arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۲۱۲
تعداد نظرات: ۷۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۳
برای کسانی که از عراقچی «اعتراف» گرفتند!

یک بداخلاقی بدون مرز!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ماه‌ها پس از توافق ژنو، برخی که از این توافق خرسند نشده بودند ـ با ناراحت شده بودند، تفاوت دارد ـ خوشحال شدند؛ باور کنید هر چه ظاهر این اتفاق طنز به نظر می‌رسد، باطنش حقیقی ا‌ست و بسیار تلخ!

به فاصله نزدیک چهار ماه از توافق موقت هسته‌ای میان ایران و ۵+۱ در ژنو و در شرایطی که گفت‌وگوهای دو طرف شکل منظمی یافته و هر ماهه برای رسیدن به توافق نهایی، نشستی در یکی از شهرهای سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، منتقدان داخلی این توافق دستاویز جدیدی برای زیر سؤال بردن آن یافته‌اند؛ «اعتراف» معاون وزیر امور خارجه!

چند روزی است که برخی با انتشار فایل صوتی کوتاهی برگرفته از سخنان عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه، از اعتراف این مقام به اشتباه رئیس جمهور سخن می‌گویند و آن چنان از این بابت خرسندند که پیشتر، سایرین با رقم خوردن این توافق خوشحال شده و شادی خود را نشان داده بودند.

آن گونه که این افراد می‌گویند، بنا بر این فایل صوتی باید اذعان داشت که آمریکایی‌ها [و نه ۵+۱] حق غنی‌سازی را برای ما به رسمیت نشناخته‌اند و اگر ـ به این کلمه شرطی ساز دقت کنید ـ رئیس جمهور در نامه به رهبر از به رسمیت شناخته شدن «حق» ما در این باره گفته باشد، اشتباه کرده است؛ با این تفاسیر چه چیزی بهتر از سخنان چنین فردی برای نقد توافق می‌توان یافت؟

بدین ترتیب برای شنوندگان این فایل صوتی این باور ایجاد می‌شود که ما مذاکرات را باخته‌ایم و برای همین باید اکنون که «اعتراف» در دست داریم، سخت‌ترین حملات را بر فراهم آوردن این شرایط رقم زده و دست کم روشنگری کنیم؛ روشنگری کنیم تا مردم بدانند چه جفایی بر ایشان رفته و... [حدس ادامه ماجرا با شما]!

با توافق ژنو حالا حالاها باید در کشور خودمان ببازیم!حرف آقای معاون را قبول ندارند؛ الا این قسمتش را!

تا اینجای کار آشکار می‌شود که برخی تا چه اندازه از توافقات ژنو ناخرسندند که به رغم تأکیدات مسئولان، هنوز تلاش دارند شاهدی بر ادعای خود، یعنی شکست دولتمردان در مذاکرات یافته و از این روی، اگر سخنانی هم راستا با مدعای خود بیابند، نام آن را «اعتراف» می‌گذارند؛ این را معنای لغوی اعتراف به ذهن می‌رساند.

اما جدای این، نکته جالب ماجر اینجاست که خود شخص اعتراف کننده، نظر متفاوتی درباره سخنان خویش دارد و بر این باور است که سخنانش تحریف شده است. عراقچی در واکنش به فایل صوتی منتشر شده می‌گوید: «پخش ناقص و تحریف شده این سخنان در یک جلسه خصوصی تعجب‌آور است و نگرانم که این ‌طور بازی با منافع ملی تا کجا می‌خواهد پیش برود؟!»

با اندکی دقت در این سخنان کوتاه، چند نکته قابل تأمل می‌توان یافت؛ نخست اینکه معاون وزیر خارجه بر این باور است سخنانش ناقص و تحریف شده انتشار یافته است. نکته بعد، طرح این سخنان در جلسه خصوصی است که هم اکنون به اطلاع عموم رسیده و در پایان اظهارنظر این مقام درباره این دست اقدامات است که «بازی» خوانده شده و بازیچه آن، «منافع ملی» خوانده شده است.

شاید این برداشتِ زیادی از سخنان عراقچی باشد؛ اما اگر بدانیم با تکیه بر فایلی که آغاز و پایان آن معلوم نیست و از گفت و شنود این مقام در جمعی در مدرسه معصومیه ـ از زیرمجموعه‌های حوزه علمیه قم ـ ضبط شده، جنجالی به راه افتاده که در آن برخی به قیمت ضربه زدن به منافع ملی، فرصت بهره برداری جناحی را مغتنم شمرده‌اند، آنگاه شرایط تغییر خواهد کرد.

از این روی می‌گوییم بهره‌برداری جناحی که می‌بینیم خود عراقچی، در حالی که اذعان دارد فایل صوتی ساختگی نیست، ولی هیچ کدام از ادعاهای مطرح درباره سخنانش را نمی پذیرد، چراکه می‌گوید این سخنان گزینش شده‌اند و تحریف درباره‌شان صورت گرفته است.

با توافق ژنو حالا حالاها باید در کشور خودمان ببازیم!حرف آقای معاون را قبول ندارند؛ الا این قسمتش را!

این در حالی است که هنوز برخی روی آن فایل صوتی مانور می‌دهند و با بی‌اخلاقی تمام، این گونه به اذهان متبادر می‌کنند که سخنان عراقچی را باور ندارند، مگر آن قسمت‌هایی که با نام اعتراف از آن یاد می‌کنند؛ بدین ترتیب ثابت می‌کنند که اعتراض این عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان به پخش ناقص و تحریف شده سخنانش بی‌دلیل نبوده است!

درست مثل آنکه چشم و گوشمان را ببندیم و خوشحال از اینکه امتیاز و آتو گرفته‌ایم، راضی به پذیرش واقعیت نباشیم و مثل آن حکایت بخواهیم با تکیه بر «لا تقربوا الصلواه» *، از کتاب خدا شاهدی برای دوری جستن از نماز بیاوریم؛ غافل از آنکه شاید پس از آن «و انتم سکاری» آمده و معنا را دیگرگون کند.

اینجاست که بحث از دایره بهره‌برداری جناحی و دور شدن از منافع ملی فرا‌تر رفته و زیاده روی نیست که بگوییم اخلاقیات را هم درنوردیده است که اگر غیر از آن بود، باید با اظهار نظر عراقچی به آن پایان داده می‌شد، نه اینکه همچنان ادامه بیابد؛ پایان داده می‌شد، چون عضو تیمی که با نام «ایران» در مذاکرات حاضر می‌شود، می‌گوید سخنانش تحریف شده و این تحریف بازی با منافع ملی است.

گویی جدای آنکه باید به موازات مذاکرات با ۵+۱، در تهران هم مذاکراتی برای رسیدن به وفاق ملی و همصدایی در عرصه های‌ جهانی دایر کرد، بلکه باید مشق اخلاق نمود و آموخت که نمی‌توان بخشی از سخنان یک فرد را پذیرفت و بخشی دیگر را نه؛ قسمتی را اعتراف نامید و قسمتی دیگر را به هیچ انگاشت و... .

شاید تنها در این صورت بتوان از رقم خوردن باخت‌های بعدی پیرامون توافق ژنو جلوگیری کرد.


* یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَقْرَبُواْ الصَّلاَةَ وَأَنتُمْ سُکَارَی: ای کسانی که ایمان آورده اید! در حال مستی به نماز نزدیک نشوید. ابتدای آیه ۴۳سوره مبارکه نسا.

منبع: تابناک
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۶۱
غیر قابل انتشار: ۲۳
اردشیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
49
968
شما برای طیفی از مخالفهای دولت دارین صحبتهای اخلاقی و قرآنی میکنین که انگار متوجه نیستین این مخالف ها هیچ باور و هیچ اعتقاد و هیچ ایمانی ندارند و همه چیزشان دروغ و فریب و هیاهو و تهمت و در عین حال چشم پوشی از نارسایی و مشکلات دوستان خودشان است...اصلا شما در این روزنامه وطن امروز در زمان دولت قبل با آنهمه فساد و رانت و اختلاس که صدای همه نهادها رو دراورد چیزی بعنوان انتقاد دیدید.!! یا فقط تملق و چاپلوسی و سرکوب مخالفان دولت قبل. بود... یا برخی از نمایندگان که به پابوس رئیس دولت قبل میرفتند و تمام تحقیرهای او نسبت به جایگاه مجلس را ندیده میگرفتند و الان شمشیر از رو بسته و حتی برای کراوات زدن یک نفر در کنار روحانی هیاهو بپا میکنن!!.نمیدانم تا کی میخواهید بفهمید اینها مخالف واقعی اگاه و متخصص نیستن و دلیل و برهان و منطق نمیدانند...فقط دشمن هستند و برای رسیدن به دوران خوش گذشته خود از هیچ کاری روی گردان نیستند...پس معلم اخلاق انها نشوید که انها خدای اخلاق را نمیشناسند چه رسد به خود اخلاق
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
من نمیدونم این مهدی افراز کیه چیکارس و چرا یک دیپلمات برجسته در حد اقای عراقچی پاسخ چنین افرادی را بده؟
محسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
دورغگو تویی و کسانی که نسبت دروغ به آدم های دیگر میدهید؟
چه مدرکی برای دروغگویی یک رئیس جکهور تابحال ارائه کردی که اینطور داری حرف میزنی؟
مدرک داری رو کن و گرنه خاک بردهان تو .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
شما که ایمان دارید برای مردم تا بحال چه کردید؟

88 و 78 به راه انداختید کم نبود
کرسنت و فساد ملیاردی و رانت خاواری و..
کم نبود حالا دنبال هوچی گری هستید.
ناشناس
| GERMANY |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
از قراری شما خاوری و رو با کرسنت و 88 قاطی کردی !

همه اینها رو که بشماری به 20 میلیارد دلار نمیرسه، شما یه سوال از رئیس پاکترین دولت تاریخ ایران یعنی محمود خان بپرس ببین با 700 میلیارد دلار چیکار کرده!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
به گفته پایگاه تحلیلی خبر اقای مهدی افراز مسول برگزار کننده نسشت طلاب مدرسه معصومیه قم ویک طلبه بسیجی هستند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
احسنت بر شما جناب اردشیر با پاسخ زیبایتان
اردشیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
این آقا محسن ما انگار بدجور تحت تاثیر ادبیات رئیس جمهور قبلی قرار گرفته که ایشون روز روشن میان چشم چند میلیون آدم از تلویزیون ادعای رشد بالای اقتصادی و پاکترین دولت عالم بشریت و قدرت جهانی ایران میکرد و اگر کسی مخالف بود میگفت نذار بگم بگم...!! خاک بر دهان من یا خاک بر چشمان کسی که در دوره پاکترین و راستگوترین دولت عالم نه ادعای هاله نور دید و نه زنجانی و نه مه افرید و نه مرتضوی و نه اختلاسها و پاداشهای چند ده میلیونی به مدیران را که اوازه اش گوش فلک را کر کرد...حالا 16 میلیارد برداشت از خزانه دولت بنفع دانشگاه غیر قانونی بماند که اگر قوه قضایه نجنبیده بود اونم رفته جزو مفاخر دولت قبل.!! با این چشم پوشی از واقعیتها خوش باشی آقا محسن 
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
به قول احمد شاملو:

سخت است فهماندن چیزی به کسی که
برای نفهمیدن آن پول می گیرد.
حکيم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
آقاي ناشناسي که نگران 88 و کرسنت هستي
حتماً جنابعالي در دولت عدالت گذشته مشمول يکي از صدها موضوع ميلياردي بودي که اينطور برايش گرببان پاره ميکني؟ نه! فساد ميلياردي منظورت خداي نکرده دولتي از جنس مردم است؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
این صغری و کبری واسه چیه ؟؟
عراقچی با زبون فارسی فصیح میگه رئیس جمهور اشتباه کرد !
حالا دیگه حرفتون چیه ؟؟؟
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
آقاي محسن و ناشناس . مدرك بزرگ تر از وضعيت فعلي اقتصادي و سياسي اين مملكت . نكنه ميخواهيد منكر بشويد و بگيد مربوط به همين يكسال رياست جمهوري جديد است . از اختلاس 3000 ميلياري كه منافع ملت به علت سيستم غلط ورانت دولت پاك قبلي به چپاول يرد تا بي تدبيري دولت و به چالش كشاندن مملكت و تحريم ملت و نون گذاشتن سر سفره تاجران اين تحريمها ... راستي كجاست آن ليست بلند بالايي كه در جيب بود ؟ هنوز ليست در جيبش است كوش مدارك آن اتهامات كه به اين آن ميزد آيا خبر داري معاونش كجاس و يا رئس محترم دفترش ....افتضاح مراسم هوگو چاوز كه يادت هست ؟ از ناپخته بودن حرفها و ادبياتش هم بگويم آن هاله نور يادت كه هست ... يا آب را بريز همونجا كه ميسوزه ....داستان مرتضوي و طفره رفتن از حكم ديوان عدالت اداري چطور. رشد منفي 5/5 درصدي كه در تاريخ اقتصادي كشور با درآمد بيش از 700 ميلياردي فراموش نشود .. كابوس هشت ساله دولت قبل هرگز از خاطره اين ملت فراموش نميشود . وسلام
دوستدار دولت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
آقای عراقچی ، آقای ظریف ، آقای روحانی تلاشتان مستمر ومثمر ثمر انشاءالله .
آرزوی ملت ایران توفیق شما در ایجاد آرامش برای رشد وشکوفائی علمی واقتصادی ایران وایرانیان است .
مجید
|
GERMANY
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
23
466
این جمله واقعا معنی دار است:

"بازی با منافع ملی تا کجا ادامه خواهد یافت."

کافی است به دیگر بازیگرانی که به دنبال بر هم زدن توافق ژنو هستند بنگرید،

آقای رسایی از فرصت سوال از زنگنه استفاده می کند و به تمسخر رئیس جمهور و تحقیر توافق ژنو می پردازد. در حالی که موضوع سوال از زنگنه اساسا چیز دیگری است.

ظاهرا اینطور به نظر می رسد که عده ای حاضر هستند حتی اسرار نظام و کشور را را که جنبه ای محرمانه دارد ، را دستاویز بازی های سیاسی نا جوانمردانه خود قرار دهند!

آقای ظریف!
آقای عراقچی!

اینها که از شما می خواهند در مورد توافق ژنو به آنها اطلاعات بدهید، نه به دنبال کمک کردند هستند و نه به دنبال این که توافق بهتری شکل بگبرد. اینها فقط به دنبال آتو گرفتن و تبلیغ علیه دولت و تیم مذاکره کنند هستند.

این ها یک بار در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس بخشی از توافق محرمانه را افشا کردند، و این از افشای ناقص سخنان عراقچی آن هم در جلسه ای که مثلا قرار بود خصوصی باشد.

این اقدامات من را به یاد مناظرات انتخابات 92 انداخت که در آن رضایی و ولایتی تاکید داشتند ، که گروهی در دولت سابق توافقات لاریجانی و ولایتی را بر هم زده اند.

پس بدانید که اینها نه از محتوی توافق نگرانند و نه نگران منافع ملی ایران. این ها فقط می خواهند :

" توافقی صورت نگیرد، مگر اینکه توسط افراد هم فکر آنان!"

پس بی دلیل وقت خود را صرف قانع کردن این گروه در مورد توافقات نکنید.

دست خدا به همراهتان، اعتماد مردم بدرقه راهتان.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها!

ضمن اینکه شما با مردم صادق باش نیزا به روشنگری نیست!

اگه چیز درگوشی نیست پس معنی این همه مخفی کاری چیست؟
مگر مردم نامحرم هستند که اینگونه باهشون رفتار میکنید؟
مردم رای ندادن که شما ها نامحرم بنامیدشان!!
ناشناس
| GERMANY |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها!

آره ناشناس 23:50

ولی سیاست که "خاله زنک بازی" نیست!
که همه همه چیز را بدانند!

صحبت منافه ملی یک کشور به بزرگی ایران در میان است.

لطفا از این حرف های شعاری هم نزنید که "مگر ملت محرم نیست"

چرا اتفاقا ملت محرم است، اما انتشار اخبار محرمانه یعنی همه از جمله دوست و دشمن آنرا می شنود.

و مثلا کسانی که نانشان از تحریم ایران در میاید، نگران این می شوند که مبادا نانشان کم چرب شود!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
آقای ناشناس
مگر آن موقع که اینها تحریم ها را کاغذ پاره خواندند و شد آنچه که نباید میشد و مردم را به این گرفتاری دچار کردند مردم محرم نبودند ؟
مگر مشروح مذاکرات آقای جلیلی یا لاریجانی پخش عمومی شد که این هم بشود
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
28
328
اون وقت میگن چرا 9 دی رو توقیف کردند این جور رسانه ها حقشونه این وطن امروز هم باید توقیف بشه مگر با این دروغ ها کشورو به اشوب میکشه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
صرف نظز از اینکه چی نوشته اینکه هر چی باب میل ما نیست رو بخوایم بلوکه کنیم هیچی دیگه چیزی که الان کشور ما بهش مبتلا شده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
اگه این تیتر در زمان دولت قبل در یک روزنامه اصلاح طلب به چاپ میرسید قطعا توقیف و دادگاهی میشد.اوازه ان هم سر از مجلس و جلسه های قوه قضایه درمیاورد.چرا دولت بهایی به این یاوه گویی نمیدهد؟؟؟چون میدانند خوانندهای ان افرادی کمی از جامعه را تشکیل میدهند
محمد
|
MALAYSIA
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
19
258
اگر الان احمدی نژاد بود قاطعانه منتقدین را با خاک یکسان می کرد. متاسفم که عده ای با یک درصد آرای مردم تهران 15 میلیونی شده اند به اصطلاح نماینده و می خواهند مملکت را نابود کنند و تاسف بار تر اینکه کسی به انها چیزی نمی گوید.
پاسخ ها
محمد حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
تاسف را باید برای اونهایی خورد که نیامدن پای صندوق رای و فکر کردن شاخ قول را شکوندن و رای ندادن اونها باعث شد مجلس به این وضعیت بیفتد
مجتبی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
اتفاقا اونا همچین چیزی میخوان که دولت شروع کنه به اعتراض و کشور رو دوباره متشنج کنند و آقای روحانی رو متهم به فتنه گری و حمایت از فتنه گر ها بکنند شواهد هم همچین چیزی نشون میدند. قضیه اوین و ....
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
الان اگه برنامه موشکی ایران به درخواست احمدی نژاد متوقف می شد این سایتها می پردین تکه تکه اش می کردن اما حالا چی....
دادا تا حالا چند تا قسط رو دادن؟
نتیجه این همکاری ها این شد که سفیر ما در سازمان ملل رو راه ندادن؛قطعنامه علیه ما صادر کردن و هزار تا کار دیگه ....
ایکاش طرفدارای دولت یکم انصاف داشتن؛البته نه خیلی فقط یکم....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
تهرانی ها نباید از انتخابات مجلس قهر کنند. بیشتر نمایندگان مشکل ساز از تهران هستند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
دوست من جناب روحانی با 300 هزارتا رای شد رئیس جمهور وگرنه میرفت مرحله دومو معلوم نبود چی میشد ..
امیر هوشنگ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
10
176
برای مخالفین و موافقین دولت متاسفم واقعا از سیاستمداران آمریکایی و اروپایی یاد بگیرد که چگونه منافع ملی خود را در عین دیدگاه حزبی فدا نمی کنن برای همه شما ارکان قدت کشور متاسفم؟؟؟؟؟؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
ارکان قدرت کشور؟ چرا قاطی میکنی یکم خودتو کنترل کن خیلی زود احساسی میشی
یک ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
200
29
من با تخریب و جناحی بازی مخالفم اما تیم مذاکره کننده راست وحسینی بیاد جواب بده. اگر واقعا تو مذاکرات نباختیم دلیلی نداره پنهان کاری کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
چی رو توضیح بده؟
من مثال دکتر ظریف رو براتون میگم:
انسان وقتیکه به دنیا می‌آید، حق نفس کشیدن دارد. کسی در این دنیا این حق را به او نداده اما ممکن است دیگرانی بخواهند این حق را از او بگیرند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
مشکل تندروهای دو طرف یعنی ایرا ن و امریکا است که نمی خواند این مذاکرات به نتیجه برسد .
ICDET
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
چرا.دلایل زیادی برای پنهان کاری هست.البته به صورت غیر عامیانه بهش میگن حفظ اسرار حکومتی و دولتی.اگه واقعا مطالعه داشته باشین و کمی به سیاست اشنایی داشته باشین فهم دلیلش اصلا مشکل نیست.در هیچ جای دنیا نمیان اسناد و مسایل محرمانه رو در بین مردم و روز نامه ها و تلویزیون جار فریاد بزنن.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
ایرانی عزیز پنهان کاری کجا بود همه چیز روشنه همین متنی که دست ایرانی ها است بقیه دنیاهم دارن این القای بسیاری از این وطن فروش هاست که میخوان سوء استفاده سیاسی ببرن و به مردم تلقین کنن دولت برآمده از رای مردم و مورد تایید رهبری خیانت کاره مگرنه همه چیز واضح است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
150
36
فایل صوتی را تکذیب نکرده گفته ناقصه. در واقع تلویحا پذیرفته فایل را.
من موافق بی اخلاقی در لانتشار این فایل نیستم اما دوست ندارم چشمم را روی واقعیت هم ببندم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
نباید وارد بازی افراطیون شوید.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
به آیه 43 سوره مبارکه نساء که در نوشتار بالا آمده است دقت فرمایید تا متوجه شوید وقتی گفتاری ناقص منتشر شود تا چه اندازه معنی را عوض می کند تا حدی که باید آن را فراتر و بدتر از تحریف دانست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
رئيس جمهور آنقدر شجاعت دارد که اگر اشتباه کرد بپذيرد و معذرت خواهي کند و مثل قبلي ها بي کفايتشان را به گردن رهبري ئو امام زمان (عج) نيندازد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
10
116
اگر كار اين گروه( مخالف توافق ‍ژنو) از روي دلسوزي براي كشور و ملت بود در كارهاي صورت گرفته در دولت قبلي اين اندازه سكوت و سرشان را مثل كبك در برف فرو نمي بردندعملكرد انها سنگ انداختن زير پاي دولت از روي كينه و انتقام از انتخابات گذشته است نه نگران منافع ملي هستند ونه كمك و همكاري با دولت منتخب ملت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
11
89
باید دستی برتر این بچه های شرور را ساکت کندو به آنها قاطعانه بگوید که شما نباید خرابکاری کنید و نظم را برقرار کنید والا این مملکت روی خوش نخواهد دید.
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
13
110
به خدا اینها حاضر هستن اقتصاد کشور ورشکسته بشه مردم بیچاره بشن فقط برای اینکه ثابت کنن که دولت روحانی توانایی عبور از بحران رو نداره اما کور خوندن مردم این داره و دسته رو خوب می شناسن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
7
58
الحمدالله الذی جعل اعداینا من الحمقا امام سجاد{ع}
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
9
88
شما از کسانی دارین انتقاد میکنید که خودشون در بی اخلاقی شاهکار و استادی ماهر هستند.
ولی باید جواب این افراد رو هم داد سکوت نباید کرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
10
78
اصلا چرا آقای عراقچی باید همچین اظهارنطری بکنه و آتو بده دست اینا
مهرداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
10
81
هرچند آقای عراقچی انسان خوب وسیاستمداری است ولی همکاری ایشان با تیم جلیلی واصولگرا بودنشان احتمال چنین خبطی رو از طرف ایشان بعید نمی دونم . ثانیا چه لزومی داره که باید به این جماعتی که روز خدا رو منکر می شوند ومی گویند شب است . پاسخ داد؟ اینا چند درصد این جامعه رو تشکیل می دهند؟ این جماعت به کمتراز سقوط این دولت قانع نیستند اون وقت انتظار داری حرفهای شما رو هرچند درست رو باور کنند وبرای شما احسنت وبارک الله بگند؟ این قوم آنچنان سیاه دل هستند که اگر روحانی با ید بیضا هم ظاهر شود ومعجزه بیاورد را هم باور ندارند. پس توصیه میکنم اعضای تیم مذاکره به جای دوره گردی وپاسخ به این وآن . ذهن خود رو متمرکز روی بقیه مذاکرات کنند تا این چند ماه هم به خوبی سپری بشه ونتایج نهایی مذاکرات که همان برچیده شدن همه تحریم ها و کم شدن فشار ازروی این مردم ستم دیده است حاصل شود.وروسیاهی به کلاغ بماند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
آقای عراقچی حزبی و سیاسی نیست صرفا یک دیپلمات کارکشته هست مثل دکتر ظریف
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
10
90
وقتی گروههایی چنین مغرضانه مصالح ملی را به بازی میگیرند ؛ مشخص است که وقتی از "حق ملت" صحبت میکنند نیز منظور ومراد واقعی شان "سود شخصی ایشان" است و لاغیر ..
سوال: چرا آنموقع که بهبدیهی ترین حق ملت یعنی حق حیات شان؛ با تولید بنزین های آلوده پتروشیمی تجاوز شد ؛ از "حق مردم"سحن نگفتید؟؟وهزاران چرای دیگر..
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
عالی
ره گذر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
6
5
وضعیت حظرات مصداق مثل معروف است که دختر بمادرش نگاه میکند و الک میکند توقع زیادی از این قماش نباید داشت. اردشیر و مجید جان کلام گفتند مرحبا .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
3
17
خدا بيامرزه فردوسي بزرگمرد فرهنگ ايرانيان رو كه گفت :
خرد گر سخن برگزیند همی / همان را گزیند که بیند همی

ملت ما در گذشته خيلي چيزها شنيدن كه متاسفانه برعكسش رو ديدن...!!
ديگه مردم اونقد شعورشون رفته بالا كه حتي يك دانش آموز ابتدايي هم ميفهمه كه كي راست ميگه كي دروغ !!
جامعه اي كه بزرگانش بفكر آتو گرفتن از همديگه هستن اونم واسه يك لقمه نون بيشتر..خدا به بچه ها و كوچيكا و نسل آينده اين جامعه رحم كنه ..
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
1
7
وقتی جلوی انتقاد گرفته بشه و منتقد محکوم به سکوت این شرایط طبیعی هستش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
19
5
درود بر عراقچی
با یک چند نشون رو زد واقعا از ظریف هم ظریفتره
۱- اعلام کرد تیم مذاکره کننده راه اشتباهی میروند
۲- من به عنوان عضو مخالف روند ومطلعم وحرفم را زدم
۳- آثار سوء آن به من مربوط نیست
۴- فایل را هم برای در امان ماندن از فشار دولت تکذیب ویا ناقص اعلام میکنم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
8
4
ماستمالی تاکجا؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
3
8
پروردگارا هیچ کسی را دشمن شاد نکن.
دکتر مهدوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
5
19
آقای عراقچی! با احترام به شما
متاسفانه جنابعالی ارث بدی از دولت قبل دارید و آن زیاده گویی است.
کاش کمتر صحبت میکردید و این قدر تیم مذاکره کننده رو به زحمت نمی‌انداختید.
بانو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
5
16
نمیشه آقایون لطف کنند و حالا که قراره مسایل علنی نباشه، تا اطلاع ثانوی تو هیچ جلسه ی خصوصی شرکت نکنند؟ اونم اونجور جاها؟ به اندازه ی کافی دولت در فشار هست. پس لطفا آقایون غضنفر بازی درنیارن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
5
5
اگرمنافع ملی بود انتشار نمی دادند بایدازدولت حمایت کرد.
داداشی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
7
9
دولتی که در برابر افراطیون منفعلانه موضع گیری می کند این رفتارها طبیعی است
محمود فروغی لاهیجانی
|
UNITED STATES
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
4
6
این توافق را از چه کسی پنهان میکنند ؟ آمریکا یا مردم ایران ؟ آمریکا که خودش یک طرفه قضیه است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
6
7
به نظر من اصلا مهم نیست این عده اغواگر چی مگن ولی واقیعیت اینکه امریکای ها هر روز بهانه جدیدی در می ارن ودولت اقای روحانی به جای سرو سامان دادن اوضاع داره تو حاشیه می ره واین چیزی که این عده که از بی نظمی اقتصادی ونبود نظارت کمال سو استفاده رو میکنن نمی خوان قطار دولت تو ربل پیشرفت باشه مردم هم که می بینن دولت به جای حل مشکلات معیشتی به حاشیه روی اورده از دولت روی برگردان میشن حتما اقای روحانی باید مراقب این موضوع باشه و اجازه نده این هجو گرها و کاسبان تحریم دولت رو به حاشیه وسطح نگری ببره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
44
9
درود بر احمدی نژاد
ناشناس
|
SAUDI ARABIA
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
5
5
موضوع به نظر بنده اصل پذیرفتن صخبت آقای عراقچی در جمع خصوصی بزرگترین اشتباه ایشان است اگر قرار است درجمع خصوصی صخبت شود خوب به مردم بگویید یا به مجلس بگویید خداقل اگر منافع ملی خفظ نشد معلوم است
سلیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
6
6
وجدان داشته باشید. انصافا دوباره گوش کنید کجاش صدا قطع شده؟ جمله خداوکیلی آمریکایی ها از همان اول هم گفته بودن که حق غنی سازی رو به رسمیت نمیشناست و کلمات قبل و بعدش ساختگیه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
8
8
در این قضیه مقصر اصلی آقای عراق چی است. والسلام
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
6
14
عزيزان! آقاي بذر پاش كه دردانه دولت قبل بود بايد در اين موقع بابت از دست دادن رانتهاي قبلي دلخور و عصباني باشد و به در و ديوار گير بدهد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
11
6
گر این حرف را زده باید عزل بشه این خواست چهل میلیون ایرانی است
کامبیز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
2
7
نکنه این هم بهانه ای است برای فراموش کردن موقت گرانی، تورم، حذف زیرآبی یارانه و ... و ملت هم حسابی رفتن سرکار از این بازی وسطی که حالا توپ تو زمین کیه؟
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
6
10
یعنی تا این حد...!!!!!! من باورم نمیشه مخالفین مردم تا این حد خودشون رو پایین آورده باشند که از این حربه ها استفاده کنند. یادمه برای محکوم کردن منافقین می گفتند :"که این جماعت اعتقاد دارند که هدف وسیله رو توجیه می کنه . ولی اسلام مخالف با این تفکر می باشد" . ولی می بینیم که خود اینچنین رفتار می کنند.
ناصر هشترودی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
6
21
کسی که 28 سالگی و بدلیل پارتی بازی مدیرعامل سایپا
میشود بخاطر قدرت طلبی ... هم میگوید
دشتی
|
SOUTH AFRICA
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
7
8
اول آقای عراقچی که یک دیپلمات هستند باید بسیار سنجیده تر صحبت کنند و مصالح مهم کشور را در هیچ جمع خصوصی مطرح نفرمایند چون در کشور ما فعلا چیزی بنام حریم خصوصی وجود ندارد و الا صحبتهای ایشان ضبط نمیشد یعنی کسانی را که ایشان به حساب خودشان دایره خودی و محرم میدانستند کلا نامحرم از کار در آمدند . ثانیا هر چند مثل معروف میگوید جواب ابل... خاموشی است ولی حتما و حتما باید روشنگری کرد تا اذهان عمومی روشن شود . ثالثا این جماعت هر چند ظاهری اسلامی شاید داشته باشند ولی کافیست به رفتار ، گفتار و منش دو نمایند ه شان یعنی رسایی و حسینیان نگاه کنید تا کل این جماعت را بشناسید ،... از ... چه انتظاری دارید هیچ جز فتنه تخریب تهدید تصفیه خونین تهمت افترا دزدی .....، از انتخاب بابت روشنگری سپاسگزارم و این سنت حسنه را سر لوحه قرار دهند چون توطئه های روزمره ایشان فقط با افشاگری و بروز بودن و شدن مردم خنثی میشود .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
7
12
مخالفين توافق اگر توانايي تحليل شرايط كشور داري را داشتند
امروز اوضاع و احوال اقتصاد و سياست اين نبود پس توقع
نابجايي است كه حتي درك انها به اندازه عموم باشد انتخاب
روحاني حاصل تحليل شعور اجتماعي براي گريز از منجلابي
بود كه دنيا را به اندازه محفل خود كوچك مي پنداشتند
نباتلخ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
3
9
چه طوره که خود جناب عراقچی و همکارانشان فایل کامل صوتی و یا مکتوب جلسه را منتشر کنند!
به نظرم بهترین راه کرسی آزاد اندیشی و مناظره زنده در صدا و سیما بین مخالفان و موافقان است تا مردم خود تشخیص دهند حقیقت را...بهتر است به مردم و فهمشان اطمینان کنیم
ابراهیم
|
UNITED STATES
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
6
22
انتخاب عزیز ؛ هرکس که خواب است می توان او را بیدار نمود . اما کسی که خود را به خواب زده ، هیچکس و هیچ چیز نمی تواند او را بیدار کند. دلیل و برهان آوردن برای جماعتی که خود را به خواب زده اند آب در هاون کوبیدن است و بس !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
2
3
چی میگین؟
نظرات بینندگان