arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۸ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳

باهنر: مسير مرحله اول هدفمندي يارانه ها بايد اصلاح شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌مرحله نخست هدفمندی یارانه ها به صورت ناقص طی شد و سهم بخش تولید تعلق نگرفت بنابراین باید مسیر مرحله دوم اصلاح شود.

محمدرضا باهنر در ادامه برنامه نگاه یک شبکه یک سیما گفت: در حالیکه حجم پرداخت نقدی بیش ازمنابع حاصل از هدفمندی بود و هر ماه 700 تا 800 میلیارد تومان کسری دارد بخش تولید هم دچار مشکلات زیادی شد که رشد بیکاری و رکود اقتصادی از مهم ترین چالش های آن است.

وی افزود: ‌برای همه استانها منابع بودجه عمرانی که پرداخت می شود خیلی کمتر از توزیع یارانه نقدی بوده است.

باهنر گفت: برای نمونه در استان کرمان در مقابل 400 میلیارد تومان بودجه عمرانی، ملی و استانی در سال گذشته 1500 میلیارد تومان یارانه نقدی توزیع شده است.

وی افزود: این در حالی است که کارهای عمرانی علاوه بر ایجاد رفاه می تواند به ایجاد اشتغال و فعال شدن بنگاههای اقتصادی هم کمک کند.

باهنر گفت: دولت برای تعدیل باید هزینه ها را کاهش دهد یا درآمدها را بیشتر کند یا تفاوت درآمد و توزیع یارانه نقدی را از بانک مرکزی استقراض کند که به شدت تورم زاست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید کسری یارانه نقدی که به ده هزار میلیارد تومان در سال می رسد جبران شود و امروزه برای خانوارهای ایرانی ایجاد اشتغال برای فرزندان بسیار مهم تر و ارزشمند تر از توزیع 45 هزار تومان یارانه نقدی است.

وی گفت: ما به دولت هم اجازه دادیم که اصلاح قیمت ها را در مدت 5 سال طی کند و باید به جایی برسیم که بهره وری منابع نیز افزایش یابد.
نظرات بینندگان