arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۳

مبتلایان به آسم خود را از گرده گل‌ها دور نگه دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک متخصص ریه گفت: افرادی که دارای سابقه ابتلا به آسم هستند در فصل بهار خود را از گرده گل‌ها دور نگه دارند.

دکتر علی معینی در گفت‌وگو با ایسنا، آسم را بیماری افزایش حساسیت پذیری راه‌های هوایی عنوان کرد که امکان بروز آن در هر سنی وجود دارد.

به گفته معینی، افرادی که در سنین کودکی به این بیماری مبتلا می‌شوند به شیوه‌های درمان بهتر از افراد بزرگسال پاسخ می‌دهند.

این متخصص ریه، تنگی نفس، خس خس و سرفه را از جمله علائم این بیماری عنوان و تصریح کرد: این بیماری ممکن است در آغاز خود را با علائمی مانند عطسه، خارش چشم و کهیر نشان دهد.

به گفته معینی افراد باید با مشاهده این علائم حتما از نظر شروع این بیماری زیر نظر مراقبت پزشک قرار گیرند.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، عوامل ارثی و محیطی هر دو در بروز آسم دخیل بوده و در هر سنی در برخورد با عامل حساسیت زا امکان ابتلا به آسم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به یک سوم موارد آسم در سنین بین 2 تا 12 سالگی بروز پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در بیماری آسم سیستم ایمنی بدن نسبت به برخی عوامل محرک فعال شده، عنوان کرد: نمی‌توان در این بیماری با فعالیت سیستم ایمنی مقابله کرد و در نتیجه این بیماری درمان قطعی ندارد.

به گفته این متخصص ریه در بیماری آسم تنها می توان با دوری کردن از عوامل محرک و نیز مصرف دارو، بیماری را کنترل و از بروز علائم آن جلوگیری کرد.

معینی خاطرنشان کرد: با شروع فصل بهار و گرده افشانی گل‌ها و گیاهان، گرده گل‌ها در محیط پراکنده شده و در هیمن راستا بهتر است افرادی که دارای زمینه بروز آسم هستند حتی المقدور از ماسک استفاده کرده و خود را از این گرده‌ها دور نگه دارند.

وی توصیه کرد: افرادی که زمینه بروز آسم دارند بهتر است یک ماه قبل از شروع فصل گرده افشانی گل‌ها، دارو مصرف کرده تا علائم آسم در آنها کنترل شود.
برچسب ها: مبتلایان ، آسم ، گرده گل‌ ، دور
نظرات بینندگان