arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۳

قول همکاری نخست وزیر انگلیس با اوباما در مورد تشدید تحریم ها علیه روسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه قول یک کمک مضاعف یک میلیون پوندی به هیات نظارت بر اوکراین را داد و موافقت کرد با باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا در مورد تشدید تحریم های بالقوه علیه روسیه همکاری کند.
 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن ، اوباما و کامرون به دنبال مذاکرات سطح بالای ژنو با هدف کاهش تنش ها در اوکراین تلفنی با یکدیگر صحبت کردند.

نشست گروه تماس در ژنو با حضور وزیران خارجه روسیه ، امریکا و اوکراین و همچنین کاترین اشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به توافق در مورد انحلال تمام گروههای نظامی غیر قانونی در اوکراین منجر شد.

همچنین بموجب این توافق تمام معترضان ضد دولت در اوکراین که تحت نظارت ناظران سازمان امنیت و همکاری در اروپا قرار دارد، مشمول عفو خواهند شد.

دفتر کامرون در بیانیه ای اعلام کرد : انگلیس برای حمایت از گسترش ماموریت هیات نظارت و انجام این ماموریت یک کمک مضاعف یک میلیون پوندی ( 7/1 میلیون یورویی ) اختصاص خواهد داد.

در بیانیه آمده است : نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهوری آمریکا موافقت کردند که در عین حال اتحادیه اروپا و واشنگتن باید به کار مقدماتی خود برای اعمال تحریمهای مضاعف بالقوه ادامه دهند تا در صورت عدم اجرای توافق سریعا آماده پاسخگویی باشند.

براساس بیانیه منتشر شده ، این دو رهبر نتیجه به دست آمده در ژنو را یک ˈ گام مثبت به جلو ˈ دانسته ولی هشدار دادند که این تدابیر باید سریعا برای کاهش تنش ها به مورد اجرا گذاشته شود.
نظرات بینندگان