arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۴۴۵۶
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۳

زلزله 8 ریشتری شیلی را لرزاند/احتمال وقوع سونامی به ارتفاع دو متر

شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد زمین لرزه ای با قدرت بیش از هشت ریشتر سواحل شیلی را لرزاند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد زمین لرزه ای با قدرت بیش از هشت ریشتر سواحل شیلی را لرزاند.

به گزارش «انتخاب»،زمین لرزه شدیدی به بزرگی هشت درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) سواحل شیلی در اقیانوس آرام را تکان داد و باعث شد هشدار وقوع سونامی برای این کشور و کشورهای پرو و اکوادور اعلام شود.

مرکز مطالعات زمین شناسی امریکا (USGS) در توضیح این خبر اعلام کرد این زمین لرزه در ساعت هشت و 46 دقیقه شب به وقت محلی ( 23 و 46 به وقت گرینویچ) در عمق 10 کیلومتری زمین و در فاصله 83 کیلومتری از «ایکوایکو» Iquique در سواحل شمالی شیلی روی داد.

پس از وقوع این زمین لرزه ، مرکز هشدار سونامی اقیانوس آرام در هاوایی، درباره احتمال وقوع سونامی اعلام آماده باش کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سانتیاگو ، مسئولان شیلیایی که شدت این زمین لرزه را هفت و نه دهم ریشتر ثبت کردند و همچنین مسئولان اکوادور و پرو درپی این زمین لرزه ، درباره وقوع سونامی به ارتفاع دو متر هشدار دادند.

«رافائل کوریه آ » رئیس جمهور اکوادور در توئیتر خود اعلام کرد: «هرکسی که در امتداد شهرهای ساحلی زندگی می کند باید هشیار و آماده باشد.»

مرکز هشدار سونامی اقیانوس آرام همچنین برای کشورهای کلمبیا ، پاناما و کاستا ریکا دستور مراقبت و هشیاری صادر کرد. هنوز از خسارات و تلفات احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.

شیلی یکی از زلزله خیز ترین کشورهای جهان به شمار می رود و از دیرباز وقوع زمین لرزه ای شدید در شمال این کشور پیش بینی می شده است.
نظرات بینندگان