arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۹ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳

موحدی کرمانی:صادر نشدن ویزا برای نماینده ایران بار دیگر دشمنی آمریکا را آشکار کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 امام جمعه موقت تهران با اشاره به صادر نشدن روادید از سوی واشنگتن برای نماینده کشورمان در سازمان ملل، این اقدام را نشانه استمرار دشمنی آمریکا با مردم کشورهای اسلامی دانست .
 

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی شنبه شب در حاشیه آیین غبار روبی حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) در شیراز با اشاره به اینکه سازمان ملل ملک خصوصی آمریکا نیست بلکه متعلق به تمام کشورهای عضو می باشد، این عمل امریکا را وقیحانه خواند و به شدت از آن انتقاد کرد.

وی گفت: این اقدام امریکا در عین حال به نفع مردم کشور ما و دیگر ملتهای اسلامی است تا چهره دولتمردان امریکایی در دشمنی با آزادیخواهان نزد جهانیان آشکارتر شود.

موحدی کرمانی افزود: از کشوری چون آمریکا که از شنود مکالمات تلفنی به اصطلاح همپیمانان خود ابایی ندارد، چنین اقدام سخیفی نسبت به ملت سرافراز ایران جای هیچگونه شگفتی نداشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین از این مساله به عنوان یک درس برای تیم مذاکره کننده کشورمان با غرب یاد کرد و گفت: تیم مذاکره کننده باید در جریان مذاکرات مراقب باشند که دشمن توطئه جدیدی را در این راستا پیاده نکند.

موحدی کرمانی ادامه داد: مذاکره کنندگان کشور ما باید در فرایند مذاکره تنها به خدای متعال و قدرت درونی ملت ایران اتکا داشته و امیدوار باشند.

موحدی کرمانی همچنین با اشاره به جایگاه معنوی شهر شیراز بخاطر میزبانی از امامزادگان واجب التعظیم، حضور در مراسم غبارروبی مزار شریف فرزند حضرت موسی ابن جعفر(ع) را سعادتی خواند که نصیب وی شده است.



*مسوولان با توجه به برنامه انبیا کار فرهنگی کنند



امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فرهنگ از اقتصاد مهمتر است، گفت: اگر بخواهیم بدانیم کار فرهنگی چگونه باید عملیاتی شود، مسوولان و مردم باید به برنامه انبیا و پیامبران توجه ویژه داشته باشند.

موحدی کرمانی افزود: انبیا مسوولیت کار فرهنگی داشتند و باید به دنبال بررسی تحولات فرهنگی در زندگی ائمه اطهار از جمله پیامبر(ص) باشیم.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) در جامعه ای تحول فرهنگی ایجاد کرد که زنده به گور کردن دختران در آن مرسوم بود، خاطرنشان کرد: فرهنگ پیامبر(ص) عطیه ای همچون حضرت زهرا(س) را تربیت کرد که الگوی زنان عالم است.

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز باید در گام نخست، کارفرهنگی را در آیه های قرآن جستجو کرد و آن را در مدارس،دبیرستان ها ،دانشگاه ها،مهدکودک ها،خانه ها و اداره ها اشاعه دهیم نه اینکه تنها به خواندن قرآن بپردازیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: برای نهادینه کردن کار فرهنگی در گام دوم باید با الگو گیری از برنامه پیامبران به دنبال پاک کردن افراد آلوده جامعه و اشاعه حکمت باشیم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به سال فرهنگ اشاره و خاطرنشان کرد: امروز نیازمند بینش علمی و بصیرت دینی هستیم .

وی گفت: اگر بینش علمی و فرهنگ از دست برود و مسوولان افرادی باشند که از ته قلب به ولایت ایمان نداشته باشند دچار سرنوشت آندلس می شویم.

موحدی کرمانی افزود: باید مراقب باشیم کاری در عرصه فرهنگی انجام ندهیم که فرهنگ کشور اسلامی تغییر کرده و انسان های ناباب در آن رخنه کنند.
نظرات بینندگان