arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۳

مردم آمریکا: "اوباما"سیاهپوست نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد تنها 27 درصد مردم آمریکا معتقدند "باراک اوباما" یک سیاهپوست است.
 

به گزارش واشنگتن پست، اکثریت مردم آمریکا بر این باورند که "باراک اوباما" سیاهپوست نیست. هر چند اوباما با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 عنوان نخستین رئیس جمهوری سیاهپوست تاریخ آمریکا را از آن خود کرده است، اما نظر شهروندان این کشور چیز دیگری است.

نظرسنجی که توسط مرکز افکارسنجی پیو انجام شده نشان می دهد بیشتر آمریکایی ها مایل هستند اوباما را یک شهروند "دو رگه" به حساب آورند. این در حالی است که تنها 27 درصد آنها وی را یک سیاهپوست می دانند. در بین کسانی که معتقد به دو رگه بودن اوباما هستند، شمار کسانی که وی را دو رگه اسپانیایی-آمریکایی می دانند از دیگران بیشتر است.  

این در حالی است که اوباما در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیشترین آرا رای دهندگان سیاهپوست را به دست آورده است. وی در انتخابات 2012 ریاست جمهوری حائز 93 درصد و در انتخابات 2008 حائز 95 درصد آرای شهروندان آفریقایی-آمریکایی شده است.

اوباما که در دوران تبلیغات انتخاباتی هرگز به موضوع سیاهپوست بودن خود اشاره نکرد، طی اظهاراتی که در مورد "ترایون مارتین" نوجوان سیاهپوست کشته شده به دست پلیس آمریکا ایراد کرد توجه رسانه ها را جلب کرد. وی زمانی که از مارتین به عنوان فردی که می توانست پسرش باشد یاد کرد، از سوی شهروندان سیاهپوست این کشور به صورت ویژه ای مورد توجه قرار گرفت.

گفتنی است باراک اوباما متولد چهارم آگوست 1961 در هاوایی، فرزند پدری سیاهپوست اهل کنیا و مادری آمریکایی از اهالی ایالت کانزاس است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان