arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۳

نخست‌وزیر اوکراین پوتین را متهم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر اوکراین در تازه ترین اظهارات خود رئیس جمهور روسیه را به تلاش برای خرابکاری در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین متهم کرده است.
 

به گزارش رویترز، آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین امروز پنج شنبه در سخنانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به تلاش برای خرابکاری در انتخابات ریاست جمهوری ماه می متهم کرد و گفت: مسکو مسئول مرگ افرادی است که در درگیری های اخیر در شرق اوکراین کشته شده اند.

بر اساس این گزارش یاتسنیوک در جمع خبرنگاران در شهر کی یف افزود: روسیه تنها یک بازی را انجام می دهد، افزایش تجاوز و اقدامات تحریک آمیز بیشتر چرا که این روند و برنامه کاری که پوتین رسما آن را اعلام کرده است به دنبال ایجاد اختلال و خرابکاری در انتخابات ریاست جمهوری 25 می در اوکراین است.

پوتین در سخنان امروز خود نحوه رقابت های انتخاباتی اوکراین را زیر سئوال برد و تاکید کرد: این روند مورد قبول و پذیرش روسیه نیست و در صورتی که این روند ادامه داشته باشد نتایج انتخابات ریاست جمهوری اوکراین مورد قبول و پذیرش نخواهد بود.

دولت روسیه مقام های جدید کی یف را به رسمیت نمی شناسند و بر این باورند که دولت جدید اوکراین با زور و خشونت به قدرت رسیده است. آتش اختلافات روسیه و غرب زمانی شعله ور شد که ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور برکنار شده اوکراین نوامبر گذشته حاضر به امضای قرارداد تجارت آزاد با اروپا نشد و در چرخشی آشکار به سوی روسیه تمایل خود را برای گسترش روابط اقتصادی و سیاسی با مسکو اعلام کرد.
نظرات بینندگان