arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۵ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۳

برگزاری آزمون ورودی حوزه‌های علمیه در سراسر کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آزمون ورودی حوزه‌های علمیه در حوزه امتحانی قم، در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به صورت همزمان در 47 حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در حاشیه آزمون در جمع خبرنگاران با اشاره به نام‌نویسی بیش از 23 هزار نفر در آزمون ورودی سال جدیدی حوزه گفت: آزمون ورودی حوزه‌های علمیه به صورت همزمان در 47 حوزه امتحانی که شامل 28 مرکز استان و 19 شهرستان برگزار می‌شود.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری افزود: در سال تحصیلی 94-93 حوزه‌های علمیه، 420 مدرسه علمیه در سراسر کشور برای پذیرش طلاب اعلام آمادگی کردند .

وی ورود افراد به حوزه را برخاسته از رغبت و علاقه انسان‌ها و خانواده‌ها معرفی کرد و گفت: افرادی به حوزه علمیه آمده و به تحصیل مشغول می‌شوند، خود را سرباز امام زمان و پیشوای جامعه می‌دانند.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: افراد در حوزه‌های علمیه در راستای خودسازی تلاش می‌کنند و در ادامه به دنبال دگرسازی هستند تا به این وسیله در خدمت جامعه باشند.

وی در ادامه با دعوت از خانواده‌های مؤمن و دیندار برای حضور فرزندانشان در حوزه گفت: به والدین و مردم متدین توصیه می‌کنم که بهترین راه در مسیر افراد این است که وظیفه خود را بدانند و آن را نیز به خوبی برای دیگران تبیین کنند؛ از این رو حوزه با آغوش باز از دانش‌آموزان استقبال می‌کند این عرصه را در پیش روی آنها باز می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه خطاب به طلاب گفت: بر اساس کلام امام معصوم(ع)، کسی که مدعی امامت و پیشوایی جامعه است،‌ درابتدا باید به خود برسد؛ از این رو طلبه باید به گونه‌ای به ذی طلبگی آراسته باشد که هر کسی او را می‌بیند، به یاد خدا و معنویت بیفتد.

وی افزود: طلبه باید گاهی کارهایی که برای همه انسان‌ها مباح است، اگر خدشه‌ای بر پیکره حوزه و روحانیت وارد می‌آورد،‌ اجتناب کند، چراکه مردم نگاه خاصی به حوزه و روحانیت دارند و نسبت به همه رفتارهای طلاب حساس هستند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در پایان خاطرنشان کرد:‌ تمامی افرادی که در حوزه مشغول تحصیل هستند، باید به گونه‌ای رفتار کنند و سخن بگویند که افرادی که آنها می‌بینند، بدانند این شخصی است که آنها را به سوی دین‌داری و کمال هدایت می‌کند.

خاطرنشان می‌شود، داوطلبان در سه مقطع سیکل، دیپلم ودانشگاهی در این آزمون ورودی به رقابت پرداختند.
نظرات بینندگان