arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۹ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳

افزایش شمار قربانیان کشتی غرق شده کره جنوبی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 آخرین گزارشها از کشتی کره جنوبی که روز چهارشنبه گذشته با 476 سرنشین و خدمه غرق شد، حکایت از آن دارد که تعداد کشته شدگان این حادثه به 33 نفر افزایش یافته و تعداد ناپدیدشدگان به 269 نفر رسیده است.
 

بگزارش بامداد روز یکشنبه یورو نیوز، آخرین گزارشها حکایت از آن دارد که عملیات جستجوی ناپدیدشدگان این حادثه ممکن است تا دو ماه بطول بکشد.

غواصان در هوای نامساعد به تلاش برای پیدا کردن مسافران مفقود شده کشتی ادامه می دهند.

روز، شنبه (۱۹ آوریل، ۳۰ فروردین) تنها جسد سه تن از مسافران پیدا شد اما غواصان به خاطر شرایط نامساعد و توفانی دریا نتوانستند آنها را بگیرند.

همزمان تصاویر عملیات امداد گرفته شده توسط پانصد غواصی که بسیاری از آنها بصورت داوطلبانه در حال جستجوی اجساد هستند به خانواده های آنها نشان داده شد.

اکثر قربانیان دانش آموزان دبیرستانی هستند و گزارشها از خودکشی احتمالی معاون دبیرستانی که خود از این حادثه جان سالم به در برده بود حکایت دارد.

خشم خانواده های این دانش آموزان افزایش یافته و آنها مقامات کره جنوبی را به بی کفایتی و بی تفاوتی متهم کرده اند.

همزمان گزارشها از دستگیری کاپیتان این کشتی به همراه دو تن دیگر از همکارانش حکایت دارد.

او با اتهام سهل انگاری، ترک کشتی تا قبل از تخلیه مسافران و تاخیر در تصمیم گیری برای تخلیه آنها مواجه است.

در همین حال ناخدای کشتی غرق شده کره جنوبی گفته است به این دلیل دستور تخلیه کشتی را دیر داد که نگران بود امواج آب مسافران را با خود ببرد.

کشتی سوول که در سال ١٩٩٤ در ژاپن ساخته شد، ۱۴۶ متر طول داشت و قادر به حمل بیش از ۹۰۰ سرنشین و همچنین تعدادی اتومبیل سواری و کامیون بود.

صاحبان سوول می گویند این کشتی هنگام آغاز سفر مشکل فنی خاصی نداشته است.

بنابر گزارش ها، کشتی سوول خیلی سریع - ظرف دو ساعت - غرق شد. مدت کوتاهی پس از انتشار اخباری در این مورد که کشتی با خطر غرق شدن مواجه است، شبکه های تلویزیونی تصاویری از آن را نشان دادند که به پهلو غلتیده است و به سرعت در آب فرو می رفت.

نظرات بینندگان