arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۳

«خوب،بد،زشت»ی‌ها در شیرخوارگاه آمنه تقدیر شدند/این سریال تجمل‌گرایی را به رخ نکشید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان بهزیستی-دکتر هاشمی- از عوامل سریال نوروزی «خوب، بد، زشت» که با حضور مدیر شبکه دو سیما و جمعی از هنرمندان این مجموعه همراه بود تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مراسم که ظهر امروز-پنج‌شنبه(21 فروردین) در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد با حضور مدیر شبکه دو سیما-علی بخشی‌زاده، مسعود صباح-مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو، منوچهر هادی-کارگردان سریال «خوب، بد، زشت»، علیرضا سبط احمدی-تهیه‌کننده، صدیقه کیانفر، سوسن پرور، بهاره رهنما، ایمان صفا، حسین محب‌اهری، سیروس همتی، سیاوش مفیدی، روزبه معینی(بازیگران) و همچنین بابک کایدان-نویسنده و جمعی از عوامل پشت صحنه این سریال نوروزی همراه بود.

در این مراسم مدیر شبکه دو- علی‌ بخشی‌زاده ضمن ابراز رضایت از حضورش در شیرخوارگاه آمنه و تبریک سال جدید در جمع اهالی سریال «خوب، بد، زشت» گفت: ابتدا جا دارد به خاطر زحمات و برگزاری مراسمی که از سوی سازمان بهزیستی همراه بوده تشکر و سپاسگزاری کنم. همچنین از عوامل سریال «خوب، بد، زشت» تشکر می‌کنم به دلیل اینکه سریال‌شان پیام خوبی داشت.

مدیر شبکه دو:«خوب،بد،زشت» مجموعه قابل قبولی بود

وی گفت: مهمترین و اثرگذارترین اقدام در شبکه‌های تلویزیونی، در پخش بخش‌های نمایشی است و ما بر همان اساس به کارها نمره می‌دهیم. سریال «خوب، بد، زشت» از جمله مجموعه‌های قابل قبول بود. یک مجموعه نمایشی وقتی اثرگذار است که از لحاظ محتوا غنی باشد ضمن اینکه این مجموعه نوروزی علاوه بر غنی‌بودن محتوا در حوزه بازیگری، تدوین و... دست به دست هم داد تا یک اثر موفق شود.

مدیر شبکه دو در بخشی دیگر از صحبت‌هایش با بیان اینکه بحث خانواده از جمله بحث‌های جدی شبک دو سیماست، خاطر نشان کرد: در کنار بحث خانواده، بحث آرامش‌بخشی، نشاط افزایی، توجه به بن‌مایه‌های اخلاقی و دینی، پیام‌های آموزنده و خیلی مسائل دیگر در جای‌جای سریال «خوب، بد، زشت» دیده شد؛ ضمن اینکه ایام نوروز مصادف شده بود با ایام فاطمیه بر این اساس دوستان توجه زیادی به این مناسبت کردند تا خدای ناکرده بی‌حرمتی نسبت به ساحت مقدس حضرت زهرا (س) نشود. جا دارد تشکر کنم از عوامل این مجموعه که هنرمندانه به این مقوله پرداختند.

او اضافه کرد: همچنین بحث خانواده و احترام به والدین از جمله مباحثی بود که به شکل کامل در سریال «خوب، بد، زشت» به آن پرداخته شده بود. این در حالی است که بازیگر نقش بهاره که خانم رهنما ایفاگر آن بود یکی از بهترین بازی‌هایش در دوران بازیگری‌اش را تجربه کرد. همچنین در عین حال بحث کار و ترویج و تقویت فرهنگ ساده‌زیستی در این مجموعه به چشم می‌خورد و مشاهده کردیم که سریال «خوب، بد، زشت» تجمل‌گرایی را به رخ نکشید.

بخشی‌زاده ادامه داد: هم‌فکری و مشارکت در رفع معضلات خانواده، آموزش مسئولیت‌پذیری در خانواده در 14 قسمت سریال «خوب، بد، زشت» دیده شد. جا دارد بگویم از این پس حضور بچه‌ها در شبکه دو در قالب فیلم و سریال را بیشتر تجربه خواهیم کرد اما در عین حال تا جایی که می‌توانیم از نشان دادن خانواده ناقص پرهیز خواهیم کرد و اگر هم چنین خانواده‌هایی را نشان دهیم حتما قید می‌کنیم که خانواده با توجه به اهمیتی که دارد با وجود تمام مشکلاتش باز هم مدبر است. همچنین عبرت‌آموزی از تجربیات تلخ و شیرین از جمله کارکردهای آشکار این مجموعه بود که به چشم می‌خورد.

وی در پایان صحبت‌هایش ضمن تشکر مجدد از عوامل سریال «خوب، بد، زشت» تأکید کرد: حفظ حرمت‌ها و حریم میان زن و مرد در این سریال کاملا مشهود بود؛ ضمن اینکه به تعامل بچه‌ها با بزرگ‌ترها در این سریال خوب پرداخته شده بود. بنابراین «خوب، بد، زشت» را مجموعه موفقی می‌دانم و خدا را شکر یافته‌های سازمان صداوسیما هم این را نشان می‌دهد که این مجموعه، مجموعه موفقی بود.

تشکر کارگردان از نقد‌های بهزیستی

به گزارش ایسنا در ادامه این مراسم منوچهر هادی کارگردان سریال «خوب، بد، زشت» در سخنانی کوتاه با تشکر از سازمان بهزیستی به دلیل اجرای مراسم و همچنین نقدهایی که به سریال‌هایش تاکنون داشته‌اند، عنوان کرد: ضمن تشکر جا دارد از انتقادها و بیان نقطه نظرات سازمان بهزیستی نسبت به سریال‌هایم تشکر کنم. همچنین از مدیر سازمان بهزیستی که باعث دلگرمی ما شدند قدردانی می‌کنم. به یاد دارم سریال «خداحافظ بچه» که در ماه رمضان دو سال گذشته ساخته و پخش شد بخش‌هایی از آن در همین سازمان بهزیستی گرفته شد که در همان مقطع دوستان بهزیستی گله‌مند شدند که چرا صحنه دزدی در پرورشگاه گرفته شد. بنابراین جا دارد باز هم از نقدی که به کارمان داشتند تشکر کنم.

هادی سپس اظهار کرد: یکی از خاطره انگیزترین کارهایی که طی مدت 18 سال فعالیتم در سینما و تلویزیون داشتم سریال «خوب، بد، زشت» بود که با «کستینگ»(انتخاب بازیگر) خیلی خوبی همراه بود. امیدوارم کم و کاستی‌هایی که سریال‌مان داشته است کم بوده باشد.

در ادامه این مراسم علیرضا سبط احمدی تهیه‌کننده سریال «خوب، بد، زشت» با تشکر از حمایت‌های مدیر شبکه دو سیما خاطر نشان کرد: ابتدا می‌خواهم از حمایت‌های آقای بخشی‌زاده و همچنین آقای صباح مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو تشکر کنم به دلیل اینکه اگر از این سریال و همچنین سایر کارها حمایت نمی‌شد نمی‌توانست اینقدر خوب پیش برود. همچنین از شخص آقای دارابی که همیشه پیگیر پروژه‌ها هستند، تشکر می‌کنم.

تهیه‌کننده:«خوب،بد،زشت» بدون کوچکترین حاشیه تمام شد

وی سپس ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشحالم از اینکه دوستان خوبی جمع شدند تا یک مجموعه با عنوان «خوب، بد، زشت» شکل بگیرد و مورد پسند واقع شود. همه دوستان در این مجموعه تلاش کردند تا در نهایت این سریال بدون کوچکترین حاشیه و وقفه انجام شود. جا دارد بگویم سریال «خوب، بد، زشت» در شدیدترین سرمای زمستان حتی بدون یک روز تعطیلی به کارش ادامه داد و از معدود کارهایی بود که بازیگران و عوامل روز پایانی کارشان با گریه از هم جدا شدند.

این تهیه‌کننده در عین حال عنوان کرد: این درست که کار ما هم قطعا خالی از اشکال و ضعف نبوده ولی تمام تلاش‌مان را کردیم تا ضعف‌های موجود را با همکاری دوستان بپوشانیم.

بهاره رهنما بازیگر نقش بهاره در سریال «خوب، بد، زشت» که در این مراسم حضور داشت طی سخنانی کوتاه خاطر نشان کرد: «خوب، بد، زشت» را خیلی دوست داشتم چرا که اساسا کار کردن با آقای هادی برایم همیشه خوشایند بوده است. ایشان از کارگردانانی هستند که همیشه نقش‌هایی را به من می‌سپارد که شاید بقیه کارگردانان خیلی جرأت نکنند چنین نقش‌هایی به من بدهند. ضمن اینکه علاوه بر محیط کاری، یک روحیه خواهر و برادری پاک میان من و آقای هادی برقرار است. همچنین جا دارد از تهیه‌کننده این کار و همه عوامل که خیلی خوب بودند تشکر کنم.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در ادامه گفت: با توجه به اینکه کار کردن در سریال‌های تلویزیونی را کمی برای خودم کم کرده‌ام و بیشتر درگیر تئاتر هستم اما واقعا برای سریال «خوب، بد، زشت» خسته نشدم. نمی‌دانم دیگر چه زمانی فرصت پیش بیاید که من کار خوبی مثل این مجموعه داشته باشم.

ایفای یک نقش منفی را به خاطر «خوب،بد،زشت» رد کردم

رهنما سپس گفت: جا دارد بگویم برای ماه رمضان امسال یک نقش منفی در یکی از سریال‌ها به من پیشنهاد شد که من به خاطر نقشی که در سریال «خوب، بد، زشت» داشتم آن را رد کردم و دلم نیامد این نقش خوب را با بازی کردن نقش منفی خراب کنم.

کیانفر:کار کردن با منوچهر هادی را دوست دارم

صدیقه کیانفر هم که در این مراسم حضور داشت ابتدا با بیان اینکه بهترین روزهای زندگی‌اش را در پروژه «خوب، بد، زشت» سپری کرده است، اظهار کرد:‌ همه می‌دانند که من سریال‌های زیادی بازی کردم و 50 سال است که در تلویزیون کار می‌کنم اما نمی‌توانم چطور شد که در این سریال هیچ وقت با وجود کارهای تئاتری‌ام خسته نشدم چرا که اساسا کار کردن با آقای هادی من جمله پروژه «خوب، بد، زشت» از بهترین روزهای زندگی‌ام بود. طی این سال‌هایی که در عرصه بازیگری فعالیت داشتم خیلی خوب متوجه می‌شوم که کارگردان چطور با بازیگرانش رفتار می‌کند.

این بازیگر پیشکسوت در قسمت پایانی صحبت‌هایش ضمن تشکر از نویسنده سریال «خوب، بد، زشت» عنوان کرد:‌ از نویسنده این کار که دست به چنین قصه‌ای زدند تشکر می‌کنم. همچنین دست تمام عوامل پشت صحنه این مجموعه را می‌بوسم.

کیانفر نسبت به حضاری که در این مراسم حضور داشتند ادای احترام کرد.

به گزارش ایسنا، حسین محب‌اهری-بازیگر نقش حسین آقا در سریال «خوب، بد، زشت» در ابتدای صحبت‌هایش گفت: در این سریال از کوچک‌ترین مسئول تا بزرگترین مسئول همه تمام سعی‌شان را کردند تا این مجموعه به نحو احسن شکل بگیرد. ضمن اینکه خودم هم در این مجموعه تمام تلاشم را انجام دادم تا از عهده نقشی که به من واگذار شده است به خوبی بربیایم.

وی سپس ابراز خوشحالی کرد که در سریال «خوب، بد، زشت» حضور داشت.

محب اهری و تجربه اولین سریال نوروزی؟

محب‌اهری همچنین گفت: 34 سال است که در تلویزیون کار می‌کنم و خوشحالم که تاکنون تجربه‌های مختلفی داشتم اما تا به حال تجربه نوروزی در تلویزیون در قالب سریال نداشتم.

این بازیگر تئاتر در پایان از سازمان بهزیستی و همچنین رئیس این سازمان که موجب جمع شدن هنرمندان سریال «خوب، بد، زشت» شد، تشکر کرد.

دوست نداشتم اشک‌هایتان را ببینم

در بخش‌های پایانی این مراسم دکتر هاشمی-رئیس سازمان بهزیستی- که در جمع اهالی «خوب، بد، زشت» حضور داشت ضمن ابراز خوشحالی از جمع شدن عوامل این مجموعه خاطر نشان کرد: خیلی دوست نداشتم اشک‌های شما هنرمندان و سایر دوستان را در اینجا ببینم چرا که با خواندن سرود کودکان هر یک از شما را می‌دیدم اشک می‌ریختید بویژه خانم سوسن پرور که از ابتدا اشک در چشمانش بود. ای کاش کمی دوستان‌مان ملاحظه می‌کردند اما شاید این فضای معنوی برایمان خوب باشد.

وی در ادامه با تبریک سال جدید گفت: خوشحالم که سریال خوبی با عنوان «خوب، بد، زشت» در سال جدید شروع شد. امیدوارم ساخت چنین مجموعه‌هایی با این محتوا ادامه پیدا کند.

هاشمی سپس اظهار کرد:‌ بهترین شبکه برای پرداخت مقوله کودک و خانواده، شبکه خانواده است. در سریال «خوب، بد، زشت» به چندین عنصر خیلی خوب پرداخته شده بود که یکی از آن‌ها توجه به اشتغال در حوزه زنان بود و با وجود اینکه چندین قسمت از این مجموعه را بیشتر ندیدم اما متوجه شدم که این سریال توانسته بود پیوستگی خودش را حفظ کند ضمن اینکه شخصیت‌پردازی‌ها در این سریال خوب انتخاب شده بودند.

رئیس سازمان بهزیستی با گفتن خداقوت به عوامل سریال «خوب، بد، زشت» صبحتش را خاتمه داد و گفت: جا دارد به عوامل این مجموعه دست مریزاد بگویم. امیدوارم چنین سریال‌هایی با محتوای خانواده ادامه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، پیش از شروع مراسم تقدیر از عوامل سریال «خوب،بد،زشت» ،کودکان شیرخوارگاه آمنه برای حضار سرود و نمایشی را برگزار کردند که حضار از حضور کودکان تحت تأثیر قرار گرفته و برای لحظاتی اشک ریختند. همچنین در نیمه‌های این مراسم یک قطعه موسیقی از امیرحسین مدرس پخش شد.

در پایان این مراسم از عوامل سریال «خوب، بد، زشت» تقدیر شد.

مدیر شبکه دو سیما- علی بخشی‌زاده، علیرضا سبط احمدی-تهیه‌کننده سریال «خوب، بد، زشت»، منوچهر هادی-کارگردان، حسین محب اهری، صدیقه کیانفر، بهاره رهنما، سیروس همتی، سوسن پرور، سیاوش مفیدی، روزبه معینی، ایمان صفا (بازیگران سریال)، بابک کایدان (نویسنده)، عبدالله عبدی‌نصب (تصویربردار)، نجفی (مدیر تولید)، محمدرضا سبط احمدی (دستیار تهیه‌)، مجتبی طاهرخانی (مدیر برنامه‌ریزی)، محمد محمدعلی (آهنگساز)، نوید سجادی حسینی (عکاس)، الهام افشاریان (روابط عمومی سریال)، نغمه نظری (دستیار کارگردان)، عرفان ورزی (بازیگر خردسال) و حمید باب‌الحوائج و میثم بداغی از جمله عواملی بودند که در این مراسم از آن‌ها تقدیر شد.

همچنین در پایان از مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو-مسعود صباح تقدیر به عمل آمد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از ناصر گیتی‌جاه هنرمند پیشکسوتی که دو روز گذشته دار فانی را وداع گفت، یاد شد.

نظرات بینندگان