arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۳

جهانگیری: قیمت قطعی بنزین و گازوئیل هنوز تعیین نشده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به برخی اخبار و گمانه‌زنی‌ها درباره قیمت‌های حامل‌های انرژی، گفت: هنوز قیمت قطعی بنزین و گازوئیل مشخص نشده است.

 اسحاق جهانگیری در حاشیه گردهمایی استانداران و فرمانداران سراسر کشور، درباره قیمت بنزین و گازوئیل اظهار کرد: بنزین و گازوئیل از جمله کالاهایی است که اگر بخواهیم قیمت آن را اعلام کنیم، شب قبل از تعیین قیمت این موضوع را اعلام خواهیم کرد. ضمن اینکه هنوز قیمت قطعی اینها تصویب نشده است.

وی در ادامه با مورد توجه قرار دادن بحث ثبت‌نام و ارائه فرم خوداظهاری برای فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، خاطرنشان کرد: این ثبت‌نام‌ها از 20 فروردین شروع می‌شود و اگر کسی در این مدت ثبت‌نام نکند، فرصت دوباره‌ای برای ثبت‌نام داده خواهد شد.

جهانگیری با بیان اینکه "مردم در فرم ثبت‌نام به پنج گروه درآمدی تقسیم شده‌اند"، گفت: در واقع این مردم هستند که مشخص می‌کنند در کدام گروه قرار دارند و علت هم این است که دولت تلاش دارد با اعتمادی که به مردم دارد طوری پیش برود که مردم احساس کنند اگر یارانه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در زندگی‌شان ندارد، از دریافت آن انصراف دهند؛ چراکه قانون به ما گفته است نیازمند را مشخص کنید. همچنین ما این موضوع را عنوان کرده‌ایم که بعد از آن که مردم سطح درآمدی‌شان را تعیین کردند، دولت تصمیم بگیرد که نیازمندان در کدامیک از خطوط تعیین شده هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور در پایان در برابر پرسشی درباره اهمیتا رفع رکود از اقتصاد کشور و بهبود معیشت مردم، پاسخ داد: قول می‌دهیم برای کاستن رکود و بهبود معیشت مردم گام‌های مؤثری برداریم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان