arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۳

99 طرح عمرانی در سفر دولت به سیستان و بلوچستان مصوب شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: 99 طرح عمرانی و صنعتی با اعتباری بالغ بر 12 هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار ریالی و 6 میلیارد و 470 میلیون دلار اعتبار ارزی در سفر هیات دولت به استان سیستان و بلوچستان تصویب شد.
 

به گزارش ایرنا، ˈمحمدباقر نوبختˈ چهارشنبه شب در شورای اداری استان سیستان و بلوچستان در بندر کنارک افزود: تمام این طرحها در سال جاری و یا نیمه اول سال آینده اجرایی و عملیاتی می شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تصریح کرد: برای اجرای طرح گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان مبلغ 9 هزار میلیارد ریال نیز برای سال های 1394 و 1395 در نظر گرفته شده است.

نوبخت افزود: مبلغ 6 میلیارد و 470 میلیون دلار نیز از منابع ارزی در سفر هیات دولت به استان سیستان و بلوچستان برای اجرای طرح های عمرانی و زیرساخت ها مصوب شد.

وی، افزود: برای 10 طرح راه و زیربنایی مبلغ یک هزار و 310 میلیارد ریال و 10 طرح بهداشت و درمان مبلغ 176 میلیارد ریال و 6 طرح کشاورزی مبلغ 3 هزار و 910 میلیارد ریال و برای اجرای پروژه های نیروگاهی و انرژی نیز هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد.

وی در خصوص اعتبار طرح گاز رسانی استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: 5 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار ریالی و یک میلیارد و 400 میلیون دلار از منابع ارزی مصوب شده است.

به گفته وی برای 12 طرح آبی استان نیز افزون بر 2هزار و 509 میلیارد ریال و 5 میلیارد دلار اعتبار ارزی در سفر هیات دولت به استان سیستان و بلوچستان مصوب شد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد : برای تعدادی از طرح های فرهنگی و ثبت آثار دفاع مقدس نیز اعتبار مناسبی از سوی هیات دولت تصویب شد که تمامی اعتبارها به همراه طرح های مصوب در نخستین فرصت برای دستگاههای مربوطه ارسال می شود.

رییس جمهوری و هیات دولت در سومین سفر استانی دولت از بدو آغاز دولت یازدهم و در نخستین سفر در سال 1393 در استان پهناور سیستان و بلوچستان حضور یافتند.
نظرات بینندگان