arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۶۹۳۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۳

قاچاقچیان 5 میلیون لیتر گازوییل به دریا ریختند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده پلیس دریابانی هرمزگان با بیان اینکه طی سال گذشته قاچاقچیان گازوییل پنچ میلیون لیتر سوخت در هنگام دستگیری به دریا ریخته‌اند، گفت: برخی از سوخت‌ها که ناخالصی دارند نیز به دستور قاضی توسط پلیس در محیط زیست رها می‌شود.

به گزارش فارس، محمد ایزدی چهارشنبه شب در نشستی خبری با اشاره به فعالیت‌های یک ماهه پلیس دریابانی هرمزگان، اظهار داشت: در مدت مذکور یک میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریابانی استان کشف و توقیف شده است.

فرمانده نیروی دریابانی هرمزگان افزود: این در حالی است که طی سال گذشته در مجموع توسط نیروهای دریابانی و انتظامی استان 25 میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف و توقیف شده است.

وی یادآور شد: مجموع کشفیات سوخت در حوزه دریابانی از 1.7 میلیون لیتر در سال 89 به 15 میلیون لیتر در سال 92 رسیده است که این امر نشان از جدیت پلیس دریابانی در مقابله با این پدیده دارد.

ایزدی در ادامه با بیان اینکه نیروی دریابانی برای کشف هر لیتر سوخت در دریا متحمل هزار تومان هزینه می‌شود، در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه نظرتان در مورد ریختن سوخت پس از کشف در محیط زیست توسط قاچاقچیان و در برخی مواقع به وسیله پلیس چیست، گفت: تکلیف سوخت کشف شده توسط قاضی مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه سوختی که توسط پلیس در محیط زیست ریخته می‌شود ناخالص و با برخی از اقلام کم‌خطرتر برای محیط زیست مخلوط است، بیان داشت: حتی ریختن این نوع مایعات در محیط زیست نیز با دستور قاضی صورت می‌گیرد.

این فرمانده پلیس دریابانی خاطرنشان کرد: ریختن اینگونه سوخت‌ها در طبیعت نیز با شرایط خاصی صورت می‌گیرد به نحوی که در نقاطی ریخته می‌شود که آسیبی به محیط زیست اطراف وارد نیاورد.

ایزدی در این بخش از سخنان خود ابراز داشت: بخش دیگری از سوخت با دستور مقامات قضایی به مناطق آزاد و یا شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تحویل داده می‌شود.

وی در ادامه طی آماری قابل توجه اعلام کرد: به اعتراف و اذعان قاچاقچیان طی سال گذشته توسط این افراد پنج میلیون لیتر گازوییل در هنگام دستگیری و با هدف کمتر کردن جرم با پمپ‌های موجود در شناورهای حامل این گونه سوخت در آب‌های هرمزگان به دریا ریخته شده است.

ایزدی یادآور شد: جریمه و مجازات ریختن سوخت در دریا از جریمه حمل سوخت قاچاق بسیار بالاتر و قابل توجه‌تر است.

وی در بخش دیگری از گزارش یک ماهه عملکردی پلیس با بیان اینکه در این مدت 330 نفر اتباع بیگانه در استان دستگیر که طرد و یا روانه زندان شده‌اند، اضافه کرد: در حالی که دریابانی هرمزگان سال گذشته موفق به کشف بیش از 27 میلیون نخ سیگار قاچاق در استان شده است، در یک ماهه امسال نیز بیش از شش میلیون نخ کشفیات داشته‌ایم.

به گفته ایزدی، گرایش قاچاقچیان به سمت قاچاق سیگار در ماه‌های اخیر در آب‌های استان بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه در مدت یک ماهه نخست سال‌جاری در آب‌های استان یک محموله 520 کیلوگرمی مواد مخدر در دریا توسط نیروهای دریابانی کشف و 11 نفر نیز در این راستا دستگیر شده‌اند، گفت: در مدت یک ماهه 23 هزار و 396 طاق پارچه نیز توسط دریابانی کشف و توقیف شده است.

فرمانده دریابانی هرمزگان گفت: این در حالی است که در مدت یک ماهه سال جدید، در مجموع 188 فروند شناور فعال در حوزه‌های مختلف قاچاق در آب‌های استان توقیف شده است.

نظرات بینندگان