arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۳

تحریم تازه اروپا علیه فعالان اقتصادی ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از اعمال تحریمی تازه از جانب کشورهای اروپایی علیه فعالان اقتصادی و بازرگانان ایرانی خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، اسدالله عسگراولادی در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: از 15 مارس امسال میلادی (24 اسفند گذشته) کشورهای اروپایی تعرفه ترجیحی برای کالاهای وارداتی از ایران را حذف کرده اند و از این پس برای ورود هر کالای ایرانی 1.5 تا 6 درصد عوارض دریافت می شود.

وی با اشاره به اینکه در 50 سال اخیر تعرفه ترجیحی میان ایران و اروپا برقرار بود افزود: از این پس بر اساس تصمیمات اخیر کشورهای اروپایی،گواهی مبدا اتاق تهران و ایران برای بازارهای اروپا ارزشی ندارد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران یکی از چالش های مهم بخش صادرات غیرنفتی ایران را حوزه حمل و نقل بیان کرد.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی دولت، رقم صادرات غیرنفتی برای سال 93  تا 50 میلیارد دلار پیش بینی شده است.

عسگراولادی با انتقاد از سخت گیری هایی که نظام بانکی علیه صادرکنندگان می کند گفت:هم اکنون هر صادرکننده ایرانی در داخل کشور برای دریافت وام و تسهیلات فقط سند ازدواج همسر را ارائه نمی دهد وگرنه باید برای دریافت حتی رقم ناچیزی انواع و اقسام وثایق را ارائه دهد.

وی افزود: این در حالی است که در برخی کشورها از جمله هند، چین و عربستان، دولت های این کشورها به هر کارآفرینی که تعهد دهد 50 درصد محصولات تولیدی اش را قادر است صادر کند،تا 80 درصد تنخواه داده که مدت زمان بازپرداخت آن نیز 20 سال و با نرخ بهره تا 6 درصد است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین گفت: هم اکنون دولت چین به صادرکنندگان این کشور از 8 تا 16 درصد جایزه صادراتی اختصاص می دهد.
نظرات بینندگان