arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۳

اظهارات پوتین درباره روابط روسیه و آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: اعتماد بین روسیه و آمریکا پیش از آغاز بحران اوکراین دچار آسیب و لطمه جدی شده بود.
 

به گزارش رویترز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گرچه به خدشه دار شدن اعتماد در روابط مسکو واشنگتن پیش از بحران اوکراین اشاره کرد ولی خواستار احیای همکاری دو کشور در عرصه مسائل بین المللی شده است.

بر اساس این گزارش پوتین تصریح کرد: بی شک اعتماد در روابط روسیه و آمریکا دچار آسیب و لطمه شده ولی ما فکر نمی کنیم که ما باید سرزنش شویم. این سیاست های آمریکا بوده که موجب شده تا سطح روابط دو کشور به پایین ترین حد از زمان جنگ سرد تنزل پیدا کند. آمریکا می تواند در یوگسلاوی، عراق، افغانستان و لیبی اقدام کند ولی ما قادر به دفاع از منافع خود نباشیم.

آمریکا و روسیه بر سر مسائل زیادی از سیستم دفاع موشکی گرفته تا طرح های گسترش ناتو و جنگ داخلی در سوریه اختلاف نظرهای شدیدی دارند. پوتین افزود: برای بهبود روابط با واشنگتن، آمریکا باید به منافع دیگران و قوانین بین المللی احترام بگذارد. من می خواهم یک بار دیگر تاکید کنم، روسیه خواستار افزایش روابط با آمریکا است و هر کاری را برای احیای اعتماد از دست رفته انجام خواهد داد.

آمریکا در پی تحولات اخیر اوکراین تحریم هایی را ضد مقام های ارشد روسی اعمال کرده و هشدار داده است که در صورت تشدید تنش های سیاسی در شرق اوکراین تحریم های بیشتری را ضد شرکت های روسی اعمال خواهد کرد.
نظرات بینندگان