arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۳
آخرین اخبار از فاز دوم هدفمندی یارانه ها؛

آغاز سومین روز نام‌نویسی از متقاضیان دریافت یارانه/تشریح فرمول محاسبه متوسط درآمد خانوار/چگونگی ثبت نام در روستاهای صعب العبور

سومین روز از نام نویسی متقاضیان دریافت یارانه نقدی از نخستین دقایق امروز (جمعه) آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سومین روز از نام نویسی متقاضیان دریافت یارانه نقدی از نخستین دقایق امروز (جمعه) آغاز شد.

به گزارش «انتخاب»، تمامی سرپرستان خانوار متقاضی یارانه که کد سمت راست شماره ملی‌شان عدد 2 است می‌توانند در فاصله 24 ساعت به سامانه www.refahi.ir مراجعه کرده و نام نویسی کنند.

همچنین طبق اعلام ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها کلیه سرپرستان خانواری که بنا به هر دلیل نتوانند در زمان مشخص شده ثبت نام انجام دهند می‌توانند در روزهای 30 و 31 فروردین ماه جاری مجددا به ثبت نام اقدام کنند.

سومین روز از گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها در حالی آغاز شد که در دو روز گذشته دو بخش از سرپرستان خانوار نام نویسی خود را در این سامانه انجام دادند و هر چند در روز نخست با توجه به ترافیک بالا در سامانه رفاهی متقاضیان با مشکلاتی در نام نویسی روبرو بودند اما با گذشت چند ساعت و فروکش کردن مراجعات به این سایت نام نویسی روند معمول خود را پی گرفت.

در روز شنبه چهارمین گروه از سرپرستان خانوار که کد سمت راست شماره ملی‌شان عدد 3 است می‌توانند با مراجعه به سامانه رفاهی نسبت به ثبت نام خود و خانواده‌شان در لیست یارانه‌ها اقدام کنند.

متقاضیان دریافت یارانه در سایت رفاهی چه تعهداتی می‌دهند؟

 سرپرستان خانواری که برای نام نویسی در گام دوم دریافت یارانه نقدی وارد سامانه رفاهی می‌شوند قبل از ورود به مرحله درج اطلاعات نسبت به شش بند متعهد می‌شوند.

قبل از آغاز فرآیند کوتاه نام نویسی در سامانه رفاهی کلیه متقاضیان باید نسبت به اشراف کامل در شش بند تعهدی در سامانه رفاهی تعهد داده و آن را رسما تایید کنند.

در بند نخست متقاضی متعهد می‌شود که کاملا نسبت به قانون مصوب مجلس در بودجه سال 93 که نیازمندی را تنها شاخصه دریافت یارانه نقدی در گام دوم می‌دانند اشراف دارد.

این بدان معناست که تمام سرپرستان خانواری که نسبت به ورود سامانه و ثبت نام مجدد اقدام می‌کنند خود را نیازمند دریافت یارانه می‌دانند و البته این مساله در صورتی که از طرف دولت تایید نشود می تواند تبعاتی را نیز به دنبال داشته باشد.

در گام دوم سرپرست خانوار متعهد می‌شود تنها افرادی که تحت تکفل مستقیم او هستند در این سامانه ثبت کند. البته سامانه رفاهی در این مرحله تنها به تعداد خانواری که تاکنون یارانه به حسابشان واریز می‌شده، ظرفیت نام نویسی دارد و سرپرستان خانواری که تا پیش از آن تنها به دلایل مختلف اعضای خانواده خود را ثبت نکرده و یا با توجه به نزدیک بودن تاریخ ازدواجشان هنوز اطلاعاتشان در سامانه ثبت نهایی نشده نمی‌توانند برای گام دوم در این مرحله نام نویسی کنند.

در بند سوم این تعهدنامه سرپرست خانوار اعلام می‌دارد که در صورت نیاز هر گونه مدارکی که از طرف سازمان هدفمندی‌ مورد نیاز بوده و درخواست شود را تحویل خواهد داد این بدین معنی است که اظهارات سرپرست خانوار در سامانه رفاهی باید بر مبنای واقعیت کامل بوده و قابل اثبات باشد.

در بند چهارم یکی دیگر از ابعاد بودجه سال 93 ذکر شده که در آن سرپرست خانوار متعهد می‌شوند نسبت به این قانون که به دولت اجازه می‌دهد در صورت صحیح نبودن اطلاعات وارد متقاضی را تا سه برابر یارانه دریافتی جریمه کند اشراف داشته و با اطلاع از آن وضعیت اقتصادی خود و خانواده‌اش را در سایت اظهار کرده است.

در بند پنجم که یکی از مهمترین بندهای این تعهدنامه به حساب می‌آید آینده بانکی سرپرست خانوار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد؛ طبق این بند موسسات مالی و بانکی اجازه دارند از این پس با توجه به اطلاعات درج شده در این سامانه نسبت به ارائه تسهیلات و وام‌های اعتباری به سرپرست خانوار اقدام کنند.

این بدان معناست که اگر برای مثال خانواری درآمد ماهانه خود را زیر 600 هزار تومان اعلام کند و در آینده بخواهد برای دریافت وامی با اقساط بیش از 600 هزار تومان درخواستی ارائه کند، بانک اجازه دارد با توجه به این اطلاعات از دادن هر گونه تسهیلات و وام به خانواده متقاضی خودداری کند.

بند ششم نیز به تصحیح و روشن کردن منظور دولت از مجموع درآمد پرداخته و تصریح کرده است منظور از سطح درآمد ماهانه خانواده‌، میانگین مجموع درآمد ماهانه همه اعضای خانوار در سال ۱۳۹۲ شامل درآمد حاصل از شغل اصلی و شغل دوم، دریافت اجاره بهاء، سود سهام، سود سپرده بانکی، عایدی از مستغلات، حقوق ماهانه مستمری یا وظیفه بگیران و موارد مشابه قبل از پرداخت اقساط وام است.

به این ترتیب و با توجه به تاکید سایت مبنی بر این که کلیه اقدامات سرپرستان خانوار از نظر قانونی قابل پیگرد است، نشان می‌دهد سرپرستان خانواری که قصد دارند برای دریافت یارانه تقاضای رسمی ارائه کنند باید پیش از هر چیز نسبت به مطالعه دقیق این شش بند اقدام کرده و مسوولیت قانونی خود در قبال تایید آن ها را بپذیرند.

استفاده از کلمه "اهدا" به‌جای "انصراف" از دریافت یارانه

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مردم را به اهدای یارانه خود برای توسعه اشتغال، ارتقای سلامت و محرومیت زدایی خواند و گفت: باید منادی گفتمان دفاع از محرومان باشیم.

علی ربیعی افزود: ترجیح می دهم به جای بکار بردن کلمه انصراف از دریافت یارانه از کلمه "اهدا "استفاده کنم. چنانچه که آنها از گرفتن یارانه می‌گذرند برای منافع ملی از منافع شخصی می گذرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: طرح هدفمندی یارانه‌ها یک بسته سیاستی است و مردم نباید تصور کنند هدفمندی یارانه فقط افزایش قیمتهای حاملهای سوخت است و اگر این وجوه برای مردم تشریح شود آنها آمادگی بیشتری را برای همراهی پیدا خواهند کرد.

وی افزود: نکته دیگر در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اختصاص منابع حاصله از هدفمندی به مصارف خاص است. اما این بار برای مصارف خاص هدف گذاری شده است و منابع با قانون گرایی و انضباط مالی دولت صرف اهدافی نظیر ارتقای سطح سلامت و کاهش سهم مردم در هزینه‌های درمانی خواهد شد.

او یادآور شد: این نکته مهم است، آنان که برای کوتاه مدت از منفعت شخصی خود می‌گذرند و یارانه اشان را اهداء می کنند منفعت دراز مدت کسب می کنند. چرا که گذشتن از دریافت یارانه انصراف نیست و سرمایه گذاری است؛ سرمایه گذاری برای بهتر شدن بهداشت، اشتغال و آینده فرزندانمان است و اگر از منافع کوتاه مدت شخصی نگذریم، زیان های بزرگی را متحمل خواهیم شد. به همین جهت است که می گویم گذشتن از نفع کوتاه مدت و سرمایه گذاری برای نفع درازمدت به نفع همه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در مرحله اول سالانه 42 هزار میلیارد تومان یارانه توزیع شده است یادآور شد: این منابع با توزیع همگانی در واقع غیرهدفمند توزیع شد و اگر می شد این پول هدفمندتر صرف هزینه‌های اشتغال و درمان و توانمندسازی خانواده شود بسیاری از افراد جامعه از چرخه فقر و محرومیت رهایی می یافتند.

ربیعی که در جمع مدیران کمیته امداد سخن می گفت افزود: یکی از اهداف طرح هدفمندی، هدفمند عمل کردن است یعنی اینکه باید یارانه به افراد هدف مشخص برسد.

وی با اشاره به تجربه برخی کشورها در توزیع یارانه افزود: در برزیل مشاهده کردم که دولت فقط به 15 درصد از مردم جامعه یارانه می دهد. یعنی هدفمند عمل می کند و می داند چه کسانی بیشتر استحقاق حمایت دارند.

وی تاکید کرد: یکی از موارد آسیب پذیری فقدان امنیت غذایی است که دولت برای تامین امنیت غذایی جامعه طرح و برنامه دارد و

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: امکان ادامه مسیر اجرای طرح هدفمندی یارانه ها به شیوه کنونی به هیچ عنوان میسر نیست و نمی تواند به گروههای آسیب پذیر کمک کند و باید این منابع حاصله از هدفمندی به دقت طرح محرومیت زدایی توسعه اشتغال و سلامت شود.

ربیعی کمیته امداد را یک نهاد مهم برای کمک به توانمند سازی خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: یکی از وظایف اصلی ما در جامعه باید این باشد که اجازه ندهیم گفتمان دفاع از محرومان فراموش شود و از این رو بود که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره در گفت وگوهای خود با جامعه به رسیدگی به محرومان تاکید دارند و ما نباید اجازه بدهیم که صدای توجه به محرومیت کم شود و باید منادی گفتمان دفاع از محرومان باشیم.

وی به تجربه کشورهای توسعه یافته در فرآیند توسعه اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: امروزه این گونه کشورها نیز به بحث رفاه و عدالت و نهاد سازی برای تامین رفاه مردم باز گشته‌اند، چراکه فقر و استضعاف و ناتوانی یک امر ذاتی نیست بلکه آنچه که رخ می دهد ناشی از الگوهای برنامه ریزی اقتصادی و اجتماعی است.

ربیعی یادآور شد: رویکرد برنامه ریزی اقتصادی و اجتماعی باید به گونه ای باشد که به کاهش محرومیت منجر شود و ما در بحث هدفمندی به این سمت حرکت می کنیم و تلاش می کنیم برنامه ریزی به سمت محرومیت زدایی و توانمند سازی حرکت کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد و ترویج روحیه خیر جمعی به کمک نهادهای قوی مردمی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: دولت به تنهایی قادر به رفع همه مشکلات نیست. بلکه ما باید نهادهای قوی ایجاد کنیم تا روحیه خیر جمعی در جامعه گسترش یابد و در این رهگذر باید از سنتهای اسلامی و ایرانی بهره گرفت.

 ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه توسط شعب و دفاتر پست بانک در سراسر کشور در روزهای جمعه

مدیرعامل پست بانک گفت: به منظور ایجاد دسترسی عموم متقاضیان دریافت یارانه، شعب و دفاتر خدمات این بانک حتی در روزهای جمعه فعالیت و از علاقه مندان ثبت نام می کنند.

 حسنعلی ضیائی افزود: تمام شعب و دفاتر این بانک از بیستم فروردین ماه به مدت 10 روز، ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه را آغاز و در طول این ایام به ویژه روزهای جمعه از ساعت 8 صبح بدون محدودیت، تا هر زمانی که متقاضی وجود داشته باشد ثبت نام به عمل خواهند آورد.

وی افزود: ثبت نام از متقاضیان مطابق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه ها براساس شماره آخر کد ملی سرپرستان خانوار در روزهای تعیین شده توسط 14 هزار و پانصد شعبه و دفتر خدمات بانکی پست بانک ایران در سراسر کشور انجام می شود.

 تشریح فرمول محاسبه متوسط درآمد خانوار/ امکان ورود 25 هزار نفر در هر ثانیه به سامانه

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها با تشریح فرمول محاسبه متوسط درآمد خانوار، گفت: روستاییان و عشایر پس از رویت معرفی نامه ماموران پست، اطلاعات خانوار را جهت ثبت نام ارائه کنند.

نرگس نجفی روز جمعه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا، درمورد محاسبه مجموع درآمد خانوار برای ثبت نام از متقاضیان یارانه ، اظهار داشت: خانوارها باید مجموع درآمد همه اعضای خانوار در سال 92 شامل درآمد ناشی از سود سهام، سود سپرده و عایدی از مستغلات را محاسبه و تقسیم بر 12 ماه کنند.

وی ادامه داد: از آنجا که این امکان وجود داشت که درآمد خانوار در یک ماه خاص کمتر یا بیشتر از سایر ماه ها باشد، برای جلوگیری از اجحاف قرار شد میانگین درآمد ماهانه در طی یک سال در نظر گرفته شود.

وی گفت: به عنوان مثال در روزهای گذشته برخی خانوارهایی که دارای دو فرد شاغل بوده اند مجموع درآمد را تقسیم بر دو کرده اند که این روش محاسبه اشتباه است یا اینکه برخی خانوارها مجموع درآمد ماهانه را تقسیم بر تعداد اعضای خانوار کرده اند که این روش هم اشتباه است.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام از سرپرستان خانوار و متقاضی دریافت یارانه نقدی که رقم سمت راست شماره کارت ملی آنها ˈدوˈ است، از ساعت 24 بامداد امروز، اظهار داشت: جمعیت مخاطبان این گروه شامل دومیلیون و 100 هزار سرپرست خانوار است و متقاضیان این گروه تا ساعت 24 مهلت دارند تقاضای خود را در سامانه ثبت کنند.

وی تصریح کرد: همچنین قرار است ثبت نام از یارانه ها برای گروه بعد که رقم سمت راست شماره کد ملی آنها سه است از ساعت 24 امشب آغاز شود.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها امکانات فنی سامانه ثبت تقاضای یارانه را مطلوب اعلام کرد و گفت: امکانات فنی این سامانه به میزانی مهیا است که سازمان هدفمندسازی یارانه ها توانست گروه 4 میلیون نفری که آخرین شماره سمت راست کد ملی آنها یک بود را به دلیل بالا بودن جمعیت این گروه و تامین آرامش روانی آنها جهت ثبت نام به موقع از ساعت 22 چهارشنبه شب آغاز کند و این در حالی است که این ساعات با ثبت نام گروه قبل (آخرین رقم سمت راست کد ملی صفر) همزمان بود.

نجفی تصریح کرد: شرایط سامانه ثبت نام یارانه ها امکان ورود 25 هزار نفر در هر ثانیه را برای ثبت نام مهیا کرده است و به همین دلیل ثبت نام کنندگان می توانند به راحتی و با فراغ بال ثبت نام خود را انجام دهند.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها درباره ثبت نام در روستاهای صعب العبور و از عشایر کشور نیز گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با شرکت پست 7 هزار و 800 واحد سیار کار ثبت نام از این روستا ها و عشایر را انجام می دهند، ضمن آنکه دو هزار و 600 واحد دیگر آمادگی کامل دارند تا در صورت نیاز اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام دهند.

وی با بیان آنکه، متاسفانه در روزهای گذشته افرادی به صورت غیرمجاز به این مناطق مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام از این روستاییان و عشایرکرده اند، گفت: به همین دلیل توصیه می شود روستاییان و عشایر در زمان مراجعه تیم های سیار معرفی نامه های پست را بررسی و سپس نسبت به ارایه اطلاعات خود اقدام کنند.

نجفی ادامه داد: هرچند برای ثبت نام عشایر نیز تیم هایی در تعاونی های عشایری مستقر شده اند اما گروه های سیار نیز باید معرفی نامه ها را به همراه داشته باشند.

 یارانه نقدی فروردین ماه واریز و قابل برداشت شد

سی و هشتمین مرحله پرداخت یارانه های نقدی ویژه فروردین 1393 ساعت 24 دیشب پنجشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

یارانه نقدی فروردین ماه که نهمین یارانه پرداختی دولت تدبیر و امید است از لحظه واریز قابل برداشت است.

مبلغ یارانه نقدی فروردین همانند ماه های گذشته به ازای هر نفر 455 هزار ریال اعلام شده است.

همزمان با واریز یارانه یادشده، سومین روز نام نویسی از متقاضیان مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از ساعت 24 امشب آغاز شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۸
غیر قابل انتشار: ۶۱
شهرام
|
United States of America
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
1
46
لطفا" ترتیبی اتخاذ گردد تا کسانی که نا آگاهانه و یا سهوا"اطلاعات صحیح را ثبت ننموده اند امکان اصلاح داشته باشند (مهم است)
پاسخ ها
یک معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
من هم مرتکب همین خطا شده ام، نکند فردا مرا جریمه کنند.
لطفاً ترتیبی برای اصلاح این مشکل فراهم کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
21
57
این مسخره بازیها دیگه چیه اگه کسی درآمدش 600000 بود خواست مثلا وام از بانکی بگیره که قسط اون مثلا 700000 بود یکی بگه که پس نقش کسی که ضامنش میشه چیه شما چکار به پرداخت قسط مردم دارید.اگه نمیخواید یارانه بدید خوب بگید نداریم بدیم.
پاسخ ها
فرزند ضامن زندانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
اتفاقاً تصمیم بسیار درستی گرفته شده
معنا ندارد که آدم فقیر و محتاج یارانه باشد و بعد بدنبال گرفتن وامهای چند میلیونی برود که مطمئناً قادر به پرداخت اقساط کلان آن هم نباشد و ضامن بدبخت را که بخاطر دوستی ضمانت او را پذیرفته به زندان بیندازد.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
آدم فقیر وام میگیره و فقیرتر میشه این است معنی یارانه
پرهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
17
46
من نمیفهمم رو چه حسابی دولت داره این اشتباه رو ادامه میده. دولت باید نهایتا" 5 تا 10 میلیون نفر رو مورد حمایت قرار بده که اولویت هم با حمایت غیر مالی نظیر سبد حمایتی، بیمه درمانی، پرداخت هزینه تحصیل هست. یعنی به جای اینکه پول تورم زا وارد بازار کنه، خود کالا یا خدمات مد نظر اون قشر رو بهشون ارائه کنه.

تصور کنید که با یارانه یک ماه میشه آزاد راه تهران شمال رو ساخت یا با یارانه دو ماه میشه طرح عظیم انتقال آب از زاگرس به کویر مرکزی ایران رو اجرا کرد. با یارانه سه چهار ماه میشه سیستان و بلوچستان رو متحول کرد. با یارانه یک ماه میشه مترو تهران رو متحول کرد. با یارانه یک سال میشه یک عالمه اشتغال زایی کرد تا به جای اینکه مردم دستشون رو جلوی دولت دراز کنن، خودشون در آمد داشته باشن و مخارجشون رو به نحو احسن تامین کنن و اینطور نه تنها اقتصاد آسیب نمیبینه که رشد هم میکنه.

از دولت روحانی با تیمی شامل طیب نیا و ولی الله سیف انتظار چنین اشتباهی نمیرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
آفا پرهام این توهمات رو از کجات دراوردی؟؟؟

یارانه 1ماه میشه 1میلیارد دلار و یارانه 1 سال میشه 12 میلیارد دلار،دولت به هیچوجه حق نداره این یارانه که حتی کفاف پول آب و برق و گاز و تلفن مردم رو نمیکنه قطع کنه حالا بقیه چیزا پیشکش
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
حساب و کتابت خوبه ولی اگه شدنی بود با پولهای نفتی شده بود
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
شما میتونی ضمانت کنی که با این پول یارانه ها کارهایی که گفتی انجام میشه؟
یا به جای اون پیامک نوروزی ( اونهم سه بار ) برای مردم ارسال میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
آقاي پرهام پول زياده خودشون نمي خواهند اين كارها راانجام بدن اگه مي خواستند نمي دادند به خاوري وزنجاني وسايرين ...
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
6
36
انتخاب جون کدوم ایرانی وام با اقساط 600 هزار تومان میگیره که از این به بعد نتونه بگیره البته به جز افراد خاص
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
اون هم قسط درست برابر با درآمد کل خانواده!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
1
35
طبق شرع مقدس اسلام مرد حق استفاده از درامد زن را در تامین مخارج زندگی ندارد مگر به میل خود زن حالا شاید دریک خانواده هم مرد هم زن درامد داشته باشند وزن درامد خود را برای خود پس انداز میکرد تکلیف چیست ؟ با این شرح باید در فرم یارانه چه نوشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
شاید قوانین شرعی عوض شده است؟ اقای مکارم چرا پاسخ شرعی به این سوال صادر نمی کنید
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
4
8
لطفاً به جای حذف یارانه آن را قابل واگذاری نمایید تا هر کس بخواهد بتواند آن را به نیازمندی از آشنایان خود واگذار نماید
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
1
28
بعد پولش کجا می رود؟ دلار1200 بود 50 می دادید الان حدود 3000 است 50 را هم نمی دهید.
دولت چرا اداره مخابرات را پس نمی گیرد. ما برای ملی کردن اداره مخابرات به مصدق نیاز داریم.
این بحث ها الان به نفع روحانی بزرگ نیست ولی او چه وعده ای به این گذشت مردم می دهد. مثل خاتمی بزرگ نشود که اونقدر از ... دفاع کرد که الان در همان .... مضحکه بازی های کامپیوتری شده است.
چرا عاملین بازی طرح یارانه که تورم چند صد در صدی را به کشور تحمیل کردند و نرخ رشد اقتصادی را به زیر صفر رساندند محاکمه نمی شوند . چرا همه فکر می کند ما خوک هندی آزمایشگاهی هستیم. می دانم انتخاب چاپ نمی کند چون...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
2
10
اقتصاد انحصاری . پورسانتی ورشوه ای وممانعت عملی از تولید وتاسیس بنگاه ها با مقررات دست وپا گیر هرگز درست نمی شود وافزایش یارانه افراد فقیر موجب افزایش خانواده های فقیر پر جمیعت برای گرفتن یارنه بجای کار خواهد شد . برای باز کردن یک بقالی حداقل با پرداخت رشوه چند سال وقت لازم است وپرونده صد صحفه ای می خواهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
هدف هم افزایش جمعیته دیگه.
سنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
0
24
وقتی که شرع گفته درآمد زن متعلق به خودش هست و می تواند در اختیار شوهر قرار ندهد چطور دولت تدبیر تدبیر چنین درخواست غیر شرعی را می کند که درآمد کل اعضا برای مرد خانواده محسوب شود . ظاهرا قرار بود مرد درآمد خانوار را بعهده بگیرد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
2
16
مهدی جان خواب دیدی -خوش است
گوش ما پر است از این داستان سرایی ها
با همین درآمد نفت و گاز و ..... کاری نمی توانند بکنند
به این چند ریال چه کار ها می خواهند بکنند جا الخالق
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
2
5
آیا زمانی برای کسانی که پس از ثبت نام می خواهند انصراف بدهند اعلام می شود ؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
0
13
سلام
توسايت رفاه براي تعيين سطح درآمد خانوار نوشته شده كه ميانگين مجموع درامد ماهانه همه اعضاي خانوار در سال92 . از لحاظ رياضي و آمار يعني مجموع درامدهاي همه اعضاي خانوار تقسيم بر تعداد اعضا و تقسيم بر 12. اگر مجموع درامد خانوار را مد نظر داشته باشند بايد مي نوشتند ميانگين محاسبه مجموع درآمد خانوار .كه اون موقع هر خانوار بايد كليه درامدهاي ساليانه را جمع و تقسيم بر 12 نمايد. و اگر كسي در تعيين سطح درامد خانوار اشتباه كرده باشد خطا از گنگ بودن نوشتاري است كه تو سايت براي تعيين سطح درامد آمده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
0
13
بهتر نبود تو قسمت درآمد بجای یک میلیون تا دو میلیون از دو گزینه یک تا یک و نیم و یک ونیم تا دومیلیون استفاده می شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
0
29
آقا در آمد من به سرپرست خانواده چه ربطی داره؟پدر خانواده خرج خونه رو میده اگه اینطور باید حساب کرد پس از فردا بابام دنگ صیحانه و ناهار و شام و برق و گاز و...رو باید از من بگیره!!!اینطور که شما از حساب کتاب حرف میزنید1 پیرمرد یا پیر زن یا افراد نا آگاه چطور باید حساب کتاب کنند.چطوره هر خانواده 1 حساب دار استخدام کنه؟!!!!از فردا رشته حساب داری چقدر شلوغ بشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
همش تدبیر!!!!!!!!!!!!!
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
0
6
ما درآمد ماهیانه رو اشتباه حساب کردیم و گزینرو اشتباه زدیم حالا باید چی کار کنیم؟آیا امکان اصلاح وجود دارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
2
7
چی می گی داداش !!
با در امد یه ماه نفت چه می شد کرد و چه نشد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

تصور کنید که با یارانه یک ماه میشه آزاد راه تهران شمال رو ساخت یا با یارانه دو ماه میشه طرح عظیم انتقال آب از زاگرس به کویر مرکزی ایران رو اجرا کرد. با یارانه سه چهار ماه میشه سیستان و بلوچستان رو متحول کرد. با یارانه یک ماه میشه مترو تهران رو متحول کرد. با یارانه یک سال میشه یک عالمه اشتغال زایی کرد تا به جای اینکه مردم دستشون رو جلوی دولت دراز کنن، خودشون در آمد داشته باشن و مخارجشون رو به نحو احسن تامین کنن و اینطور نه تنها اقتصاد آسیب نمیبینه که رشد هم میکنه.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
1
30
چجوری آقایان نماینده مجلس روشون میشه بیان پشت تلویزیون که بگن ما از گرفتن یارانه انصراف میدیم!!! شرم نکردن دوره قبل ثبت نام کردن با این حقوق و مزایا و پاداش هایی که میگیرن همچنین باقی مسئولین مشابه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
شرم مال ماست که به این ها رای داده ایم که به مجلس بروند و با وجود حضور در مجلس و پست های کلیدی هنوز یارانه بگیر بوده اند
یا صاحب الزمان ادرکنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
0
3
بخش در آمد ها به جای خود حال تکلیف خانواده هایی که دارای عضو بیمار خاص هستند و هر نسخه آنها بالغ بر یک میلیون تومان می شود ، یا نیاز به رژیم های غذایی خاص دارند یا برای تهیه یک pet scan یا عکس سلولی باید عازم ترکیه مالزی آلمان یا انگلیس شوند چیست ؟ ضمنا تهیه یک سی تی اسکن ( اسپیرال شکم ) در حال حاضر در مشهد با بیمه حدود دویست و پنجاه تا سیصد هزار تومان هزینه مستقیم دارد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
1
3
اقا یکی کمک کنه نمیدونم چرا نمیاد پیام ثبت نام
2روزه نیومده برام
برای 3نفر ثبت نام کردم ولی فقط برای یکی همون دقیقه اومدی ولی برای دوتای بعد 2روزه هنوز پیام نیومده
مطمین هستم درست وارد کردم ولی میترسم نمیدونم چرا هنوز اس نیومده
کسی میدونه بگه

ممنون
اینجانب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
6
این چه وضع حساب کردن درامد خانوار ِ ؟! الان خواهر برادر من که کار می کنن واسه خودشون پس انداز می کنن و یه قرون تو خونه خرج نمی کنن نباید دلیل بر این بشه که پدر من یارانه نگیره،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
4
"پيشنهادی جهت اجراي بهتر مرحله دوم هدفمند سازي يارانه ها"

با سلام و احترام
جهت اجراي بهتر مرحله دوم هدفمند سازي يارانه ها و همچنين انصراف بيشتر مردم از دريافت يارانه مستقيم، بهتر است اين عمل بصورت انتخاب از بين چند گزينه انجام گردد و با درنظرگرفتن گزينه جايگزين بهينه، انگيزه مردم، جهت انصراف افزايش داده شود. بهترين گزينه انتخابي و جايگزين مي تواند بيمه خدمات درماني باشد كه دغدغه اصلي همه مردم ايران است.
اگر بيمه خدمات درماني با شرايط زير جايگزين گردد محتملا اكثريت مردم ايران از دريافت يارانه مستقيم انصراف داده و اين گزينه را كه كاملا در راستاي عدالت اجتماعي و اهداف عاليه هدفمند سازي يارانه ها نيز مي باشد، انتخاب خواهند كرد و به نوعي ارزش آفريني و فرهنگ سازي براي هدفمندسازي بهينه يارانه ها نيز خواهد بود.
بيمه خدمات درماني ايرانيان، شامل:
1- پرداخت 100 درصد هزينه هاي درماني در درمانگاهها و بيمارستانهاي دولتي.
2-پرداخت 90 درصد هزينه هاي درماني در مطبها، درمانگاهها و بيمارستانهاي خصوصي.
3- پرداخت 30 درصد هزينه هاي دندانپزشكي.
اين درصدها مي توانند با توجه به محاسبه درآمدزايي و هزينه هاي كلي، كاملا ارزيابي شده و دقيقتر بيان گردند.
پيش بيني مي شود، در صورتيكه اين گزينه انتخابي درنظر گرفته شود، بسياري انصراف خواهند داد ولي متاسفانه با روش كنوني، انگيزه اي براي انصراف وجود ندارد مگر اينكه اجبارا قطع شده كه آنهم نارضايتي شهروندان را در پي خواهد داشت.

بهترين روش براي قيمت گذاري بنزين نيز بصورت پلكاني مي باشد كه اين روش كاملا اثر تورمي آن را به حداقل ميزان ممكن خواهد رساند.
1- مصرف تا 50 ليتر، ليتري 500 تومان.
2-مازاد بر 50 تا 100 ليتر، ليتري 1000 تومان.
3-مازاد بر 100 تا 150 ليتر، ليتري 1500 تومان.
4-مازاد بر 150 تا 200 ليتر، ليتري 2000 تومان.
5-مازاد بر 200 تا 250 ليتر، ليتري 2500 تومان.
6-مازاد بر 250 تا 300 ليتر، ليتري 3000 تومان.
و....
موارد فوق براي خودروهاي شخصي بوده و براي تاكسي ها و وانتها، شرايط آنها بايد بصورت جداگانه لحاظ گردد.
توجه گردد كه بنزين بهترين منبع درآمدزايي دولت براي هدفمندسازي يارانه ها بوده و كاملا قابل كنترل بوده و با اين روش، هم اثرات تورمي كاهش يافته و هم بهترين درآمدزايي از آن نصيب دولت خواهد شد. درآمد كاملا شفاف و كنترل شده اي كه دولت به هيچ عنوان نبايد در راستاي هدفمندسازي يارانه ها، از آن چشم بپوشد.
ضمنا در جهت تشويق مضاعف و ياري رساني به مردم در مديريت بهينه سوخت مصرفي خودروها نيز، عوارض گمركي واردات خودروهاي با مصرف زير 5 ليتر در 100 كيلومتر به نصف ساير خودروها كاهش يابد.
اميد است كه اين موارد راهگشاي دولت محترم در زمينه اجراي مرحله دوم هدفمندسازي يارانه ها بوده و اين مرحله را با موفقيت پشت سر بگذارد.

با تقديم احترام
كارشناس ارشد صنايع
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
1
چطوره دولت شرایطی فراهم کند تا مردمی که نیازمند نیستند یارانه خود را از طریق سایت به نیازمندان آشنای خود اهدا کنند و ببینند که به حسابشان وارد میشود. مثلا بنده مادر و خواهری دارم که هیچ منبع درامدی ندارند و ترجیح میدهم یارانه ام را به آنها بدهم تا کسی دیگر.
مسعود
|
-
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
4
بزرگواران مراجع تکلیف ما رو روشن کنند زن از لحاظ شرعی وظیفه ای ندارد که حقوقش را در اختیار شوهر قرار دهد یا می تواند حتی کار خانه را انجام ندهد چرا دولت درآمد همسر را نیز جزء درآمد مرد حساب می کن تکلیف شرعی چیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
3
آیا می دانید در سایر کشورها از جمله کویت و یا عربستان و یا اربیل عراق مبلغ یارانه هر شهروند چقدر است ؟و یا اینکه در کشورهایی همچون ترکمنستان کلیه هزینه های آب و برق و گاز و بنزین تا 200 لیتر در ماه رایگان می باشد.پس آیا این سوال را از خود کرده اید که ایران با این همه منابع زیرزمینی ،یارانه شان باید خیلی بیشتر از این مبلغی که پرداخت می گردد باشد؟چرا فکر می کنید که مردم باید تاوان ندانم کاریهای برخی را پس بدهند؟چرا در خصوص نحوه اجرای این طرح از خود مردم سوئال نمی کنید؟ چرا فکر می کنید آنهایی که در مجلس در جای گرم و نرم نشسته اند هر تصمیمی گرفتند باید مردم بپذیرند؟این نمایندگان از جناح بازی فرصتی ندارند به خیر و صلاح مردم بیاندیشند. خیلی از از همین مردم کوچه و بازار بیشتر از این نماینده ها می توانند در این خصوص نظر بدهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
4
من خودم عشاير هستم، متاسفانه يك نفر هم براى ثبت نام در مناطق مستقر نشده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
7
ممکن است یکی بگوید در آمد شغلهای آزاد چقدر است؟ دولت چگونه می تواند آنرا راستی آزمایی کند؟
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
1
2
سلام چرا نمیگین همه بایستی دارایی واملاک اشان را اعلام کنند درغیر اینصورت مالک نخواهد بود؟؟؟؟؟
mehdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
0
حساب دریافت یارانه من در بانک پارسیان هستش ولی حالا سایت رفاهی شماره حسابو که می زنم میگه اشتباهه.امروز 22/01/93 هست که دارم ثبت نام می کنم ولی شماره حسابمو قبول نمیکنه.امروزخوشبختانه سایت سریع باز میشه ولی این مشکل جدید پیش اومده .امروز هم جمعه است وبانک ها تعطیل هستند و من نمی تونم برای مشکل عدم قبول شماره حساب به بانک برم.شماره حسابم دقیقا همونی هست که قبلا یارانه ها بهش واریز می شده.امروز شنبه که به بانک مراجعه کردم میگه 14 رقم اخر شماره شبا را وارد کنید.حالا که میرم تو سایت شماره شبا را وارد کنم میگه نوبت ثبت نام شما پایان یافته .اخه این چه مسخره بازیه.بد شانسی ما اینه که ثبت ناممون به روز جمعه که تعطیل هست خورده.چرا از همون اول نگفتند مه دارندگان کارت پارسیان باید شماره شبا رو وارد کنندمشکلی تقریبا مشابه برای حسابهای بانک سپه هم بوده.تکلیف ما چیه؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
3
3
باز دم احمدی نژاد رو گرم که به همه می داد برق و گاز و آب را گرا کردند حالا یک هده را حذف می ککند بعد هم همه را فقط خواستند مردم را بیچاره کنند که کردند نه خانه دارم نه ماشین ولی سود پول خانه که فروختم با حقوقم میشه 3 میلیون بهد منو حذف می کنند
حجت
|
-
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
3
با عرض پوزش، یه سوال دارم لطفا هر کی میدونه جوابمو بده: من ثبت نام کردم ولی پیام تائید به گوشیم نیومده، البته سیستم ثبت نام را تایید کرد؟ باید چی کار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
7
تکلیف اینهمه گرونی وتورم چی میشه مگه دولت نگفته بود این پول امام زمانه .
نظرات بینندگان