arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۳

پورحيدري: از‌کي‌روش انتظار حرف فني داشتم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو هيات مديره استقلال معتقد است که وزارت ورزش و جوانان بايد سريع‌تر تکليف اين باشگاه را روشن کند تا مشکلي براي بستن تيم فصل بعد نداشته باشد.
 

منصور پورحيدري درباره شکست استقلال برابر الشباب عربستان و حذف از ليگ قهرمانان آسيا اظهار کرد: استقلال بازي با الشباب را بهتر از بازي‌هاي قبل انجام داد. بازيکنان زحمت زيادي کشيدند و کنترل بازي را در دست داشتند. بعد از گل اول دو فرصت خوب براي گل‌زني داشتند اما استفاده نکردند. در چنين شرايطي نتيجه يک بر صفر آن هم در عربستان مي‌تواند با اشتباه داور به آن صورت تغيير کند.

 ايسنا، وي در ادامه گفت: نمي‌گويم داور بحريني عمدا کاري کرد که استقلال ببازد اما اشتباه او واقعا بد بود. ضمن اين که قبول ندارم تساوي با باخت فرقي نداشت. هرچند با هر دو نتيجه حذف مي‌شديم اما در اواخر بازي بازيکنان خوب کار نکردند و با اشتباهي که کردند بازي را باختند.

استقلال در طول فصل سيزدهم نوسان زيادي داشت. پورحيدري علت اين نوسان زياد را اين طور بيان کرد: استقلال از پيش از شروع فصل براي بستن تيم مشکل داشت و تمرين‌هاي پيش‌فصل را دير شروع کرد. در طول فصل هم بازيکنان تاثيرگذاري مثل فرهاد مجيدي، منتظري و نکونام جدا شدند و جايگزين‌هاي خوبي هم به جايشان جذب نشد.

وي افزود: فشار بالاي بازي‌ها و مصدوميت‌هاي طولاني‌مدت دست به دست هم دادند که استقلال نوسان داشته باشد. اما همين که تيم تا روز آخر در کورس قهرماني بود يعني بازيکنان، کادر فني و مديريت خيلي زحمت کشيدند. درباره بازي با الريان هم بايد بگويم که مشکل از جايي شروع شد که در بازي‌هاي قبلي امتيازهاي خوبي را از دست داديم.

مديرفني تيم فوتبال استقلال همچنين گفت: الان تيم ما يک بازي با الريان دارد که پرونده بازي‌هاي آسيايي بسته شود. بعد از آن بايد ببينيم که بحث واگذاري استقلال و پرسوليس به بخش خصوصي و مباحثي از اين دست به کجا خواهد انجاميد. تا دو روز پيش حسابرس‌هاي وزارت ورزش در باشگاه مشغول بررسي بودند و حالا بايد ببينيم که وضعيت بدهي‌ها و حساب‌هاي باشگاه و بودجه آن چه خواهد شد تا بتوان براي فصل بعد برنامه‌ريزي کرد.

وي افزود: سوال مهمي که بايد از وزارت ورزش بپرسيم اين است که درباره اين دو باشگاه چه تصميمي مي‌گيرد و برنامه‌اش براي کوتاه‌مدت و بلندمدت چيست؟

ابتدا بايد وضعيت مالي باشگاه مشخص شود تا براي بستن تيم در فصل آينده تکليف مشخص شود. متاسفانه قراردادهاي ما يک‌ساله بوده و قرارداد خيلي از بازيکنان تمام شده است. در کوتاه مدت بايد مشکل مالي تيم حل شود تا براي بستن تيم فصل بعد مشکلي نباشد. همچنين بايد تغييراتي در تيم صورت گيرد تا ميانگين سني تيم پايين برود.

وي درباره انتقادهاي حسن روشن از هيات مديره باشگاه نيز گفت: اعضاي هيات مديره جلسات مختلفي برگزار کردند و تلاش زيادي کردند که براي باشگاه پول تهيه کنند اما وقتي پولي در کار نباشد، آنها هم عملا کاره اي نيستند! نجف‌نژاد، شهرياري، زماني و فتح‌الله‌زاده خيلي تلاش کردند ولي بدهي قبلي هم بود و کار خيلي سخت شده بود.

پورحيدري ادامه داد: وزارت ورزش و حتي مجموعه دولت و مجلس تصميم گرفتند که به استقلال و پرسپوليس پول ندهند و به همين دليل هم کمکي به ما نشد. وقتي ابزار لازم براي کاري نباشد، همه بيکار مي‌شوند. پيشکسوتان هم حق دارند که انتقاد کنند چون دلشان براي تيم مي‌سوزد اما مساله اين است که استقلال براي فصل جديد مي‌خواهد با چه وضعي کار کند؟

پيشکسوت باشگاه استقلال و سرمربي اسبق اين تيم همچنين گفت: با وجود اين همه مشکل که در تيم بود به همه ‌آنهايي که مسئوليت اجرا داشتند از جمله مديرعامل و کادر فني نمره خوبي مي‌دهم. آنها نمره عالي نمي‌گيرند اما نمره‌شان بد هم نيست.

سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال ايران در پايان درباره اردوي تيم ملي و بحث‌هاي مربوط به اعزام ملي‌پوشان چهار نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا به آفريقاي جنوبي گفت: استقلال امروز (جمعه) بازمي‌گردد و با توجه به اين که نتيجه بازي با الريان ديگر مهم نيست، احتمالا کادر فني بازيکنان را به اردوي تيم ملي مي‌فرستد اما ما از يک فرد فني مثل کي‌روش انتظار داشتم که حرف‌هاي فني بزند. اگر او از همان ابتدا مي‌گفت که اردوي تيم ملي را پس از پايان ليگ و بدون ملي‌پوشان آسيايي برگزار مي‌کند، همه تيم‌ها با شرايط بهتري بازي مي‌کردند و کار را زودتر تمام مي‌کردند.
نظرات بینندگان