arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۳

صفار هرندی: برخی مدعیان خط امام از دایره منویات ایشان خارج شده اند

صفار هرندی مدعیان خط امام دایره منویات خارج
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی مدعیان خط امام راحل(ره) از دایره منویات ایشان خارج شده اند و هر کس از دایره عمل جبهه ای خارج شود، به دنبال فرقه است.
 
به گزارش ایرنا از ستاد خبری اولین اجلاس ملی ˈاصحاب عشقˈ، ˈمحمد حسین صفار هرندیˈ روز جمعه در این اجلاس افزود: کسانی مدعی ورود در سلک یاران امام عصر(عج) را کردند اما از دایره منتظران واقعی خارج شدند و یا حتی روبروی آن حضرت نیز قرار گرفتند.
 
وی ادامه داد: کسانی را در سال های اخیر داشتیم که دم از ولایت می زدند اما بعد معلوم شد که منظورشان این است که ولایتی که آنها به آن وصل هستند و معتقد بودند که این ولایت این امکان را به آنها داده که مقابل ولی امر منصوب از ناحیه امام عصر شاخ و شانه بکشند و مقابلش بایستند، ما چنین ولایتی را قبول نداریم باید به نظام ولایت اعتقاد داشته باشیم.
 
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنانش به تبیین شاخص های تحقق مدیریت جهادی پرداخت و برخی از انحرافات خواص در مسیر انقلاب را تشریح کرد.
 
صفارهرندی، ولایتمداری و اعتقاد به ولایت را یکی از شاخص های مدیریت جهادی دانست و افزود: افراد باید به نظام ولایت اعتقاد داشته باشند، ما ولایتی هایی پیش از انقلاب داشتیم که ولایتی که آنها از آن دم می زدند، حتی امام راحل درمورد ولایتشان فرمودند که آنها دیانت هم ندارند، کسی که وارد ولایت الهی می شود باید به سلسله مراتب این ولایت توجه کند، نمی شود مرید امام زمان باشی و نایب امام زمان را کنار بگذاری و حتی در مقابلش بایستی.
 
وی، ایمان به خداوند و اعتماد به او را یکی از شاخص های مدیریت جهادی برشمرد و گفت: گاهی اوقات ما به ظاهر به خداوند ایمان داریم اما اعتماد نداریم، بنابر این در مواقعی که می گوییم توکل به خدا از طرفی به دنبال کانال باز کردن از طریق یک آدم سرشناس می گردیم که راه را باز کنیم.
 
وی اضافه کرد: امیدواری و پرهیز از یاس و نا امیدی یکی از شاخص های مدیریت جهادی است، رهبر معظم انقلاب مکرر در طول سال های تصدی مسوولیت خطیرشان همواره بر ایجاد امیدواری بین همه اقشار مردم و به خصوص جوانان تاکید کردند لذا نباید هیچ گاه بگذاریم که امیدها کشته شوند چراکه اگر امید از بین برود، آمادگی برای ذلت آغاز می شود.
 
صفار هرندی، خودباوری را یکی دیگر ازشاخص های مدیریت جهادی عنوان کرد و افزود: البته خودباوری در درون خودش آسیب خودشیفتگی را نیز دارد، انسان در خودباوری نباید دچار خودشیفتگی شود اما باید قبول کنیم که ظرفیت ها و توانمندی های بسیاری داریم، باید خودمان را باور کنیم و بدانیم که خیلی بیشتر از اینها هستیم.
 
وی تاکید کرد: تردید به دل راه ندادن و مستقیم ماندن یکی دیگر از شاخص های مدیریت جهادی است، در این مسیر انگیزه هایی ممکن است انسان را دچار تردید کند، گاهی اوقات انسان در مسائل معنوی و منطقی دچار تردید و تزلزل می شود و گاهی اوقات معنویات انسان خوب است اما شک او، کارش را خراب می کند.
 
عضو مجمع تشخیص مصحت نظام افزود: باید خودمان را تجهیز کنیم و در برابر تهدیدها که با ظاهری منطقی می آیند مقاوم باشیم و در ایمان دچار تزلزل نشویم.
 
صفار هرندی، اخلاص را یکی دیگر از شاخص های مدیریت جهادی دانست و گفت: اگر همه مواردی که برای مدیریت جهادی عنوان کردیم موجود باشد ولی اخلاص نباشد هر روز ممکن است که به گوشه ای از کار لطمه وارد شود، اگر اخلاص در کار نباشد از مسیر حق و الهی منحرف می شویم.
 
وی، داشتن غیرت دینی، اعتقادی و انقلابی را یکی دیگر از شاخص های مدیریت جهادی دانست و گفت: داشتن غیرت دینی، اعتقاد و انقلابی در برابر دشمنان خدا به هیچ وجه منافاتی با روحیه رافت و رحمت در برابر مومنین و دوستان خدا ندارد، ما گاهی اوقات در این موارد کم می آوریم.
 
صفارهرندی ادامه داد: افرادی مانند بازرگان به آیاتی از قرآن استناد می کردند در حالی که احساس می کردند باید با کافرین نیز رافت داشته باشند.
 
وی تاکید کرد: استفاده کردن از روش های علمی و با تدبیر و برنامه ای عمل کردن منافاتی با پایبندی به ارزش های اسلامی، دینی و اعتقادی ندارد، ما در تئوری به اندازه سر سوزنی از آرمان های مان کوتاه نمی آییم اما ممکن است در بعضی از جاها به نظر آید که کوتاه آمده ایم که رهبر فرزانه انقلاب نیز از آن به نرمش قهرمانانه تعبیر می کنند اما این بدان معنا نیست که ما از آرمان های مان کوتاه آمده ایم.
 
عضو مجمع تشخیص مصحت نظام در همین زمینه گفت: امام خمینی(ره) پس از پذیرش قطعنامه فرمودند که ما قطعنامه را پذیرفتیم و واقعا این کار را انجام داده ایم اما سرسوزنی نباید از کینه مردم انقلابی مان نسبت به آمریکا کاهش یابد.
 
صفارهرندی، اعتقاد به عمل جبهه ای را یکی دیگر از شاخص های تحقق مدیریت جهادی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در همه حوزه ها به خصوص حوزه فرهنگ بر کار جهادی تاکید دارند.
 
وی ادامه داد: عمل جبهه ای در حوزه فرهنگ به مراتب ضروری تر از عمل جبهه ای در حوزه نظامی است و ما به آن باید واقف باشیم.
 
وی ضمن ابراز تاسف از برخی فعالیت های فرهنگی به صورت جزیره ای گفت: برخی جزیره های پراکنده در بعضی اوقات اصرار دارند که خودشان کار جدایی انجام دهند که این خطرناک است و یکی از خطرات آن هم این است که اینها طعمه گرگ های عقیدتی و تشکیلاتی می شوند.
 
عضو مجمع تشخیص مصحت نظام افزود: آمادگی اخذ تصمیم یکی دیگر از شاخص های اقتصاد مقاومتی است؛ بعضی از ما ، ده ها جلسه می گذاریم و مشورت می کنیم اما به تصمیم نمی رسیم از این رو جلسه باید به تصمیم و عزم منجر شود.
 
صفارهرندی افزود: در مواقعی فهم افرادی از روحیه جهادی این بود که باید قوانین و قواعد را لگدکوب کنیم بلکه اینطور نیست نباید به اسم انقلابی بودن قانون شکنی کنیم.
 
اولین اجلاس ملی اصحاب عشق، با بررسی راهکارهای تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با توجه به شعار امسال و تاکید بر زیربنایی بودن مقوله فرهنگ و با حضور 250 نفر از فعالان فرهنگی کشور از روز گذشته در مجتمع یاوران مهدی مسجد مقدس جمکران آغاز شده و عصر امروز به کار خود پایان می دهد.
 
لازم به ذکر است از خبرنگاران و رسانه ها برای پوشش این مراسم دعوت نشده است.
نظرات بینندگان