arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۶۸۳۷
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

اینکه مذاکره کنندگان ایران و آمریکا به اسم کوچک یکدیگر را صدا کنند، مسئله بسیار نگران کننده ای است/ قبل از انقلاب هم برخی انقلابیون را افراطی می‌خواندند

حجت الاسلام محمد محمدیان به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: ایشان سیاست‌ها را ابلاغ و با مسئولان اتمام حجت و ابعاد اقتصاد مقاومتی را تشریح کردند، این وظیفه دانشجوست که در فرصت‌های به دست آمده به فرمان رهبر خود لبیک بگوید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اهل جهاد، نگران ملامت‌ها و اتهامات نیست، ممکن است شما را به افراطی‌گری متهم کنند.

 به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام محمد محمدیان به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: ایشان سیاست‌ها را ابلاغ و با مسئولان اتمام حجت و ابعاد اقتصاد مقاومتی را تشریح کردند، این وظیفه دانشجوست که در فرصت‌های به دست آمده به فرمان رهبر خود لبیک بگوید.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور ادامه داد: ویژگی یک دانشجو این است که زودتر از دیگران متوجه می‌شود و نسبت به دیگران نیز سریعتر اقدام می‌کند ؛ اگر این ویژگی از دانشجویی گرفته شود دیگر تأثیرگذار نخواهد بود.
 
محمدیان به توجه رهبری به بحث اقتصاد در چند سال گذشته اشاره کرد و افزود: این توجه نشان می‌دهد که ما در این حوزه مشکل داریم؛ اما از لحاظ آرمانی مردم نشان دادند که پای آرمان‌های خود ایستاده اند. نقطه آسیب پذیر بر ما خصوصاً اقشاری که بیشترین حمایت را از نظام دارند به مسائل اقتصادی بر می‌گردد.
 
به نوشته ی خبرگزاری دانشجو، وی ادامه داد: مقام معظم رهبری طی این چند سال تلاش کرده‌اند که مسئولان توجه ویژه به بحث اقتصادی کنند؛ زیرا دشمنان ما از هر راهی وارد شدند تا بر اراده مردم تأثیربگذارند نتیجه‌ای نداشت. آنها خیال می‌کنند با استفاده از ابزار اقتصادی می‌توانند بر مردم تأثیربگذارند.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور به اعتراف سران آمریکایی نسبت به بی تأثیربودن تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: خودشان می گویند هیچ کشوری به اندازه ایران تحریم نشده و عجیب است که آنچه در ایران ندیدیم رخ دهد آثار تحریم بود که مردم را مضطرب کند.
 
محمدیان با اشاره به شعار امسال بیان داشت: باید به این نکته توجه داشت که اگر بخواهد در اقتصاد ما اتفاقی بیفتد باید این دو عنصر که عزم ملی و مدیریت جهادی است محقق شود.
 
وی با بیان اینکه باید به بحث مدیریت جهادی توجه ویژه ای داشت، ادامه داد: معظم له فرمودند: مدیریت جهادی نه کار جهادی، این دو مقوله تفاوت زیادی با یکدیگر دارند که باید به آن توجه شود.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور به تفاوت‌های بین کار و مدیریت جهادی پرداخت و تصریح کرد: تلاش و کوششی که انسان‌ها برای زندگی انجام می‌دهند به چند نوع تقسیم می‌شود که بار اول تلاش برای تأمین معیشت و زندگی متعارف است، دسته دوم برای رفاه بیشتر و دست یافتن به قدرت برتر تلاش می‌کند که مربوط به افرادی می‌شود که از دغدغه معاش عبور کرده‌اند و به وضع موجود قانع نیستند.
 
وی نوع دیگر فعالیت را تلاش در راستای اعتقاد دانست و گفت: اینگونه تلاش ها می تواند در مسیر رشد و هدفی صحیح یا در راه غلط نیز باشد، در واقع اعتقاد ملاک این گونه تلاش هاست و درستی و نادرستی آن ملاک نیست.
 
محمدیان با بیان اینکه عامل حرکت انسان‌ها بحث اعتقادی است، بیان داشت: این گونه حرکت که به عنوان جهاد شناخته می‌شود در قرآن به چند دسته تقسیم شده، جهاد اصغر که همان موضوع جنگ و نوع ملموس جهاد است، جهاد کبیر که به کارهای فرهنگی مربوط می‌شود.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در خصوص فضیلت جهاد بیان داشت: خداوند به کسانی که در راه خدا با مال و جان‌شان جهاد می‌کنند برتری داده است و این به معنای کار بزرگی است که آنان انجام می‌دهند.
 
وی به بیان تفاوت‌های میان کار و مدیریت جهادی پرداخت و گفت: کار جهادی دارای خصوصیاتی است که تحقق آنان می‌توان مدیریت جهادی را نیز شاهد بود که از جمله این خصوصیات می‌توان به فی سبیل اللهی آن یعنی برای اعتلای کلمه الله اشاره کرد که اگر برای خدا نباشد جهاد نیست.
 
محمدیان تلاش فراوان در کار و بهره‌مندی از ظرفیت‌های قوا و تمام زمینه‌ها را از خصوصیات مدیریت جهادی عنوان کرد و افزود: امید به خدا، توکل به او  و اعتماد به وعده‌های خدا از دیگر خصوصیات مدیریت جهادی محسوب می‌شود همان طور که می‌بینید کشور ما که نقطه‌ای کوچک در دنیاست چگونه 36 سال در برابر دشمنان ایستادگی کرد این امر بدون امداد خدا هرگز امکان پذیر نبود.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور به سخنان برخی مبنی بر اینکه می‌گویند: امروز همه با هم تعامل دارند و دوره دو قطبی بودن و دشمن داشتن تمام شده تصریح کرد: این گونه روحیه در بین افراد ارزشی وجود ندارد؛ اما در بین کسانی که چشم خود را به روی واقعیت می‌بندند وجود دارد.
 
وی به وجود این روحیه در بین مردم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مردم ما روحیه دشمن شناسی خود را حفظ کرده‌اند همان طور که در 22 بهمن امسال دیدیم تا آمریکا تهدیدی کرد مردم هم بیشتر به میدان آمدند؛ اما عده‌ای عاشق آمریکا هستند و تا اسم آمریکا می‌آید حال‌شان دگرگون می‌شود، عاشقان قابل درمان نیستند.
 
محمدیان در خصوص ویژگی‌های مدیر جهادی ادامه داد:‌ اهل جهاد نگران جوسازی‌ها ملامت‌ها و اتهامات نیست، کسی که وارد این میدان می‌شود برای او حرف می‌زنند و علیه او شعار می‌دهند ممکن است شما را به افراطی‌گری متهم کنند همان طور که قبل از انقلاب هم برخی انقلابیون را نیز افراطی میخواندند.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با بیان اینکه مدیر جهادی کسی است که آرمان‌ها را فراموش نکرده باشد، بیان داشت: واقعیت‌ها همیشه وجود دارد؛ اما مهم این است که با پذیرفتن واقعیات، ارتباطی بین آرمان‌ها و واقعیات ایجاد کنیم در واقع این همان نکته اصلی است که دشمن تلاش می‌کند مدیران ما آن را فراموش سازند.
 
وی برنامه‌ریزی و تلاش برای فعال کردن نیروهای مومن و انقلابی را وجهی از مدیریت جهادی عنوان کرد و گفت: مدیر جهادی نباید به دشمن اعتماد کند بلکه باید در برابر او نیز ایستادگی داشته باشد.
 
محمدیان ادامه داد: ‌کسی که به ظالم اعتماد کند باید برای عذاب خداوند آماده باشد، ارتباط و مذاکره یک بحث است و اعتماد و تکیه به دشمن بحث دیگری؛ چرا که امیرالمومنین (ع) هم با معاویه مذاکره می‌کردند؛ اما این مذاکره و گفت‌وگو با اعتماد کردن قابل جمع نیست.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه سخنانی از مسئولان اروپایی شنیده می‌شود که جای نگرانی است، بیان داشت: خانم شرمن حرفی زد که باعث تعجب من شد او گفت: ما در مذاکرات یکدیگر را به اسم کوچک صدا می‌کنیم که اگر صحیح باشد بسیار مسئله نگران کننده‌ای است.
 
وی استقبال از نظرات دیگران مشورت و ساده‌زیستن را دیگر خصوصیات یک مدیر جهادی عنوان کرد و گفت:‌ اینکه وقتی مدیر جدیدی می‌آید همه چیز باید عوض شود این نقطه مقابل مدیریت جهادی است در واقع موضوعی است که می‌توان از درون همچون موریانه‌ای اعتماد مردم به مسئولان را از بین ببرد.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دوری از چاپلوسان، خطرپذیری و تکرار آرمان‌ها را از خصوصیات دیگر مدیریت جهادی عنوان کرد و بیان داشت: چرا ما در روز چندین بار اذان می‌گویم؛ زیرا طبع انسان فراموش‌کار و رفاه‌طلب است کسانی که امروز از انقلابی بودن‌شان پشیمان هستند کسانی هستند که می‌گویند ما باید برای گروگان‌ گرفتن کارمندان آمریکا در سفارت خود از آنان عذرخواهی کنیم اینها کسانی هستند که شیرینی دنیا باعث شد تا از یک جوان انقلابی تبدیل به کسی شوند که چنین مصاحبه‌هایی انجام می‌دهد.
 
محمدیان مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی را تنش‌زدایی عنوان کرد و گفت: همه تنش‌ها را دشمن ایجاد می‌کند و حرف از تنش‌زدایی می‌زند سوال اینجاست که به شما چه ارتباطی دارد در سوریه و لبنان چه می‌گذرد این دخالت‌ها تا جایی پیش می‌رود که برخی جرات می‌کنند شعار « نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سر دهند» آنان ندیدند همان روز هم که نیاز بود جان فدای ایران شود همین‌هایی ایستادگی کردند که به غزه و لبنان اعتقاد داشتند و امروز هم اگر نیاز باشد همان ها به میدان می‌آیند.
 
وی تصریح کرد: مشکل ما مردم نیستند ما مردم پرتلاش و وفاداری داریم؛ اما مدیران باید خود را تغییر دهند تا به مردم برسند این بحث کلی کشور ماست که در دولت قبل دولت قبل از آن و دولت‌های گذشته نیز وجود داشته است.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه مقام معظم رهبری نگرانی فرهنگی خود را اعلام کرده است، بیان داشت: در تمام دولت‌ها این نگرانی وجود داشت که جوان‌های لیبرال فعال شوند باید هر جا این حساسیت احساس شود در آن حوزه ورود کرد بخشی به عهده دولت و نظام است و بخشی نیز به عهده گروه‌های مردمی که ما امیدواریم دولت هم به فعالیت‌های فرهنگی خود آن گونه که رهبری فرموده‌اند سرعت بخشند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۱۶
غیر قابل انتشار: ۱۵۵
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
16
536
... اونجا برخلاف ما که برای افراد القاب عجیب و غریب و طولانی استفاده میکنیم مثل : "جناب آقای پروفسور فلانی ریاست محترم فلان جا" ، اونجا حتی بین بالاترین سطوح کشوری افراد با اسم کوچیک خطاب میشن بدون هیچ پسوند و پیشوندی. حتی در نامه های اداری هم فقط اسم کوچیک افراد مورد خطاب قرار میگیره مثلا من که علی هستم حداکثر به یه پسوند عزیز خطاب میشم. مثل "علی ِ عزیز"! ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
حرف شما صحیح است ولی نه در نامه های اداری
ناشناس
| CANADA |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
حتی دانشجوها استادشون را به اسم کوچیک صدا می‌زنند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
علی کاملا درست می گوید.
saeed
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
امیرکبیر بدبخت چقدر زحمت کشید تا بساط القاب طولانی رو جمع کرد حالا پس از این همه سال دوباره برگشتیم به جایی که برای یک نامه یک خطی فقط دو خط القاب عنوان نامه هامونه !!!بابا بسه دیگه بیایم یه کمی هم به فکر چیزای اساسی باشیم مثلا کمی به فکر حل این همه مشکلاتی که مردم دارن باشیم
تک تیر انداز
| UNITED STATES |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
و حتی در نامه های اداری دوست من
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
شاید اونجا اینطوری باشه ولی طرف ایرانی که میدونه اینجا از این خبرانیست لااقل ایشون این کار رو نکنن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
9
482
یعنی تحریم ها هیچ اثری نداشت؟
پس چرا این قدر مردم به سختی و عسرت افتادند
نتایج تحریم ها در یکی دو خط می گنجد که بشمارم؟
سران آمریکایی کدامشون اینجا زندگی کردند که نتایج تحریم ها رو ببینند؟
از اون گذشته چرا اظهارات دیگر سران آمریکا رو قبول نداریم؟
...
پاسخ ها
انوشیروان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
آفرین . خیلی حال کردم . باعث افتخاری هم میهن
ححح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
5
347
...
تلاش درجهت ساختن زندگی عزتمندانه برای مردم می تونه بالاترین درجه ی جهاد باشه ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
7
363
اگر چه راجع به رسوم دیپلماتیک نمیتوانم نظر بدهم ولی در محیط های کاری خارج همه به اسم کوچک همدیگر را صدا میزنند.
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
7
259
... دانشجویی که هنوز یک روز عمر کاری نداشته و قسمت اعظم وقتش به درس خواندن میگذرد که اگر غیراز این باشد غلط است ... اینکه افراد باسم کوچک صدا زده شود در محاورات بین المللی چه ایراد اساسی دارد...
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
7
319
... تو امريكا همه حتي اساتيد دانشگاه ها و دانشجويان به اسم كوچيك همديگر رو صدا ميزنن و به معني پسرخاله شدن نيست ، دكتر ظريف هم سالها اونجا بوده و با اين فرهنگ اشناست ، ...
پاسخ ها
زهرا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اگه این مسئله عادیه چرا خانم شرمن باید تو مصاحبه ش همچین حرفی بزنه؟ خواهشا یه کم فکر کنید
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
7
286
بنظر من توافق نامه نهایی رو باید به رای بزارن و مردم نظرشون رو بدن تو یه رای گیری و رفراندوم سراسری ، اینطوری خیلی چیزا معلوم میشه و خیلی ها دیگه نمیتونن به جای مردم حرف بزنن ، ...
پاسخ ها
ناشناس
| ITALY |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
این توافق نامه که مکمل و یا هم ارض قانون اساسی کشور نیست که به همه پرسی گداشته شود برادر جان! یک توافق نامه ساده است که دولت به تنهایی هم از پسش بر می آید. این همه مهم نکنیم موضوعات فرعی را که فقط بهانه دشمن هستند برای ایجاد تفرقه و کند کردن حرکت انقلاب!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
2
137
مشکلاتی در کشور وجود دارد که اگر به خاطر انها دق کنیم حرجی نیست زنگنه وزیر نفت
رسول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
3
111
درشبکه های تلویزیونی عربی حتی العالم خودمان که در ایران هم پخش می شود مجریان خبری با گزارشگران ، زن ومرد هم دیگر را با اسم کوچک صدا می زنند.
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
3
177
من در انگلستان دوره پی اچ دی را گذرانده ام . رئیس دپارتمان پروفسور پیتر شارپ بود . دانشجویان کارمندان و اساتید او را با اسم کوچک پیتر صدا میکردند . ما ایرانی ها فکر میکنیم اگر کسی ما را با القاب و عنوان خطاب نکند کسر شان و.... میشود .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
5
144
متاسفم!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
CANADA
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
2
71
من خارج از کشور زندگی میکنم. اصلا اینجا اگر کسی با فامیلی کسی رو صدا بزنه عجیبه. همکارها همدیگر رو با اسم کوچک صدا میزنند. آخه این چه جای نگرانی داره....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
2
57
مذاکره ککندگان ایران همه گفتگوها را ثبت و به مقامات اطلااع می دهند .این که در این شرایط مذاکره کنندگان یکدیگر را با چه نامی صدا می زنند،اهمیت ندارد
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
2
65
حتی سخنگویان وزارت خارجه آمریکا نیز در نشستهای خبری خبرنگاران را بنام کوچک صدا می زنند که تا سئوالاتشان را بپرسند. حداقل بگویند چه ایرادی دارد.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
1
19
خوشهالم که دید مردم بازه....!!!!
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
1
19
تورو بخدا بگذارید هرکس کارش را خودش انجام بدهد بفول مولا علی هر چیزی را سرجایش بگذارید عدل است یا حق .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
2
19
صدا زدن با اسم کوچک موجب میشه آدم احساس غرور و خودبرتر بینی نکنه هرچه تشریفات کمتر بهتر به نظر من دین هم این رو می پسنده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
1
19
من تو اروپا درس خوندم و کاز کردم. دفعه اول و شايد دوم که افراد همديگر روتازه مي بينند با اسم فاميل صدا مي زنند اما بعد در کمال احترام و سادگي به اسم کوچک همديگر رو صدا مي کنند. ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
2
28
اينجانب يك ديپلمات با سالها تجربه كار در محافل ديپلماتيك خارج از كشور هستم. حتي در بسياري از مكاتبات اداري رسمي، ديپلمات ها و مقامات بعد از يك بار آشنايي و ملاقات، همديگر را به اسم كوچك صدا مي زنند و اين نشانه احترام است...
جوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
1
32
بعید نیست فردا بهانه جدیدی بیارن که چرا ظریف با کت و شلوار و یا پیراهن سفید در مذاکرات حاضر میشه؟
نظرات بینندگان