با اعتقاد بر اینکه استان خراسان رضوی جوانان فعالی دارد، ابراز امیدواری کرد ورزش در این استان به روز‌های شکوفایی خود برسد.

دکتر سعید عبدالحسینی، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در بخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: پرورش پهلوانان و جوان‌مردی از واجبات و لزومات کشور است.

وی ادامه داد: ورزش پهلوانی و جوان‌مردی ریشه در مرز و بوم ایران دارد و یکی از افتخارات ایران، منش جوانمردی و پهلوانی بوده و این امر شناسه همیشگی کشور مقتدر ایران است.

عبدالحسینی با تاکید بر اینکه پرورش جسم باید توام با پرورش روح باشد، گفت: این امر بسیار مهمی است که باید حتما در ورزش نهادینه شود.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی  با بیان اینکه الگوی امیرالمومنین بالاترین الگوی خلقت در تمام صفات کمالی انسان است، خاطرنشان کرد: یکی از الگو‌های تربیتی شیعه باید جوان‌مردی، گذشت و پهلوان‌پروری باشد که در راس آن امیرالمومنین قرار دارد.

وی افزود: طبق گفته پیامبر اسلام(ص) قهرمان اصلی کسی است که بر نفس خور غلبه کند و امید است که پهلوانانی تربیت کنیم که مشابه آن‌ها وجود نداشته باشد.

در این مراسم فرشی از حرم مطهر رضوی به رسم یادبود توسط آستان قدس رضوی به رضا سوخته‌سرایی، قهرمان پیشکسوت کشتی ایران و جهان اهدا شد.

رضا سوخته‌سرایی زاده ۱۳۲۹ سال  در روستای دارکلاته از توابع بخش فندرسک در استان گلستان، کشتی‌گیر بازنشسته ایرانی است که توانایی شرکت در هر دو رشته آزاد و فرنگی را داشته و علاوه بر کسب 100 مدال بین‌المللی موفق به کسب سه بازوبند پهلوانی ایران نیز شده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان