arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۳

فرمانده نیروی زمینی: ارتش رزمایش تخصصی سایبری برگزار می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش تخصصی سایبری در سال جاری با حضور تمامی نیرو و یگانهای نظامی ارتش برگزار می شود.
 
امیر ستاد ˈاحمدرضا پوردستانˈ روز جمعه در حاشیه مراسم روز ارتش در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: برای نخستین بار از سوی ارتش جمهوری اسلامی همچنین رزمایش تخصصی پهپاد در منطقه علی آباد قم یا اصفهان انجام خواهد شد.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی حرف های جدیدی نظیر حکومت دینی، مردم سالاری دینی و نفی سلطه را به همراه خود آورد که این حرف ها برای آمریکایی ها گران بود چرا که آنها می دانستند این کلمات در آینده ای نه چندان دور به کشورهای دیگر نیز سرایت خواهد کرد به همین دلیل آنها از روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی 23 بهمن ماه سال 57 حرکات براندازانه خود را آغاز کردند.
 
پوردستان همچنین با بیان اینکه با ستاد کل نیروهای مسلح برای دریافت مجوز افزایش برد موشک های خود در ارتباط هستیم، ابراز داشت: پروژه ای با وزارت دفاع و نیروی هوافضای سپاه درباره افزایش برد و دقت موشک نازعات و سایر موشک های نیروی زمینی در حال انجام است.
 
وی، مراقبت از مرزهای غربی و جنوب غربی کشور، پشتیبانی بالگردی از قرارگاه های ارتش و سپاه، استقرار سامانه های پدافند ارتفاع پست و فعالیت های رزمایشی را از مأموریت های عملیاتی نیروی زمینی ارتش عنوان کرد و گفت: تاکنون صدها قبضه تفنگ، مشروبات الکلی، دام قاچاق و افراد عبوری غیرمجاز را در این مناطق کشف کرده ایم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین با اشاره به اینکه پشتیبانی از یگان های مرزبانی توسط هوانیروز انجام می شود، خاطر نشان کرد: تاکنون قرارگاه های نیروی زمینی در استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه بیش از یک میلیون هکتار زمین را پاکسازی کرده اند.
 
وی درباره تولید بالگرد نیز اظهارکرد: بالگرد ملی توسط صنایع پهنا در حال تولید است و با این سازمان همکاری لازم انجام شده و هم اکنون بالگردهای پیستونی برای آموزش خلبانان در دست تولید می باشد و امیدواریم به زودی شاهد رونمایی از این بالگرد باشیم.
 
امیرسرتیپ پوردستان، درباره راهبرد مقابله با حوادث غیرمترقبه نیز گفت: یکی از دستوراتی که به نیروی زمینی داده شده، امدادرسانی در زمان وقوع حوادث طبیعی است و از این رو فرماندهان نیازی ندارند که برای امدادرسانی از فرمانده کل نیروی زمینی مجوز گیرند. هم اکنون در شمال شرق تهران امکانات زیادی برای کمک رسانی در شرایط وقوع حوادث طبیعی فراهم شده زیرا در شرایط صلح خود را ملزم به کمک به مردم می دانیم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه یادآور شد: یکی از برنامه های ستاد کل نیروهای مسلح، اجرای رزمایش مشترک ارتش و سپاه است. امسال در رزمایش جنوب شرق و جنوب غرب، رزمایش مشترک ارتش و سپاه برگزار می شود. با این وجود تاکنون رزمایش مشترکی با کشورهای خارجی انجام نشده اما اگر کشوری درخواست دهد، می توان با آن همکاری کرد ، البته با کشورهای مسلمان همسایه ارتباطات آموزشی داریم.
نظرات بینندگان