arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۳

جمهوری اسلامی ؛ نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام خميني(ره): صبح گاه 12 فروردين كه روز نخستين حكومت «الله» است از بزرگ ترين اعياد ملي و مذهبي ماست و ملت ما بايد اين روز بزرگ را عيد بگيرند و زنده نگه دارند.


دوازده فروردين، عصاره يك تاريخ سراسر خون و شهادت و تبلور عشق، آرمان، اسلام خواهي، حق پرستي و باطل ستيزي است. دوازده فروردين، بهار انقلاب و نويد بخش تجلي حق و حاكميت نظام اسلامي است. دوازده فروردين يكي از روزهاي تاريخي و مهم ايران اسلامي است، در اين روز با راي اكثريت قاطع مردم، نظام سياسي كشور پس از 2500 سال از نظام سلطنتي به نظام جمهوري اسلامي و حكومت مردمي تغيير يافت. روز بيعت با اسلام، براي دفاع و حمايت و فداكاري در راه انقلاب مقدس اسلامي است كه همان راه اسلام و حاكميت قرآن است.


روز جمهوري اسلامي، سالروز استقرار و تثبيت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، روز تجلي مشاركت واقعي مردم در تعيين سرنوشت خود و از رخدادهاي عظيم و استثنايي در همه پرسي مردمي در تاريخ بشري است. اين واقعه عظيم، همان تحقق شعار استقلال آزادي جمهوري اسلامي و بيانگر اين واقعيت است كه مردم مبارز ايران ملتي عدالتخواه و آزادي طلب هستند و هرگز اجازه دخالت در تعيين سرنوشت خود را به بيگانگان نخواهند داد و چه زيبا امام عزيز فرمود كه: "اگر استقلال كشور خودمان را تحصيل نكنيم، ساير چيزها درست نخواهد شد."


تشكيل جمهوري اسلامي، نه تنها اراده ملي ايرانيان را بر سرنوشت خود تثبيت نمود، بلكه بارقه اميد را در دل محرومان و مستضعفان جهان روشن نمود تا بعد از قرن ها رنج و درد، جلوه اي از وعده خداوند تبارك را شاهد باشند. حضرت امام خميني(ره) در تاريخ دوازدهم فروردين ماه 1358، پس از تثبيت نظام مقدس جمهوري اسلامي، طي پيامي سراسري فرمود: "خداوند تعالي وعده فرموده است كه مستضعفين ارض را به اميد و توفيق خودش، بر مستكبرين غلبه دهد و آن ها را امام و پيشوا قرار دهد. وعده خداوند تعالي نزديك است. من اميدوارم كه ما شاهد اين وعده باشيم و مستضعفين بر مستكبرين غلبه كنند؛ چنان كه تاكنون غلبه كرده اند."

جمهوري اسلامي، در كلام حضرت امام خميني(ره):
آن كه ملت ما مي خواهد، جمهوري اسلامي است، نه جمهوري فقط، نه جمهوري دموكراتيك، نه جمهوري دموكراتيك اسلامي؛ [فقط] جمهوري اسلامي.


جمهوري اسلامي، يك جمهوري متكي به ملت است كه بايد آزاد و مستقل باشد، و به جايي پيوسته نباشد.
در جمهوري اسلامي، زمامداران مردم نمي توانند با سوء استفاده از مقام، ثروت اندوزي كنند و يا در زندگي روزانه، امتيازي برخود قايل شوند.
با جمهوري اسلامي، سعادت، خير و صلاح براي همه ملت است.
در جمهوري اسلامي، عدل اسلامي جريان پيدا مي كند و عدالت الهي بر تمام ملت سايه مي افكند.
در جمهوري اسلامي، زورگويي نيست، در جمهوري اسلامي، ستم نيست؛ در جمهوري اسلامي، آزادي هست، استقلال هست.

جمهوري اسلامي در كلام مقام معظم رهبري:
جمهوري اسلامي، مي خواهد ايران عزيز و مستقل باشد.
مجموعه قوانين در نظام جمهوري اسلامي، بايد به يك قله منتهي شود و آن عبارت است از عدالت.
امروز، نظام جمهوري اسلامي ما، يكي از مقتدرترين كشورهاست.
جمهوري اسلامي، به عنوان يك پديده نوين و بي نظير، توانست اميدها را در دل جوامع مسلمان زنده كند.
نظام جمهوري اسلامي كه خود را زير پرچم برافراشته اسلام قرار داده، به همه موازين اسلام پاي بند است.
صلاح و پيشرفت دنيا و آخرت، عزت و استقلال، رفاه مادي، رفع ظلم و بي عدالتي و تبعيض، همه در كشور ما، فقط زير سايه اسلام و نظام جمهوري اسلامي فراهم شدني است و بس.
جمهوري اسلامي، كشوري بزرگ، با مردمي بزرگ، با امكاناتي فراوان، با سرزندگي و نشاط فراوان، با عقبه طولاني در همه دنياي اسلام و با قدرت بازدارندگي بسيار بالاست؛ جمهوري اسلامي، قابل مقايسه با جاهاي ديگر نيست.(منبع: پايگاه خبري حوزه)
گردآوري و تنظيم: محبوبه بهلولي

نظرات بینندگان