arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۸ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۳

قلعه نویی: فوتبال آسیا با این نوع داوری پیشرفت نخواهد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: برای فوتبال آسیا متاسفم و اطمینان دارم که فوتبال آسیا با این وضعیت داوری پیشرفت نخواهد کرد، چرا که مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا عرب هستند و داور دیدار استقلال و الشباب هم عرب بود و این فوتبال نیست!.
 

به گزارش ایرنا از باشگاه استقلال، «امیر قلعه نویی» پس از شکست دو بر یک مقابل الشباب عربستان و بازماندن آبی پوشان ایران از صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: اگر فوتبال آسیا می خواهد پیشرفت کند، باید نتایج داخل زمین رقم بخورد. شاید شما عربها از این فوتبال لذت ببرید ولی ما لذتی از این وضعیت نمی بریم، چرا که در این شرایط یک تیم قربانی می شود و تیم دیگر پیروز میدان لقب می گیرد.

سرمربی استقلال افزود: یک سووال از کنفدراسیون فوتبال آسیا دارم که چرا برای یک دیدار حساس داور عربی انتخاب می کنند؟ قبل از بازی هم گفته بودم که از وضعیت داوری نگران هستم و امیدوار بودم که این مساله در جریان بازی تاثیرگذار نباشد.

وی ادامه داد: این ضعیف ترین داور در طول عمر ورزشی ام بود که به چشم دیده بودم و شک ندارم که آن صحنه پنالتی نبود و این اتفاق باعث برهم خوردن آرامش تیم ما شد.

تیم فوتبال استقلال ایران چهارشنبه شب در هفته پنجم لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا دو بر یک مغلوب الشباب عربستان سعودی شد تا شاگردان «امیر قلعه نویی» در فاصله یک هفته مانده به پایان مرحله گروهی از صعود به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها باز بمانند.

در دقیقه 81 این مسابقه در حالی که تیم استقلال با گل آرش برهانی از الشباب پیش بود، نواف شکرالله داور بحرینی بازی در تصمیمی عجیب برخورد توپ از شوت بازیکن الشباب به مهرداد اولادی در محوطه جریمه استقلال را پنالتی تشخیص داد و «فرناندو منگازو» این ضربه را به گل تبدیل کرد.

در پایان دیدارهای هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا در گروه A، تیم های الشباب عربستان و الجزیره امارات به ترتیب با 12 و 10 امتیاز در رده های اول و دوم قرار گرفتند و صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی مسجل کردند.

تیم های استقلال ایران و الریان قطر نیز به ترتیب 4 و 3 امتیازی باقی ماندند و امیدهای خود برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی را در فاصله یک هفته مانده تا پایان مرحله گروهی از دست دادند.

تیم استقلال پیشتر در لیگ برتر فوتبال ایران نیز پنجم شده و از کسب سهمیه سال آینده لیگ قهرمانان آسیا بازمانده بود.
نظرات بینندگان