arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۳

کاهش یک پنجم صادرات نفت ایران به هند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 
روزنامه انگلیسی زبان اکونومیک تایمز هند روز پنجشنبه خبر داد، با وجود افزایش محموله های نفتی در ماه های اخیر- پس از آنکه توافق هسته ای موقت، تحریم ها علیه تهران را کاهش داد- واردات نفت هند از ایران در سال مالی منتهی به مارس (اسفند) در حدود یک پنجم کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه اکونومیک، بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع بازرگانی در مورد نفتکش های رسیده که توسط تحلیلگران نفتی تامسون رویترز گردآوری شده است، هند چهارمین مصرف کننده نفت در جهان و بزرگ ترین مشتری نفت ایران پس از چین، در سه ماهه نخست سال میلادی جاری در حدود 358 هزار بشکه در روز از ایران نفت وارد کرده که تقریبا 43 درصد از مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.

بر اساس اطلاعات یاد شده، حتی با افزایش وادات نفت هند در دوره سه ماهه ژانویه تا مارس، خرید نفت هند از ایران در سال منتهی به 31 مارس، 16.5 درصد کاهش یافته و به 222 هزار بشکه در روز رسیده است.

هند و دیگر مشتریان نفت ایران از جمله چین و ژاپن پس از سخت تر شدن تحریم ها علیه تهران در سال 2012، مجبور به کاهش واردات نفت از ایران شدند.

هند برای سال 2014-2013 دست کم یک کاهش 15 درصدی در واردات نفت از ایران و رساندن آن به 220 هزار بشکه در روز را برای این کشور تعریف کرده بود.
نظرات بینندگان