arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۳

واکنش وزارت خارجه به انتقاد انگلیس از وضعیت حقوق بشر ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گزارش اخیر وزارت خارجه انگلیس گفت: دولت انگلیس نمی تواند مدعی دفاع از حقوق بشر بوده و برای دیگر ملتها و از جمله ملت بزرگ ایران و دولت برخاسته از آرای مردم راهکار تعیین کند.

به گزارش فارس، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گزارش اخیر وزارت امور خارجه انگلیس در خصوص ایران را تکراری، مغرضانه و مبتنی بر نگاهی کاملا یکسویه به واقعیت های  جمهوری اسلامی ایران دانست و آن را تقبیح کرد.
 
افخم اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با روحیه تعامل گرایانه در مجامع حقوق بشری بین المللی و در گفتگوهای دوجانبه با کشورها نسبت به ارتقای جهانی وضعیت حقوق بشر مشارکت فعال دارد و احترام به  فرهنگ ها و ارزش ها و باورهای ملتهای مختلف را مورد تاکید قرار داده و همواره مخالفت اصولی خودرا با تحمیل معیارهای دوگانه و برخورد سیاسی با مقوله حقوق بشر ابراز داشته است  این در حالی است که متاسفانه برخی از کشورها و مجامع تحت نظر آنها با غرض ورزی سیاسی حقوق بشر را ابزار اهداف سیاسی خود کرده اند.
 
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره و انتقاد از بی مسئولیتی و برخورد تبعیض آمیزمسئولین انگلیس نسبت به قتل فجیع شهروند ایرانی مقیم بریستول انگلیس اظهارداشت : نقض روزمره حقوق اقلیتها، مسلمانان و مهاجران  شواهدی عینی است که بر اساس آن دولت انگلیس نمی تواند مدعی دفاع از حقوق بشربوده  و برای دیگر ملتها و از جمله ملت بزرگ ایران و دولت برخاسته از آرای مردم  راهکار تعیین کند.
 
 وی افزود: ارتقای حقوق بشردر سطح جهان از مسیر برتری جویی و بی توجهی به ارزش ها و باورهای دیگرملتها میسر نبوده و لازم است مدعیان، ضمن احترام به خواست سایر ملل، اصلاحات حقوق بشری را از درون کشورهای خود شروع کنند.
 
افخم تاکید کرد: ملت ایران توهین به مقدسات و باورهای دینی  و ارزش های عمیق فرهنگی خود را برنمی تابد و هیچگاه ناهنجاریهای اجتماعی و ضد اخلاقی جوامع غربی را به عنوان ارزش و هنجار حقوق بشری نخواهد پذیرفت واصول اسلامی و ارزش های مشترک ادیان الهی را سرلوحه اقدامات حقوق بشری خود قرارداده است.
نظرات بینندگان