arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۸ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۳

وزیر خارجه سنگاپور خواستار گسترش همکاری با ایران شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر امور خارجه سنگاپور در دیدار با سفیر ایران خواستار گسترش همکاری های دو جانبه شد و گفت که سنگاپور و ایران زمینه های فراوانی برای همکاری دارند که نباید زمین بماند.
 

به گزارش ایرنا، کی شانموگام وزیر امور خارجه سنگاپور در دیدار جواد انصاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور ضمن تشکر از تلاش ها برای تمهید و برنامه ریزی سفرش به تهران، مذاکره با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود را فرصتی بسیار مغتنم خواند و نسبت به لزوم تداوم ارتباط با وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد.

وی با اشاره به سفر پنج روزه حلیمه یعقوب رییس مجلس سنگاپور در خرداد ماه امسال به ایران، این سفر را نیز نشانه ارتباط خوب و سازنده ای دانست که در حال حاضر سنگاپور و ایران با یکدیگر دارند و درصدد توسعه آن هستند.

کی شانموگام خاطرنشان کرد: سفر رییس مجلس سنگاپور به ایران در پاسخ به سفر رییس مجلس شورای اسلامی و به فاصله کوتاهی از سفر من به تهران نشانه ای از اراده دولت سنگاپور برای تقویت روابط با ایران است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به نتایج مذاکرات ژنو، علاقمندی دولت متبوعش به بسط روابط همه جانبه با ایران را ابرازکرد.

وزیر امور خارجه سنگاپور با اشاره به فرصت های موجود برای گسترش همکاری های دو کشور، گفت: منزلت ایران بر هیچ فردی پوشیده نیست و ما قویاً خواستار توسعه روابط با تهران هستیم.

وی گفت: در مسیر توسعه همکاری ها اکنون مانع بزرگی قرار دارد که همکاری های تجاری و بانکی را با مشکل مواجه کرده است . بسیاری از بازرگانان و شرکت های بزرگ تجاری سنگاپور به صورت مداوم از ما می خواهند تا برای برداشتن موانع اقدام کنیم، اما چشم به مذاکرات ژنو دوخته ایم و امیدوارانه آ نرا دنبال می کنیم.

وی تاکید کرد سنگاپور و ایران در حال حاضر زمینه های فراوانی برای همکاری دارند که نباید زمین بماند.

شانموگام در ادامه با اشاره به دیدارهای خود در تهران و اصفهان، افزود: ارتباط ارگان های فرهنگی دو کشور، برگزاری جشنواره ها و همکاری موزه های ملی، به رونق گردشگری و ارتباط مردم با مردم منجر خواهد شد. شخصاً از رییس اتاق بازرگانی و صنایع اصفهان خواستم با جمعی از تجار به سنگاپور سفر و راه های همکاری را باز کنند.

سفیر کشورمان در سنگاپور نیز در این دیدار حصول هرگونه توفیق در انجام ماموریت خود را ناشی از ارتباط خوب دوسویه خواند و گفت که پس از مذاکرات تهران اغلب سئوال می شود آیا تاسیس سفارت در دستورکارقرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: با کمال تاسف غربی ها همزمان با استمرار گفتگوها دست به اقداماتی می زنند که بر بی اعتمادی ما می افزاید. برای نمونه صدور روادید برای نماینده یک کشور در سازمان ملل تابع قواعدی است که اکنون دولت امریکا آنرا نقض می کند. هم اکنون نیز همکاران ما در سازمان ملل از داشتن روادید برای خروج از نیویورک محرومند.

وزیر خارجه سنگاپور در پایان از دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایران برای دیدار از سنگاپور دعوت کرد.
نظرات بینندگان