arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۶ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۳

تحصیل 30 هزار طلبه از 120 کشور در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جامعه المصطفی العالمیه گفت: آمار دانش آموختگان جامعه المصطفی به 30 هزار طلبه از 120 ملیت می‌رسد که حدود 20 هزار نفر از آنان، از واحدهای داخل کشور و مابقی از واحدهای خارج کشور فارغ التحصیل شده‌اند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در نشستی با استاندار قم، جامعه المصطفی را نهادی حوزوی و بین‌المللی برشمرد و اظهار کرد: می‌خواهیم در گفتمان‌های علمی بین‌المللی حضوری پررنگ داشته باشیم.

وی افزود: اساسنامه جامعه المصطفی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و هیات امنای آن را نیز رهبر معظم انقلاب تعیین می‌کنند.

وی زمینه‌های کاری دانش آموختگان این مرکز را امامت جماعت، تدریس، تاسیس مدرسه و دانشگاه، فعالیت‌های دانشگاهی و رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: بانک اطلاعاتی خوبی از دانش آموختگان تهیه شده است، همچنین دوره‌های متعددی برای نخبگان آنان برگزار می‌شود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، آشناسازی 20 هزار طلبه و بیش از 20 هزار نفر از فرزندان آنان با زبان فارسی را از دستاوردهای عظیم جامعه المصطفی ذکر کرد و گفت: این مرکز حدود 15 مرکز آموزش زبان فارسی در ایران و سراسر دنیا دایر کرده است.

وی با بیان این‌که «حدود یک هزار نفر از فرزندان طلاب غیر ایرانی دانشجو و حدود 7 هزار نفر آنان دانش‌آموز می‌باشند»، به فعالیت نمایندگی‌های جامعه‌المصطفی در مشهد، اصفهان، گرگان، قشم، تهران و تبریز اشاره کرد و ادامه داد: در جای جای دنیا، با نزدیک به یک هزار مرکز در ارتباطیم که در سه گروه تابعه، پیوسته و همکار دسته‌بندی می‌شوند، افزون بر این، در 60 کشور دنیا نیز حضور داریم و به دنبال حضور در یکصد کشور هستیم.

وی با اشاره به تحصیل طلاب اهل تسنن در جامعه المصطفی، رشته‌های تحصیلی این مرکز را مورد توجه قرار داد و گفت: حدود 300 رشته و گرایش در جامعه‌المصطفی تعریف شده است که نزدیک به 120 رشته شامل رشته‌های فقه و اصول، قرآن و حدیث، فلسفه، کلام، عرفان، ادیان و مذاهب و غیره در حال اجراست.

اعرافی افزود: همچنین در کنار آموزش‌های حضوری، متقاضیان می‌توانند در دانشگاه مجازی المصطفی نیز به تحصیل بپردازند که در این دانشگاه، رشته‌های تحصیلی به چهار زبان ارائه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی منش استاندار قم نیز در این نشست در سخنان کوتاهی گفت: طلاب غیرایرانی با مردم قم عجین هستند و به این دلیل باید تمهیدی بیندیشیم که ارتباطات خوبی بین آنان و مردم وجود داشته باشد.

وی با اشاره به این که مسلمانان کشورهای مختلف باید از امکانات یکدیگر بهره ببرند، اظهار کرد: محصولات جامعه المصطفی می‌تواند اثرات مهمی در دنیا برجای گذارد.
نظرات بینندگان