arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۳

اولین قربانیان رخنه ˈخونریزی قلبیˈ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 داده های کاربران وب سایت منبع مالیاتی کانادا و یک وب سایت انگلیسی پس از سوءاستفاده مهاجمان به وسیله باگ HeartBleed از دست رفت.
 

به گزارش ایرنا از مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای ˈماهرˈ، مدیران این وب سایت ها گمان می کنند که اولین قربانیان رخنه HeartBleed هستند. این رخنه سه شنبه گذشته به طور عمومی افشا شد.

آژانس سهام کانادا (CRA) روز سه شنبه در واکنش به خبر افشای رخنه OpenSSL دسترسی به سرویس آنلاین خود را مسدود کرد، اما این واکنش به اندازی ای سریع نبود که بتواند جلوی سرقت اطلاعات توسط مهاجمان را بگیرد. طبق آخرین گزارشات، مهاجمی که از آسیب پذیری HeartBleed استفاده کرده است توانسته اطلاعات حدود 900 کاربر را از سیستم CRA حذف کند.

یک وب سایت انگلیسی با نام Mumsnet با حدود یک میلیون کاربر ثبت شده در روز های آخر هفته گذشته اعلام کرد که در واکنش به کشف یک رخنه در OpenSSL تمامی کاربران را وادار کردیم تا رمزهای عبور خود را تغییر دهند.

مدیران وب سایت از بابت نشتی که بواسطه این رخنه ایجاد شده است عذرخواهی کردند و اعلام کردند که در اسرع وقت تمامی راهکارهای ممکن برای حفاظت از امنیت اعضای این وب سایت اعمال می شود.

در سال های گذشته بسیاری از شرکت های فعال در عرصه فضای مجازی بارها نسبت ناامن بودن این فضا برای حفظ کاربران خود خبر داده اند.
نظرات بینندگان