arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
در گفت‌وگو با گاردين

دژاگه: آنچه از ايران مي‌ شنويد با واقعيت فرق دارد

هافبک تيم ملي فوتبال ايران تاکيد کرد فقط براي فوتبال بازي کردن به ايران آمده و کاري به بقيه مسايل ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


هافبک تيم ملي فوتبال ايران تاکيد کرد فقط براي فوتبال بازي کردن به ايران آمده و کاري به بقيه مسايل ندارد.
 

فولام اکنون با 30 امتياز در رده هجدهم جدول رده بندي ليگ برتر انگليس قرار گرفته و تنها چهار ديدار براي ماندن در سطح نخست فوتبال انگليس فرصت دارد.

اين تيم در اين فصل سه بار سرمربي خود را تغيير داده و در حال حاضر فليکس ماگات آلماني هدايت اين تيم را به دست دارد. در مدتي که او سرمربي سپيدهاي لندن بوده، فولام نتيجه‌هاي خوبي گرفته و به باقي ماندن در ليگ برتر اميدوارتر شده است.

اشکان دژاگه که پيشينه کار کردن زير نظر ماگات را در ولفسبورگ آلمان نيز در کارنامه دارد در اين مورد گفت:‌ پيشتر سابقه حضور در چنين شرايطي را داشتم. ما شرايط خوبي نداشتيم و فراموش کرده بوديم که چطور بايد به پيروزي برسيم اما اکنون بار ديگر موفق شديم به مسير پيروزي بازگرديم. فليکس اين کار را انجام داد.

چهار ديدار پاياني فولام مقابل تيم‌هاي تاتنهام، هال سيتي، استوک سيتي و کريستال پالاس است. پس از مارتين يول و رنه مولنستين که هدايت فولام را به دست داشتند، اکنون نوبت به ماگات رسيده تا با شرايط خوبي که براي تيم ايجاد کرده در نگه داشتن اين تيم در ليگ برتر موفق عمل کند.

دژاگه در اين خصوص هم گفت: پس از آنکه دو ديدار پاياني‌مان را با پيروزي پشت سر گذاشتيم، اعتماد به نفس بالايي کسب کرديم. فولام بايد در ليگ برتر انگليس بازي کند و ماگات هم مربي‌اي است که مي‌تواند تيم را به اين خواسته برساند. او يک انتخاب خوب براي فولام بود. او در آلمان نام بزرگي است. يک مربي که با ولفسبورگ و بايرن مونيخ موفق شده عناوين قهرماني را به دست آورد. او يک مربي پر آوازه است. ماگات توانايي اين را دارد که به بازيکنانش آرامش بدهد و آنها را روي بازي‌هاي تيم متمرکز کند. مي‌داند چه زماني بايد خيلي سخت تمرين کرد و چه وقت بايد استراحت کرد. او توازن لازم براي انجام همه اين کارها را مي‌داند. مهم است که شخصي پيشتر در چنين شرايطي قرار گرفته و تجربه حضور در آن را داشته باشد.

دژاگه افزود: در ولفسبورگ که بودم در روز پاياني ليگ بايد در ديدار پاياني‌مان به پيروزي مي‌رسيديم تا براي ادامه حضور در بوندسليگا مجبور به انجام ديدار پلي آف نشويم. ماگات خيلي با ما حرف زد. به ما اطمينان داد و کارهايي که به عهده‌مان بود را گوشزد کرد. سخت‌ترين چيزي که در آن زمان وجود داشت فشاري بود که به همه ما وارد مي‌آمد. او همه چيز را در با صحبت‌هايي که با ما داشت حل کرد. فليکس پيش از رويارويي با نورويچج هم همين کار را انجام داد. پس از آن ديدار بود که ما خودمان را بيشتر باور کرديم. ما فصل گذشته در خانه تاتنهام به پيروزي رسيديم و اکنون نيز شانس گرفتن سه امتياز از اين ديدار را داريم.

دژاگه در تيم ملي زير 21 ساله‌هاي آلمان بازي کرده و موفق شده عنوان قهرماني اروپا را نيز کسب کند. او چندي بعد با آسيب ديدگي روبه‌رو شد و کمي افت کرد تا برخي بازيکنان جوان جاي او را بگيرند.

هافبک تيم ملي فوتبال ايران در اين زمينه گفت: آلمان بازيکنان زيادي مي‌سازد که به تيم‌ها تزريق مي‌شوند. يک نسل جديد. اين موضوع شرايط را براي من سخت کرد. البته همواره اين شانس را داشتم که بتوانم براي ايران به ميدان بروم. والدين من ايراني هستند. همسرم نيز يک ايراني بوده اما در آلمان رشد کرده است. همه در اين مورد حرف زديم و در نهايت به نداي قلبم گوش کردم. من در تهران متولد شدم و اقوام زيادي در آنجا دارم. همواره ايران و آلمان را کشورهاي خودم مي‌دانم اما از اينکه براي ايران به ميدان مي‌روم به خودم مي‌بالم. يک کشور زيبا که مردمش فوتبال را دوست دارند.

برخي از دوستانم از من مي‌پرسند ايران چگونه کشوري است. همواره در پاسخ مي‌گويم يک کشور زيبا با مردمي خوب. در مورد ساير چيزها نمي‌خواهم حرفي بزنم. من به آنجا رفتم که فوتبال بازي کنم، اقوامم را ببينم و براي کشورم به ميدان بروم. اين تمام چيزي است که مي‌دانم. من افتخار مي‌کنم که براي ايران بازي مي‌کنم اما برخي‌ها هم هستند که دوست دارند بيشتر به مسايل منفي توجه کنند. به چيزهايي که در خبرها گفته مي‌شود. به همين دليل است که آنها کمي از حضور در ايران مي‌ترسند. تنها چيزي که در اين زمينه مي‌توانم بگويم اين است که مردم ايران خيلي خوب هستند. ايران کشورم است.

نظرات بینندگان