arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۸ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳

تیری که"قندشیرین"به چشمتان می‌فشاند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیماران دیابتی بعد از طی 5 الی 10 سال در معرض خطر نابینایی و کم بینایی قرار دارند که بعد از گذشت 20 سال این افراد عوارض چشمی پیدا می‌کنند.
 

هرمز شمس متخصص چشم گفت: بیماری دیابت در افراد بعد از گذشت چند سال می‌تواند منجر به دیس کنیای شبکیه یا کم رسایی خون به شبکیه شود در نتیجه باعث تشکیل عروق جدید شده و در نهایت این عروق خونریزی می‌کنند.

وی ادامه داد: "خونریزی شبکیه" باعث کاهش شدید دید در فرد می‌شود برای جلوگیری از تشکیل عروق جدید یا از بین بردن این عروق باید قسمتی از شبکیه توسط پزشک متخصص با لیزر از بین برود تا به قسمت باقی مانده از شبکیه خون به اندازه کافی برسد علاوه بر خونریزی گاهی اوقات در بیماران دیابتی تورمی در انتهای چشم ایجاد می‌شود که ناحیه مکولا یا مرکزی دید است این تورم در اثر عبور مایع از عروق غیرطبیعی بوده و باز هم منجر به کاهش دید فرد می‌شود که برای درمان پزشکان به همراه لیزر موادی تزریق می‌کنند تا دید فرد بهبود یابد.

وی گفت: اکثر بیماران دیابتی بعد از  طی 5 الی 10 سال در معرض خطر نابینایی و کم بینایی قرار دارند که بعد از گذشت 20 سال این افراد عوارض چشمی پیدا می‌کنند. همچنین بیماران قلبی و افرادی که فشار خون بالایی دارند در معرض خطر بیماری‌های کلیوی و چشمی قرار دارند.

برچسب ها: تیر ، قندشیرین ، چشم ، می‌فشاند
نظرات بینندگان