arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۳

اقدام امروز رسایی محبوبیت وزیر نفت را در مجلس نشان داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه توصیه اعضای کمیسیون به آقای رسایی عدم طرح سوال از وزیر نفت در صحن علنی بود گفت: در صورت رای گیری 200 نماینده از وزیر نفت حمایت می کردند و این اقدام رسایی مصونیتی برای وزیر ایجاد کرد.
 

شمس الله بهمئی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به سوال امروز حمید رسایی از بیژن زنگنه در صحن علنی گفت:این سوال پیش از این در کمیسیون انرژی مطرح شد واکثر اعضا از اظهارات وزیر قانع شدند ولی علیرغم توصیه به عدم طرح این سوال در صحن علنی بر طرح سوال خود در صحن علنی مجلس اصرار کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی نیازی به این فضا سازی ها نیست، ادامه داد: همانطور که آقای زنگنه گفت مسائل کشور ما فراتر از این حرفهاست و اینها مسائلی نیست که در سطح کلان به آن دامن زده شود و بهتر است این مسائل در کمیسیون حل شود.

بهمئی با تاکید بر اینکه آرامش نیاز امروز جامعه است گفت:به آقای رسایی توصیه کردیم که در نشستی مشترک این مساله حل شود ولی ایشان اصرار بر طرح آن در صحن داشتند و آن را مطرح کردند.

وی با اشاره به جو امروز صحن علنی مجلس گفت: جو مجلس هم طوری شده بود که اگر رای گیری می شد، بیش از 200 نماینده از آقای زنگنه حمایت می کردند.

عضو کمیسیون انرژی ادامه داد:این اقدام البته مصونیتی برای وزیر ایجاد کرد و ایشان هم دید که مجلس و کمیسیون همچنان از برنامه ها و اقدامات وی حمایت می کند.

نماینده مردم بهمئی در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی مبنی بر افزایش تولید نفت ایران گفت قبل از انتشار این گزارش وزیر نفت طی جلسه ای از بالا رفتن تولید نفت ایران به یک میلیون و 600 هزار بشکه خبر داده بود.

یادآور می شود بیژن زنگنه امروز سه شنبه به منظور پاسخ به سوال ملی حمید رسایی علی اصغر زارعی و روح الله حسینیان درباره اظهارات وزیر نفت درباره دریافت پول توسط یکی از وزرای سابق از کشوری عربی در صحن علنی مجلس حضور یافت.

امروز بعد از اظهارات وزیر نفت در جلسه علنی مجلس در پاسخ به این سوال، حمید رسایی اعلام کرد از توضیحات وزیر قانع شده و نیازی به رای گیری نیست.

نظرات بینندگان