arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۶۶۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۳

واکنش دولت به سخنان روز گذشته فرمانده سپاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون اول رييس جمهوري در پاسخ به انتقاد برخي افراد مبني بر عدم استفاده دولت از ظرفيت هاي خارج از قوه مجريه در بحث اقتصاد مقاومتي تاکيد کرد: ما از هر پيشنهادي که به روند اجراي سياستهاي اقتصاد مقاومتي کمک کند و در چارچوب برنامه هاي دولت باشد، استقبال مي کنيم.

«اسحاق جهانگيري» شامگاه دوشنبه در جلسه پيگيري تدوين برنامه هاي عملياتي سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي بر لزوم تهيه نقشه راه براي اجراي اين سياست ها تاکيد کرد و افزود: خوشبختانه اکثر دستگاه ها و وزارتخانه ها، برنامه هاي خود را در موعد مقرر تهيه و به معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور جهت بررسي ارسال کرده اند.

معاون اول رييس جمهوري از سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي به عنوان گامي در جهت مقاوم سازي اقتصاد کشور ياد کرد و گفت: دولت يازدهم نسبت به اجراي اين سياست ها اهتمام ويژه دارد و مصمم است اين موضوع را به طور جدي پيگيري کند.

وي با بيان اينکه اهميت سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي بر هيچ کس پوشيده نيست، گفت: کارشناسان خبره، نخبگان و صاحب نظران از اين سياست ها استقبال کرده اند و با توجه به تاکيدات چند باره مقام معظم رهبري بر اجراي اين سياست ها لازم است همه بخش ها اين موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهند.

جهانگيري افزود: متاسفانه در گذشته به برخي از سياست هاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب همچون سياست هاي کلي اصل 44 آنطور که بايد پرداخته نشد اما دولت تدبير و اميد مصمم است با جديت سياست هاي اقتصاد مقاومتي را پيگيري کند و به شکل همه جانبه به آن پرداخته و اقتصاد کشور را به شکوفايي برساند.

معاون اول رييس جمهوري همچنين از دستگاه هاي اجرايي که تا کنون برنامه هاي خود را ارسال نکرده اند خواست برنامه هاي خود را تا نيمه ارديبهشت ماه تکميل کرده و به معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور ارايه دهند تا پس از يکپارچه سازي و ايجاد هماهنگي لازم بتوانيم وارد مراحل بعدي شده و در مسير اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي گام برداريم.

در اين جلسه که علاوه بر 8 تن از وزرا، دبير هيات دولت، معاون علمي و فناوري رييس جمهور، مشاور رييس جمهور و دبير ستاد هماهنگي اقتصادي، مشاور رييس جمهور و دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي و رييس سازمان ملي استاندارد نيز حضور داشتند، نماينده معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري گزارشي از اقدامات انجام شده در جهت جمع آوري برنامه هاي دستگاه هاي اجرايي ارايه کرد.

وي افزود: پس از ابلاغ تکاليف و وظايف دستگاه هاي اجرايي ازسوي معاون اول رييس جمهوري در جهت اجراي سياستهاي اقتصاد مقاومتي، کارگروه هاي تخصصي در اين زمينه برگزار شده و گزارشات و برنامه هاي ارسالي ازسوي دستگاه ها در حال بررسي هستند.

نماينده معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهوري ادامه داد: در حال حاضر اين کارگروه ها مشغول بررسي هستند تا برنامه هاي وزارتخانه ها و دستگاه هاي اجرايي را در بودجه سال 94 و برنامه ششم توسعه و ساير برنامه ها بگنجانند.

در اين نشست، وزراي نفت، نيرو، علوم،تحقيقات و فناوري، راه و شهرسازي، جهادکشاورزي، صنعت،معدن و تجارت، امور اقتصادي و دارايي، فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون علمي و فناوري رييس جمهوري، رييس سازمان ملي استاندارد و دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي نيز به ارايه گزارشي از جلسات کارشناسي و برنامه ريزي هاي خود براي اولويت بندي و هماهنگي در جهت اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي در حوزه وظايف خود پرداختند.

سرلشگر پاسدار «محمدعلي جعفري» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي روز گذشته در دوره آموزشي شهيد بسيجي مولوي مصطفي جنگي زهي با تقدير و تشکر از بسيج به خاطر فعاليت هاي آن درباره اقتصاد مقاومتي گفته بود که متاسفانه دولت از پيشنهادات، اقدامات و توان موفق بسيج و سپاه براي اقتصاد مقاومتي استقبال نکرده و اميدواريم از اين ظرفيت عظيم استفاده کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۳۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
5
137
مراقب باشيد- وارد جريان سازيها و حاشه ها نشويد
نیکان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
19
234
نهادهای نظامی و امنیتی باید به وظیفه اصلی خود برسند و اگر دولت در جایی ، نیاز به کمک آنها داشته باشد درخواست خواهد کرد . ولی نباید چنین نهادهایی متوقع دخالت و نقش اقتصادی باشند .
mpt
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
20
149
سپاه در پروژه های نفتی و گازی و در سیاست خصوصی سازی آنچنان که ادعا می کند متعهدانه عمل نکرد و حیف است این ارگان مردمی و مقدس وجهه خودش را در بین مردم از بین ببرد. پس لذا آنچنان که مدعیست باید بیش از همه دلسوز ملت بوده و رهنمود های رهبری برایش مطاع باشد.
جسور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
13
121
تا کی محافظه کاری
نظرات بینندگان