arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۳
بانک مرکزی به ابهامات درباره مطالبات معوق نفتی پایان داد

تعیین تکلیف ۴/۲ میلیارد دلار طلب آزاد شده ایران

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به سفر اخیرش به سوئیس از توافق با مقامات این کشور برای خرید طلا از محل منابع ۴٫۲ میلیارد دلاری آزاد شده ایران خبر می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ولی الله سیف گفت: این پول به حساب بانک مرکزی در سوئیس واریز شده، چراکه اصولا بخش کوچکی از منابع ارزی بانک مرکزی به صورت اسکناس در داخل کشور موجود است.

به گزارش انتخاب، ولی الله سیف در گفتگویی با هفته نامه تجارت نحوه هزینه کرد این منابع را شرح داده و می گوید: بخش عمده این مبلغ به واردات دارو، تجهیزات پزشکی، کالاهای بشردوستانه و قطعات خودرو اختصاص خواهد یافت و اینگونه نیست که به صورت اسکناس وارد کشور شود.

وی ادامه می دهد: این پول به حساب بانک مرکزی در سوئیس واریز شده، چراکه اصولا بخش کوچکی از منابع ارزی بانک مرکزی به صورت اسکناس در داخل کشور موجود است.

رئیس کل بانک مرکزی درباره نحوه پرداخت دیگر اقساط بدهی معوقه ایران نیز می افزاید: به محض اینکه ژاپن قسط دوم مطالبات نفتی ایران را اعلام وصول کند، بانک مرکزی آن را وصول می کند.

سیف تاکید می کند: در واقع این یک روش معمول بانکی است و باید تاکید کنم که درخصوص واردات کالاهای اساسی هیچ محدودیتی وجود ندارد و دولت، وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می توانند این کالاها را به راحتی و نامحدود برای کشور تامین کنند.

وی تافزود: بخشی از این منابع واریزی ارزی نیز ممکن است در آینده برای تامین محدود اسکناس داخل کشور یا برای مسافران و دانشجویان استفاده شود که آن هم ساز و کار مشخصی دارد.
نظرات بینندگان